Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bestelling uit de USA

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Bestelling uit de USA

Is gewoon douane waar het in de wachtrij zit, thats all.

Naar mijn vermoeden gaat alles door een eerste selectie bij aankomst.
    Vanaf daar gaat het tergend traag en mag je rekenen op tochwel minstens 14 dagen.

Conclusie: ofwel komt het heel snel en ben je de douane gepasseerd, ofwel heb je het aan je been en kijken ze het na.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
      Conclusie: ofwel komt het heel snel en ben je de douane gepasseerd, ofwel heb je het aan je been en kijken ze het na.
      Helemaal juist, ik koop regelmatig schaalmodellen, zowel uit de States als uit Hong Kong, en ofwel is het snel hier en kost het niets, ofwel duurt het tussen 14 dagen en vijf weken en heb je kosten aan je been.

Zoals RF aangeeft, als het hier niet te krijgen is heb je niet veel andere opties en koop je via eBay, net zoals met schaalmodellen.
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Tegen dat het toekomt is het wsl al vervallen zo'n Weincell gaat niet lang mee.
        pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
          Tegen dat het toekomt is het wsl al vervallen zo'n Weincell gaat niet lang mee.
          Heb je daar ondervinding mee Dave?
          Ik lees overal dat die toch een jaar zouden mee gaan.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Heb je daar ondervinding mee Dave?
            Ik lees overal dat die toch een jaar zouden mee gaan.

Grtz, RF
            Welja, een jaar, ook zonder ze te gebruiken. Wie weet hoe lang duurt de levering niet
            pixelpusher

Comment

Veel pessimisten hier.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Veel pessimisten hier.
                Wel ik heb toch al een keertje een levering ontvangen uit Hong Kong... 3 maanden na de verzenddatum.
                pixelpusher

Comment

Veel pessimisten hier.
                  Realisten
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Ik kan iedereen geruststellen, de bestelling is binnen en de batterij is dik in orde.
                    En binnen 10 maand bestellen we er nog eentje hé, ik ga er heus geen boterham moeten voor laten.

Grtz, RF

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete

Realisten
                      Toch pessimisten want bijna elke reactie was fout.
                      Vele reacties zijn onnodig zorgwekkend en geven TS een fout idee gerold te zijn of hoge kosten te hebben.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Toch pessimisten want bijna elke reactie was fout.
                        Vele reacties zijn onnodig zorgwekkend en geven TS een fout idee gerold te zijn of hoge kosten te hebben.
                        Integendeel! De "realisten" gaven juist aan dat het best wat langer kon duren vooraleer de bestelling er was, vooraleer te panikeren over mogelijk "gerol"!
                        pixelpusher

Comment

Dit heeft niets met pessimisme te maken, maar met wat sommigen al eerder meemaakten bij bestellingen uit de VS. Verklaar eens hoe het komt dat de ene wel en de andere geen invoerrechten dient te betalen?? Ik heb bijna altijd dossierkosten en btw aan mijn broek. Blijkbaar is het zo dat wanneer het in een envelop past het makkelijk doorkomt, wanneer je pakje wat groter is heb je prijs.
                          Mvg, Tin_tin
                          Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tin_tin Bekijk bericht
                            Dit heeft niets met pessimisme te maken, maar met wat sommigen al eerder meemaakten bij bestellingen uit de VS. Verklaar eens hoe het komt dat de ene wel en de andere geen invoerrechten dient te betalen?? Ik heb bijna altijd dossierkosten en btw aan mijn broek. Blijkbaar is het zo dat wanneer het in een envelop past het makkelijk doorkomt, wanneer je pakje wat groter is heb je prijs.
                            Dat hangt echt niet van de grootte van het pakket af, maar van de waarde. Er moet een douaneaangifte bijzitten of opkleven (CN22 of CN23), en daarop baseert de douane zich. In principe betaal je geen kosten als de waarde van de inhoud lager is dan 45 Euro bij een particuliere verkoper, of 22 Euro bij een handelaar. Maar er wordt nogal eens gesjoemeld met het bedrag dat op de aangifte staat, dus wordt het pakket al eens geopend en dan weet men wel meestal of het bedrag al of niet klopt.

Het kan echter dat er toch een foutje gebeurt en ze onterecht aanbiedingskosten (10 Euro) innen, dan is het een kwestie van een klachtje te formuleren en ze wat lastig te vallen met een telefoontje, en je krijgt het geld vrij snel teruggestort.

Ik ontvang ook zeer regelmatig pakjes vanuit alle uithoeken van de wereld, op een 300 tal pakjes in goed 4 jaar is er welgeteld ééntje zoek geraakt, en altijd gebruik gemaakt van de lokale postdiensten; dus geen DHL of UPS... Dus 't is zeker niet zo erg als velen het laten uitschijnen.

Comment

Die Yashica die ik kochte zat in een redelijk grote doos en heb echt niks extra moeten betalen en in drie dagen was de zending aangekomen.
                              Zoals ik al eerder vermelde, mijn vriend besteld vrij regelmatig Amerikaanse modeltreinen in de VS, soms heeft hij het pakje binnen de week en ook zonder kosten en soms duurt het veel langer en heeft hij 'het aan zijn frak' en mag hij bijdokken.
                              Hij besteld er ook wisselstukken die in een enveloppe zitten en daarmee heeft hij ook al 'prijs' gehad.
                              Aan wat is het te wijten? Ik heb er mijn idee over.

Grtz, RF

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                                Integendeel! De "realisten" gaven juist aan dat het best wat langer kon duren vooraleer de bestelling er was, vooraleer te panikeren over mogelijk "gerol"!
                                Dit had ik ook aangegeven, beter even meer geduld dan direct zitten panikeren.

Met reacties als "veel kans dat het nooit aankomt" of "altijd een hoop kosten" ben je niet echt gerustgesteld dat uw pakje wel degelijk toekomt of betaalbaar blijft.
                                Voor de betrokken koper is dat eerder angstaanjagend. Waarom direct de stuipen op het lijf jagen als ge ook wat geruststellend kan antwoorden?

Realist (en een beetje optimist) zijn is denken dat het ook goed kan verlopen, pessimist zijn is enkel denken dat het altijd fout zal lopen.
                                Last edited by VerSeg; 21 april 2011, 14:29.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X