Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Binnenkant autoruit

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Binnenkant autoruit

Volgens mij zitten er hier toch wel wat autofreaks op het forum met enige ervaring in het poetsen.
    Misschien weet iemand hoe je het beste een autoruit aan de binnenkant schoon kunt maken....heb al een en ander geprobeerd maar er blijft altijd een "vette" waas of strepen achter.
    Dit zijn o.a enige probeersels.
    Water + ammonia schijnt niet goed te zijn voor de rubber.
    Oude kranten lukt me ook niet goed.
    Glassex blijft ook een of andere waas over.

Misschien is er een of ander goedje wat wel goed/beter werkt.

Misschien moet ik frequenter het raam schoonmaken maar ik ben niet zo'n poetser.

Re: Binnenkant autoruit

Ik gebruik nog steeds een middeltje uit grootmoeders tijd . . . . lauw water met een flinke scheut azijn . . . werkt perfect voor mij.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Ik gebruik altijd instanet, en daarna een droge microvezeldoek.

Comment

Ik poetste ze altijd met amoniak als ze echt vettig waren maar das zeer ongezond en oa daardoor heb ik voor mijn verdere leven een ziekte opgedaan (solventen) maar andere poetsmiddelen zitten eveneens solventen en dus zeer ongezond, verlucht in ieder geval goed als je er mee begint (ga buiten staan met de deuren open.
        Als uw ruiten aan de binnen kant regelmatig vettig worden is er meestal een fit in het verwarmingsysteem meestal heb je ook zo een irritante geur in de auto.
        Last edited by Sus; 6 mei 2011, 22:40.
        D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
          ...
          Als uw ruiten aan de binnen kant regelmatig vettig worden is er meestal een fit in het verwarmingsysteem meestal heb je ook zo een irritante geur in de auto.
          Het schijnt dat airco hier ook toe bij draagt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
            Het schijnt dat airco hier ook toe bij draagt.
            Neem dan ene met een goede filter op ... scheelt enorm!

Maar die ruiten kuisen is niet altijd het plezantste, ik heb niet graag dat ergens een schijn of veeg overblijft en dat lukt niet altijd zo goed.
            Zeker niet kuisen als het te warm is want dan verdampt uw vloeistof te snel en heb je strepen.
            Een microvezeldoek helpt zeker ofwel een oude handdoek gewassen zonder verzachter in.
            Producten ... hoe meer ze kosten en hoe meer er op staat "zonder strepen", hoe slechter ze meestal zijn.
            Bij mijn vorige wagen was dat simpel, daar werd de ruit vervangen als ze vuil begon te worden ... eigenlijk zo dikwijls een steenslag gehad met die goede banen.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Indien het onberispelijk moet: verzekeren tegen glasbreuk... en dan naar Carglass. Zelf
              gebruik ik glassex en trek het me verder niet al te ernstig aan. Een streepje, een veeg,
              ik bedoel: wat ik in de spiegel zie baart me meer zorgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Bij mijn vorige wagen was dat simpel, daar werd de ruit vervangen als ze vuil begon te worden ... eigenlijk zo dikwijls een steenslag gehad met die goede banen.
                Die is goed

Ik gebruik ook gewoon lauw water met wat azijn erin ... en dan een microvezel om de laatste streepjes weg te werken ... de pro's ruitenwassers die bij ons op kantoor langskomen gebruiken ook gewoon een schuitje azijn in hun water, en industriële reiniger natuurlijk. Nu ik rook niet en eigenlijk worden de ruiten aan de binnenkant niet snel vuil vind ik, dus zo dikwijls moet ik die niet echt reinigen ... elke week was ik de wagen en dan ga ik met het leder zeemvel wel eens over de ruiten aan de binnenkant ... geen strepen en ik heb niet echt veel vuil ... maar als het echt nodig is neem ik dus lauw water met wat azijn. Ik heb wel een microvezel patch op een stokje staan om aan de voorkant van de voorruit te geraken, met een monovolume is dat anders niet zo handig

Wil je de buitenkant eens onder handen nemen ... zet er een Excalibur wax op, iedereen verklaart me gek, maar de ruit wordt zo echt 'glad' ... de druppels in de regen vliegen er gewoon af ... Rain-X effect zonder duur product.
                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                  Wil je de buitenkant eens onder handen nemen ... zet er een Excalibur wax op, iedereen verklaart me gek, maar de ruit wordt zo echt 'glad' ... de druppels in de regen vliegen er gewoon af ... Rain-X effect zonder duur product.
                  Marc, bedoel je wel degelijk dit?
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Neem dan ene met een goede filter op ... scheelt enorm!

.
                    Die jappen (ToYo) hebben volgens mij allemaal standaard spul en die wordt toch eens per 2 jaar vervangen...of moer dat vaker??

Vaker mijn tanden poetsen helpt ook niet...dus ligt het waarschijnlijk niet aan mijn adem.

Zal het maar eens proberen met een scheut azijn en Micro doek....ben benieuwd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                      Marc, bedoel je wel degelijk dit?
                      Yep, klinkt raar, maar zolang je het goed uitboent werkt dit prima op de ruiten ... Aan de buitenkant he !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                        Yep, klinkt raar, maar zolang je het goed uitboent werkt dit prima op de ruiten ... Aan de buitenkant he !
                        Ga ik ook eens proberen dan . . .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
                          Zal het maar eens proberen met een scheut azijn en Micro doek....ben benieuwd
                          Ik gebruik een zeemvel, lauw water en een scheut azijn, that's it . . .

Comment

Ik gebruik mijn vrouw daarvoor
                            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                            Si non, on devient bonbon
                            Et les gens nous mangent !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                              Ik gebruik mijn vrouw daarvoor
                              Verdikke, gij hebt die beter afgericht ... ik moet mijn vrouw haar auto ook wassen ... komt er van als je commentaar geeft als zij hem gewassen heeft

Comment

Working...
                              X