Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

RCA => Coax

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• RCA => Coax

Kan een video signaal via RCA/gele tulp uitgang overgezet worden naar een Coax ingang via een tussenstukje?

ik wil graag het menubeeld van mijn mediaspeler (WDTV) weergeven op een oude zwart wit tv met coax ingang... gaat dat lukken? Of zijn dat geen overeenkomende signalen/frequenties??

Re: RCA => Coax

Ja dat kan via een modulator.
    Ik heb dat jaren geleden gedaan:
    Een pc draaide een powerpoint presentatie en had een TV out via scart of gele tulp stekker, dat ging in de modulator die zette het op coax en op een paar tv toestellen werd de PPT weer gegeven. ging vlekkeloos en kwaliteit was echt OK.

(ik kocht die toen bij gotron, was een merkloos product)

Comment

Prachtig, super! nu ga ik op zoek naar zo'n modulator. :-)

zou er enige mogelijkheid zijn waarom het missch bij een oudere (zwart wit) tv niet, of minder goed zou kunnen functioneren? of is Coax gewoon Coax? moet zo'n tv nog kopen, vandaar...

Comment

Let op want de oude modulators werken op een frequentie waar nu via de kabel een zender op zit! Als je een modulator wil aanschaffen moet deze boven de 600 Mhz zitten. Ik weet niet of je oude tv een tuner heeft ide op zo een hoge band nog kan ontvangen? Als je natuurlijk enkel je modulator aansluit en geen kabel tv op je oude tv is er geen enkel probleem.

mir
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jays Bekijk bericht
          moet zo'n tv nog kopen, vandaar...
          Ik kan met niet langer inhouden .... waarom??

-c

Comment

ik zou er geen kabel tv mee kijken. wil het gebruiken als monitor om door de menu van mijn mediaplayer te browsen voor muziek, zodat ik niet elke keer de beamer moet opzetten, want we kijken en hebben geen TV thuis.

dus ben op zoek naar iets heel simpel, goedkoop en vooral klein (mini), hoeft dus ook niet in kleur te zijn... maar het moet dan wel werken met zo'n modulator...

Comment

dan ben je beter af denk ik met een klein LCD schermpje 7 of 9 inch... die hebben een directe RCA ingang

mijn modulator had destijds een knopje om de frequentie aan te passen, zo kon je tov de tv alles perfect afstemmen zonder interferentie.

Comment

ja ik weet het, maar zo'n teeveetje mag toch bijna niets meer kosten... en een lcd toch al flink boven de 100€... en voor sporadisch gebruik... vandaar.

plus ik ben een beetje een vintage freak, en hou wel van sommige oude tv designs

Comment

Maar diene oude tv zal veel meer verbruiken dan dat kleine lcd schermpje.
                  Je vind zo een schermpjke al rond de 50 euro verzending uit UK inbegrepen. Het kan nog goedkoper als het uit china komt rond de 40 euro, maar dan wel opletten mete de douane.

of

ps verbruikt maar een goede 5 watt aan stroom!
                  Zal ook goedkoper uitkomen dan een zw tv & modulator. Ook zal je tekst veel beter leesbaar zijn denk ik.

mir
                  Last edited by mir; 19 april 2011, 20:52.
                  De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Je zal inderdaad goedkoper af zijn en betere kwaliteit hebben met een klein LCD schermpje. Dat was de onderliggende boodschap...
                    reken 50-70 euro voor modulator en 50-60 euro voor een tweedehands Z/W schermpje wat dan ook nog onveiliger is en meer stroom verbruikt...

Comment

mmm, dat van het stroomverbruik had ik nog niet bij stil gestaan. echter ik vind zo'n RF modulator en tv voor elks rond de 5-10 €. (voor 50€ heb je toch al een grote kleuren beeldbuis tv)

de goedkopere mini lcd's zijn idd te vinden in het buitenland, maar overlaatst een zeer onaangenaam en dure ervaring gehad met een zoeker voor mijn F3 te kopen vanuit de US, aankoopprijs was heel goedkoop maar met de inklaringskosten en taksen kwam daar nog een een flinke 60 % bij.

in ieder geval bedankt allemaal voor de tips merci voor de link MIR, die van de UK is wel interessant :-)
                      Last edited by Jays; 20 april 2011, 09:30.

Comment

Working...
                      X