Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 7 Update

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Windows 7 Update

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Ik vraag me toch wel af of MS die updates zelf niet eens grondig test.

Updates "aanbieden" (om het zacht uit te drukken) die Windows moeten verbeteren, die dan bij talloze PC's niet willen installeren, daar stel ik me toch vragen bij.

Langs de andere kant hou ik wel van Win7: bij printers staat geen enkele printer, maar ik kan wel probleemloos draadloos afdrukken en scannen via een Sitecom printerservertje dat aan mijn router hangt.

Mijn bluetooth muis is een ander verhaal. Maanden geleden hier een topic over gehad. Geen enkel BT apparaat wordt gedetecteerd door Win7, muis werkt wel, maar ik moet ze vrij regelmatig door de Logitech software terug laten "ontdekken", "verbinden" en dan op een open link in een ketting klikken (met de touchpad dan wel ). Het gebeurt zelfs dat ik bij het booten de BT muis gedurende zo'n halve minuut wel kan gebruiken en dan de hele rimram moet doorlopen.
    Ik denk dat je vroeger met zo'n probleempjes wel niet anders kon dan herinstalleren.

Maar ik maak er me niet meer druk in. Het gaat hier wel over één van mijn PC's, niet over allemaal (netbook en desktop werken "normaal").

Maar al de rest blijft zó goed werken dat ik opzie tegen een volledige herinstallatie.
    Ben ik het graag mee eens
    Doet me wel weer denken aan het maken van een backup (image)
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Update: de updates handmatig geïnstalleerd. Notebook herstart, zwart scherm en verder niks. Geforceerd uitgezet en terug opgestart. Updates worden in enkele seconden geconfigureerd en Windows start normaal.

Toch straffe gasten daar in Redmond.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Update: de updates handmatig geïnstalleerd. Notebook herstart, zwart scherm en verder niks. Geforceerd uitgezet en terug opgestart. Updates worden in enkele seconden geconfigureerd en Windows start normaal.

Toch straffe gasten daar in Redmond.
        Haha
        Ze moeten van lippenstift veranderen.... misschien in blauw i.p.v. "red"
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Updates uitschakelen? Is te zot voor woorden.
          Nee hoor, eerste werk bij clean install: zowat alle automatische dingen uitschakelen. Enige uitzondering is mijn virusscanner. Al de rest mag updaten als ik dat beslis EN als er geen problemen zijn met de updates.

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Je vermindert de beveiliging en nadien heb je veel meer updates te installeren als je eens probeert.
          Ook niet echt juist. Het geeft hier alvast minder risico.
          Ik wil niet 's morgens opstaan om mij af te vragen waarom de boel af/vast staat. Ik kijk manueel of er updates zijn, controleer of ze nodig zijn en installeer ze wanneer het mij uitkomt. MS hoeft niet te beslissen wanneer hier een reboot moet gedaan worden, dat doe ik zelf wel.

BTW, Win7/64bit draait sinds SP1 toch een pak stabieler dan vroeger. Geen blue screens meer sindsdien terwijl dit vroeger sporadisch gebeurde na gebruik van Google Earth en/of Photoshop. (nu toch alweer 12 dagen uptime).
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

Comment

Hier ook last vandaag met de updates,mijn oplossing was via configuratie-updates windows- installeren--knop uitschakelen,hij istalleerd start terug op en op normale snelheid.grt
            https://ggpics.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
              Al de rest mag updaten als ik dat beslis EN als er geen problemen zijn met de updates.
              Hoe kan je dat ooit garanderen? Of dit ook voor uw pc zo zal zijn weet je pas nadat je de update geïnstalleerd hebt.
              Geen twee pc's zijn hetzelfde, iedereen heeft zowat een verschillende configuratie hoe klein het verschil ook mag zijn ... al is het in een driverversie!
              Enkel fouten die de helft van de gebruikers (of een groot aantal) krijgt na een update komen echt aan het licht, de rest is niet altijd bekend of ligt daarom niet altijd aan de update.
              BTW, Win7/64bit draait sinds SP1 toch een pak stabieler dan vroeger. Geen blue screens meer sindsdien terwijl dit vroeger sporadisch gebeurde na gebruik van Google Earth en/of Photoshop. (nu toch alweer 12 dagen uptime).
              Er moet toch veel configuratie-afhankelijk zijn hoor ... pc staat hier soms weken of maanden aan zonder te herstarten (buiten de nodige updates).
              En dat was ook zo toen er nog Vista op stond ... de ene klaagt van veel fouten en blue screens en de andere klaagt nooit.
              Ik zeg niet dat het daarom altijd gebruikersfouten zijn, het kan ook enige hardware of driver zijn dat voor zoiets zorgt.
              Last edited by VerSeg; 29 april 2011, 01:53.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Hier in 1 keer oké. Zag wel dat SP1 ter installatie klaar stond. Ik lees nogal wat ellende. Deze is leuk :

"Er is nog een probleem dat een beetje boven het hele verhaal blijft hangen. Verschillende mensen hebben me geschreven dat hun systeem na installatie van SP1 aanzienlijk trager zou opstarten dan voorheen. Microsoft adviseert de computer vijfmaal achtereen te herstarten. Die vijf reboots zijn nodig om de ReadyBoot RAM cache te resetten. Voor een aantal slachtoffers heeft dat inderdaad geholpen, maar niet voor iedereen, dus dat mysterie blijft vooralsnog onopgelost."

Wat is jullie ervaring met SP1 ?

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                  Wat is jullie ervaring met SP1 ?

Jan
                  Ongeveer 10 seconden boottijd op mijn ssd (na bios post). Het zou kunnen dat ie vroeger sneller ging

Al die grote bedrijven maken fouten met updates. Het zou niet mogen en de gevolgen zijn inderdaad niet te overzien. Meestal lees ik de problemen wel op het werk alvorens aan patch tuesday te beginnen.

Comment

Interessante lectuur hier ..

In al mijn jaren van mijn "windows" leven inclusief het aantal PC's dat ik "gezien" heb kan ik de problemen met updates op mijn één hand tellen en dan heb ik nog een hoop vingers over pfffttt ...
                    één hardnekkig probleem is mij bijgebleven maar dat lag, achteraf gediagnosticeerd, aan een dotnet structuur die FUBAR leek na het clonen van een disk in een andere machine ... .. oh en dat werd opgelost zonder formatceeee ... ... maar ja .. wat slepen "gebruikers"? aleemaal al niet mee aan rommel op hun machientje?

BTW .. ik heb van de upgrades waarvan hier sprake is vrijwel niets gemerkt, op mijn nieuwe PC (incl SSD) gaan die zo snel dat je er daar bent voor je hetgezien hebt

Comment

Ik moet ook nog de eerste keer problemen hebben met een update, tot nu toe altijd vlot verlopen, nog nooit foutmelding gehad . . . lucky me misschien?
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

mijn pc doet er al drie dagen over om de updates te installeren, heb hem al meermaals opnieuw opgestart maar zonder deftig resultaat.
                        Ik denk dat ik ze eens allemaal verwijder en opnieuw download..
                        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                          mijn pc doet er al drie dagen over om de updates te installeren, heb hem al meermaals opnieuw opgestart maar zonder deftig resultaat.
                          Ik denk dat ik ze eens allemaal verwijder en opnieuw download..
                          Installeer ze één na één.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Wat is er toch gaande met Microsoft ?: je mag al blij zijn als er nog een update geïnstalleerd geraakt. Vandaag weer prijs. Testen die gasten dat dan niet uit ?
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Deze maal hier ook prijs, 9 updates en maar zeven gelukt.
                              Ik heb trouwens het gevoel dat zowel Win 7 als IE 9 flink vertraagd zijn.

Dit is zeker mijn laatste Windows PC, ben dat geklungel beu aan het worden, er is altijd iets die mank loopt.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                              Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Hier is het uiteindelijk ook weer gelukt door de updates te installeren via Windows Update.
                                Ze zijn er de laatste tijd inderdaad een knoeiboel van aan het maken.

Na de installatie van IE9 (dat gaat automatisch, je hebt blijkbaar geen keuze) had ik problemen om foto's te uploaden naar Smugmug, maar dat heb ik gelukkig kunnen oplossen door eerst naar het Smugmug Support Forum te gaan kijken. Iemand gaf er de tip om de nieuwste Java-updates te installeren, en nu kan ik terug foto's online krijgen (ik was dus niet de enige met dat probleem).

Of die IE9 werkelijk een verbetering is, daar heb ik nog niet veel van gemerkt. Ze hebben de boel wat door elkaar gegooid zodat we allemaal weer tijd verliezen met zoeken naar bepaalde functies...
                                http://barthuysmans.smugmug.com/
                                BD0338BE

Comment

Working...
                                X