Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nu al de foto van het jaar, maar wat staat erop?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nu al de foto van het jaar, maar wat staat erop?

Het gaat natuurlijk om de foto van Obama & co. in de "situation room" in het Witte Huis tijdens (voor? na?) de operatie waarin Bin Laden werd uitgeschakeld.

Misschien eens tijd om ons niet te focussen op exif maar wel op inhoud

Hier vind je meer info: http://www.nrc.nl/nieuws/2011/05/04/...at-staat-erop/

Wat vinden jullie van het beeld?
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Re: Nu al de foto van het jaar, maar wat staat erop?

Twee zeer opvallende gelaatsuitdrukkingen. Die van Obama en Hilary Clinton. Lijkt mij wel echt.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Het leven zoals het is "The White House".
      De spanning is van hun gezicht te lezen, niet enkel om de nr. 1 terrorist te doden maar bij falen is het hun "cock on the block", nagelbijten hoe de missie afloopt.

Het moet idd verdomde spannend zijn zoiets live te volgen, de adrenaline die door je lichaam trekt, de tientallen scenario's van wat goed of slecht kan gaan, het valt voor mij allemaal toch ergens af te lezen van hun uitdrukking.

Wel grappig eoals dat vrouwtje helemaal achteraan staat en zich moet plooien om het beeld te kunnen zien, haast alsof ze er niet toe doet in het hele verhaal.

Comment

Ik vind het logo op dat koffiebekertje wel een geweldig detail, net als de top-secret papieren en de "burn-bag"
        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
          Het gaat natuurlijk om de foto van Obama & co. in de "situation room" in het Witte Huis tijdens (voor? na?) de operatie waarin Bin Laden werd uitgeschakeld.

Misschien eens tijd om ons niet te focussen op exif maar wel op inhoud

Hier vind je meer info: http://www.nrc.nl/nieuws/2011/05/04/...at-staat-erop/

Wat vinden jullie van het beeld?
          Lijkt me een menselijk beeld Thierry.
          Als de feiten zijn gebeurd is de spanning weg...
          Dus wat we zien bij bijv. Clinton is volgens mij dat ze een actie ziet in uitvoering.
          Welke die actie precies is daar hebben we het raden naar.
          Die helikopter die neerstort? Militairen die vuren?
          Elke militair had een camera op zijn helm...
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Zonder te weten wat we weten zouden ze wel weer eens naar de capriolen van Bill C. aan
            het kijken zijn. Hoe hij het presidentschap ten schande brengt: Obama kan nauwelijks
            zijn woede verbijten. En hoe hij zijn vrouw tot op het bod vernedert.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Dus wat we zien bij bijv. Clinton is volgens mij dat ze een actie ziet in uitvoering.
              Vermits we weten wanneer dit beeld ongeveer getrokken is ongeveer en wat er toen gebeurde, en we dus een sterk vermoeden hebben waar ze naar kijken, denk ik ook in eerste instantie dat Hilary Clinton het spannend vindt.

Anderzijds, ik vraag me dan toch ook altijd onmiddellijk af of ze niet gewoon aan het gapen was.
              Stel u voor, ze zitten daar al een uur op de aanloop te kijken, ze had net nog zwaar gedineerd...en je zit daar te koekeloeren op waarschijnlijk een bijna zwart-groen scherm met hooguit wat bewegende stipjes. Aan de mannen te zien zitten ze ook nog niet op het hoogtepunt van de actie.
              Ik heb ook al genoeg in saaie vergaderingen gezeten (die ook over belangrijke dingen gingen) maar waar ik een gaap toch niet kon onderdrukken.
              Als ik mijn hand onmiddellijk terugleg dan valt het op dat ik aan het gapen was (en wie gaapt nu op zo'n moment!), dus dan zit ik daarna nogal serieus te kijken, wat over mijn gezicht/over mijn mond te wrijven...alsof mijn hand daar niet was om een gaap te verbergen, maar puur voor iets anders. Ik trek meestal mijn ogen wat verder open, zodat het toch zeker niet opvalt dat ik eigenlijk wat moe ben.

Ik zeg niet dat het het tweede is...maar stel u voor dat het wel is....moest ik Hillary zijn, ik zou er met Bill eens goed om lachen dat ik eigenlijk gewoon aan het gapen was en dat de hele pers ermee weg is...maar goed, eens uitgelachen zou ik de rest van de wereld natuurlijk wel in zijn illusie laten, het geeft immers iets extra aan de foto.

Nuja, misschien hoop ik vooral dat het het tweede is...ik hou van menselijke kantjes, ook al zitten ze in een "situation room".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tink Bekijk bericht
                ...en je zit daar te koekeloeren op waarschijnlijk een bijna zwart-groen scherm met hooguit wat bewegende stipjes.
                Die SEALS dragen een helmetcam
                Nederlanders: http://www.youtube.com/watch?v=IcqZKBJMNhI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                  Tien kleine negertjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                    Ow, ik zat met dit beeld in mijn hoofd.

(Dat ze dus al de hele tijd aan het kijken zijn naar beelden zoals in de eerste dertig seconden.
                    En eerlijk gezegd, moest ik live zien wat er op de rest van de video te zien is, ik zou ook met mijn hand voor mijn mond zitten...gapen zou het laatste zijn wat ik dan doe .)

Comment

Working...
                    X