Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe laptop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe laptop

Vreemd dat er zoveel en zulke lange reacties komen op een vraag die een vrij eenvoudig antwoord heeft:
    Elke (normale) laptop die je vind in de winkel doet wat je schoonouders willen. (geen netbook dus)
    5DmkIII en wat glas

Comment

Neem haar mee naar een paar winkels, en bekijk wat basismodellen (geen netbooks, vanwege erg kleine scherm). Als uiterlijk ej garantie van de laptop er niet toe doet, neem de goedkoopste.
      Voor "peace of mind": een dell met een supportcontract.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
        Voor "peace of mind": een dell met een supportcontract.
        Een andere vorm van favoritisme ?

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
        Vreemd dat er zoveel en zulke lange reacties komen op een vraag die een vrij eenvoudig antwoord heeft:
        Elke (normale) laptop die je vind in de winkel doet wat je schoonouders willen. (geen netbook dus)
        Volledig mee eens.
        Er zijn voldoende alternatieven met "minder" dan Intels i3 of i5 processoren. AMD's of (Intel) t6200 (als ik het typenummer juist heb) leveren ook voldoende prestaties voor minder geld. Dikwijls kom je dan toe met 500 euro.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
          De vraag is echter, hoe lang en wat dan. Vandaar mijn advies voor een Asus (of Toshiba) en geen Acer of HP.

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
            De vraag is echter, hoe lang en wat dan. Vandaar mijn advies voor een Asus (of Toshiba) en geen Acer of HP.

Jan
            Misschien ook eens dat grafiekje weergeven met het verband tussen betrouwbaarheid en prijs... Staat in hetzelfde rapport.
            En supportcontracten vind je bij alle merken. Maar dat is behoorlijk duur, en meestal word je dan naar de professionele lijn van het merk geduwd...
            Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
              Misschien ook eens dat grafiekje weergeven met het verband tussen betrouwbaarheid en prijs... Staat in hetzelfde rapport.
              Had ik moeten doen. Daaruit blijkt dat premium laptops (1000 dollar en meer) een malfunction rate hebben van 18.1 terwijl Asus gemiddeld op 15.6 uitkomt

Dank.

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                Had ik moeten doen. Daaruit blijkt dat premium laptops (1000 dollar en meer) een malfunction rate hebben van 18.1 terwijl Asus gemiddeld op 15.6 uitkomt

Dank.

Jan

Ik denk niet dat TS een laptop van 1000 dollar en meer voor ogen heeft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                  Die slag is U. Ik heb me laten verleiden door polleke_cgc tot het plaatsen van niet-relevante informatie. Blijft staan dat een Asus de beste keuze is

Jan

Comment

Met statistieken kan je alles uitleggen hé.
                    Test-aankoop heeft eind december nog eentje gemaakt specifiek voor de apple-fans : link.

Of je alles moet geloven wat er staat weet ik niet. HP en Compaq laptops zijn identiek (gewoon een ander logo), en toch zijn compaqs blijkbaar betrouwbaarder...
                    Over Asus ga ik het niet hebben .
                    Groeten,

Polleke

Comment

Bedankt voor alle nuttige info totnogtoe. Ik heb haar de hier voorgestelde modellen doorgestuurd, daar kan ze alweer mee verder.

L.
                      http://lievendevlaminck.wordpress.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                        1000 Dollar is vandaag 666€....

Als je daarboven al over premium spreekt...

Ik zou 17' afraden omdat het helemaal niet meer draagbaar is, en de batterij waarschijnlijk niet lang mee gaat.
                        Hier in huis slingert een 13' laptop rond, en dat is echt comfort.
                        Voor hun gebruik zou ik echt MAXIMAAL een 15' nemen. Welk merk en type is voor hun toepassingen eigenlijk niet belangrijk.

Voor mijn 70 jarige moeder heb ik eind vorig jaar een iPad gekocht. Ze hebben ook nog een desktop met Win7. Daarvoor heeft ze al cursussen gevolgd, maar als ze een mailtje moet schrijven, neemt ze snel de iPad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                          1000 Dollar is vandaag 666€....

Als je daarboven al over premium spreekt...

Ik zou 17' afraden omdat het helemaal niet meer draagbaar is, en de batterij waarschijnlijk niet lang mee gaat.
                          Hier in huis slingert een 13' laptop rond, en dat is echt comfort.
                          Voor hun gebruik zou ik echt MAXIMAAL een 15' nemen. Welk merk en type is voor hun toepassingen eigenlijk niet belangrijk.

Voor mijn 70 jarige moeder heb ik eind vorig jaar een iPad gekocht. Ze hebben ook nog een desktop met Win7. Daarvoor heeft ze al cursussen gevolgd, maar als ze een mailtje moet schrijven, neemt ze snel de iPad.
                          maar voor een ipad volledig te kunnen gebruiken moet je nog wel een andere pc (of fruit) hebben
                          je kan er niet zomaar je fototoestel of cardreader op aansluiten wegens het ontbreken van een aantal onontbeerlijke aansluitingen zoals USB enzo...
                          je moet altijd van die bijkomende adaptors ervoor bijhalen
                          plus voor de prijs van een ipad koop je een snelle en degelijke gewone notebook met een betere (hogere) resolutie van scherm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                            maar voor een ipad volledig te kunnen gebruiken moet je nog wel een andere pc (of fruit) hebben
                            je kan er niet zomaar je fototoestel of cardreader op aansluiten wegens het ontbreken van een aantal onontbeerlijke aansluitingen zoals USB enzo...
                            je moet altijd van die bijkomende adaptors ervoor bijhalen
                            plus voor de prijs van een ipad koop je een snelle en degelijke gewone notebook met een betere (hogere) resolutie van scherm
                            Ja, je moet inderdaad nog een PC hebben (of dat ding om de paar maanden aan een computer hangen). Voor foto's bestaat de camera connection kit, maar dat is inderdaad het moeilijke punt. Het is nooit de 'enige' oplossing.

Je laatste punt is een typische 'ingenieurs'reactie. Wat kan mij in godsnaam de resolutie van het scherm schelen, en hoeveel MHz die processor doet. De iPad werkt gewoon meer dan voldoende vlot, en de kwaliteit van dat scherm is perfect.

Om het op een andere manier uit te drukken: ik geraak een uur of 8 verder met één batterijlading van de iPad. 't zal me totaal worst zijn hoeveel de capaciteit is van de batterij in mAh....

Ik wou alleen het punt maken dat een iPad voor veel mensen het betere gereedschap is om eens een mailtje te schrijven of een website te bekijken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                              Ja, je moet inderdaad nog een PC hebben (of dat ding om de paar maanden aan een computer hangen). Voor foto's bestaat de camera connection kit, maar dat is inderdaad het moeilijke punt. Het is nooit de 'enige' oplossing.

Je laatste punt is een typische 'ingenieurs'reactie. Wat kan mij in godsnaam de resolutie van het scherm schelen, en hoeveel MHz die processor doet. De iPad werkt gewoon meer dan voldoende vlot, en de kwaliteit van dat scherm is perfect.

Om het op een andere manier uit te drukken: ik geraak een uur of 8 verder met één batterijlading van de iPad. 't zal me totaal worst zijn hoeveel de capaciteit is van de batterij in mAh....

Ik wou alleen het punt maken dat een iPad voor veel mensen het betere gereedschap is om eens een mailtje te schrijven of een website te bekijken.
                              maar de topic starter heeft een Laptop nodig om ook foto's ernaar te uploaden, en dat is nu juist het zwakke punt van zo'n plat stukje fruit
                              waar je nog niet eens een externe dvd writer/speler kan op aansluiten, de topicstarter wilt er ook dvd's op kunnen afspelen
                              leest de vraag eens goed door van de topicstarter
                              als er hier iemand maar het woord laptop of computer op het forum durft plaatsen, dan moet men toch altijd reclame gaan maken voor zo'n stuk fruit (welk dan enorm overprijst is )
                              de topic starter zoekt dus een laptop en geen tablet pc
                              ik zou zeggen ga eens kijken bij oa samsung laptops

Comment

Ik moet inderdaad ook eerlijk zeggen dat ik het verband tussen dit eisenpakket :

Ze gebruikt geen zware toepassingen. Ze wil DVD's bekijken, foto's opslaan (JPG's van een compactje, dus geen nabewerking), foto's op schijf branden, en verder internet & email. Mijn schoonvader wil muziekpartituren kunnen printen. Niets bijzonders dus, eigenlijk.

En de Ipad niet zie.
                                Ik zie ook geen reden waarom iemand die op zoek gaat naar een notebook (en bij voorkeur dus een windows versie) naar Apple moet geleid worden.

Er zijn laptops legio die degelijk hun werk doen, en voor dit eisenpakket kan je goedkoper (en zeker ook beter) gediend worden dan met een Ipad... Quasi niets in dat lijstje kan die Ipad makkelijk aan :
                                - foto's laden van een fototoestel : geen USB
                                - DVD's bekijken of branden : geen DVD lezer/schrijver.
                                - muziekpartituren printen : voor windows bestaat daar heel handige software voor (Sibelius bv.), voor Ipad ???

Slechte merken zijn er niet meer, dus kies het ding dat je het meest aanstaat. Of dat nu een Asus, Toshiba, Samsung of een HP is doet eigenlijk niet veel terzake.
                                De prijs bepaalt welke eigenschappen het ding heeft. Eentje van 1500€ is echt wel sneller dan eentje van 500€, maar als je die snelheid niet nodig hebt, is het zonde van het geld.
                                Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                                X