Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet tweede digicorder

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Telenet tweede digicorder

We hebben momenteel een Goldshake bij Telenet.
    Wellicht stappen we over naar een Fibernet 40 (denk dat het qua prijs niet veel zal schelen), maar eerst en vooral willen we een tweede HD digicorder in huis halen voor de tweede flatscreen in de slaapkamer nu onze verbouwingen voorbij zijn.
    Vraagje : we hebben naast ons basisaanbod extra zenderpakketten. Als we een tweede digicorder bijnemen (ook huren , niet kopen, zal ons een vijftal euro extra per maand kosten denk ik), hebben we dan ook meteen de extra zenderpakketten beschikbaar op de tweede digicorder of moeten we nog eens betalen (wat we dus zeker niet gaan doen) ?
    Panasonic Lumix FZ2000

Re: Telenet tweede digicorder

Je zal die extra zenders ook op je 2e box kunnen bekijken. Maar let wel op dat die 2e box ook interactief is. Dus met een utp of powerline (via stroomnet) is verbonden met de modem. Anders zou je bvb prime kunnen nemen en je 2e box aan je buur geven die dan gratis prime kan kijken

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
      Je zal die extra zenders ook op je 2e box kunnen bekijken. Maar let wel op dat die 2e box ook interactief is. Dus met een utp of powerline (via stroomnet) is verbonden met de modem. Anders zou je bvb prime kunnen nemen en je 2e box aan je buur geven die dan gratis prime kan kijken

mir
      Er is op de slaapkamer ook een utp-aansluiting voorzien. Ik veronderstel dat de smartcard in de digicorder dan automatisch wordt geüpdate ? En ik veronderstel ook dat ik zo'n tweede HD digicorder gewoon kan gaan ophalen bij een Telenet-verdeler, zonder dat Telenet zelf moet iemand langssturen ?

En bijkomend vraagje : we hebben Gold Shake dus waar kabel binnenkomt hangt er een modem en een switch. Aan de TV beneden is een UTP-uitgang, aan m'n bureau ook en ook in de slaapkamer boven. In de slaapkamer boven zoals gezegd een kleine flatscreen met een HD digicorder, beneden aan bureau een router (met default instellingen) waarop een imac met utp kabel aangesloten en het wireless accesspoint dat we van telenet bij installatie kregen. Aan de TV beneden ook dus een HD digicorder, maar ook een Philips flatscreen met Net TV functie én een Sony BR-speler die ook op internet kan aangesloten worden. Vraag is of ik aan de TV beneden gewoon een switch mag hangen of beter een router ?
      Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Een digicorder mag niet na een router hangen. Moet op de switch die op zijn beurt ook rechtstreeks van de modem komt.

mir
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
          Een digicorder mag niet na een router hangen. Moet op de switch die op zijn beurt ook rechtstreeks van de modem komt.

mir
          Dit wil dus zeggen dat ik m'n Philips flatscreen en/of Sony BR-speler niet op het netwerk kan aansluiten. Het is dus ofwel de digicorder, ofwel de TV, ofwel de BR-speler ?
          Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Hier hebben we 3 digicorders: eentje benden, eentje op de slaapkamers van m'n ouders, eentje op mijn kamer (die ik zelf betaal voor er hier stemmen opgaan over verwende jeugd )

De extra zenders kunnen gewoon overal worden bekeken. We hebben onze digicorders gewoon afgehaald als zo'n doe-het-zelf pakket bij een Telenet-verdeler. (weet de juiste naam niet die op de doos staat).

Yannick

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
              Dit wil dus zeggen dat ik m'n Philips flatscreen en/of Sony BR-speler niet op het netwerk kan aansluiten. Het is dus ofwel de digicorder, ofwel de TV, ofwel de BR-speler ?
              Digicorder via een powerline.
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                Digicorder via een powerline.
                En als ik nu op de UTP-aansluiting aan de TV-kast beneden een switch hang en van daaruit drie UTP's naar digicorder, tv en BR ?
                En als ik ooit een PS3 of 360 koop, dan kan ik die ook niet op het net aansluiten, tenzij ik m'n digicorder verwijder ?
                Wat is dan de oplossing ZONDER gebruik te maken van powerlines ?
                Panasonic Lumix FZ2000

Comment

En als ik nu op de UTP-aansluiting aan de TV-kast beneden een switch hang en van daaruit drie UTP's naar digicorder, tv en BR ?
                  En als ik ooit een PS3 of 360 koop, dan kan ik die ook niet op het net aansluiten, tenzij ik m'n digicorder verwijder ?
                  Wat is dan de oplossing ZONDER gebruik te maken van powerlines ?
                  TELENET => KABELMODEM
                  |___(telenet switch)
                  |------> DIGICORDER
                  |------> DIGICORDER
                  |------> ROUTER ---> (eigen switch of ingebouwd in je router)---> PC / PS3 / TV / iPhone

Zoiets moet het zijn.
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

ik wilde hetzelfde doen met mijn digicorder na het installeren van fibernet en HD digitale tv . Na het aansluiten , zonder powerline , kan ik inderdaad prime en plus pakket niet meer zien . De helpdesk kon me niet helpen en wil me met de digocorder naar een center sturen om hem te laten nazien.
                    Dus daar een powerline voozien en het zou terug moeten werken . Wel vreemd dat zoiets nergens op de site van Telenet te vinden is .

Comment

Kan je voor een 2de digicorder gewoon bij een Telenet service center binnenstappen en er één meenemen naar huis of moet je dat eerst aanvragen bij Telenet ?
                      Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Kan je voor een 2de digicorder gewoon bij een Telenet service center binnenstappen en er één meenemen naar huis of moet je dat eerst aanvragen bij Telenet ?
                        Kan je zeker, hebben altijd voorraad genoeg, heb het deze week nog gedaan voor vrienden.
                        En als je een update doet naar Fibernet ga je automatisch een nieuwe modem geplaatst krijgen (in mijn geval toch) en heb je die switch niet meer nodig.

Best ook even informeren als de technieker de update komt doen, die ziet jouw situatie ter plaaste en kan je dan ook de nodige info geven.
                        EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
                        debruri.be

Comment

Working...
                        X