Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bestelling uit de USA

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Bestelling uit de USA

Ik heb op E-bay een Wein Cell batterij besteld bij een verkoper met 100% feedback.
    Ik kreeg volgende mail van hem:

A package was shipped to you on 04/12/2011 via U.S. Postal Service First-Class International, Parcel to the following address:

Mijn adres klopte, maar ik heb tot op heden niks ontvangen.
    Ergens blijven plakken?

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Re: Bestelling uit de USA

uit de VS =>altijd douane

uit het verre oosten => geen probleem
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Kan een tijdje duren he.

De UK is dichterbij en dat kan dan 2 weken duren.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Alle pakjes van/naar de usa hebben serieus wat vertraging de laatste maanden, het kan gerust een week of 3 duren

Heb je tracking op dat pakje ? dan kan je waarschijnlijk op een of andere site zien dat het bij de douane ofzo ligt, wachtend om gescand te worden..

Heb je geen tracking gekozen dan is 't hopen dat het aankomt....
        best in 't oog houden hoeveel tijd je bij Paypal hebt om een geschil te starten. Is het nog niet dan kan je een geschil starten bij Paypal - dan heb je weer enkele weken tijd gewonnen, en komt het pakje ondertussen nog aan dan kan je dat gewoon terug afsluiten.
        Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

Comment

Ik vrees dat je nog 8 maanden zal wachten
          Pakket moet nog verstuurd worden

greetz
          Cheeta
          Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
          flickr

Comment

Zelf eens contact zoeken met DHL in zaventem of gewoon via de post (zij geven je dan een tel. nr. waarheen je kan bellen), ivm douane clearance. Normaal is je pakje reeds op minder dan een week in België en daar loopt het 9/10 fout ivm douanekosten. Je dient dan een mail te sturen naar de duane, met al de gegevens van je pakje zoals inhoud, aankoopprijs, enz. Via UPS heb je normaal een tracking nr. dit heb je nodig om na te kijken of het in Belgie is afgeleverd. Vandaaruit kan je verder!
            Mvg, Tin_tin
            Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

Comment

Niet vergeten dat het hier niet gaat om UPS, maar om USPS, een veredelde versie van onze "Post" :-)

Comment

beetje geduld, komt wel aan, is nog maar 6 dagen

heb al redelijk wat pakjes via usps ontvangen en steeds zijn ze aangekomen, het één al wat vlugger dan het andere. Meestal blijft het idd hangen bij de douane...

Comment

US postal servbice. Redelijke kans dat het nooit aankomt (US postal is berucht voor het snaaien van items). Daarom hebben ze UPS ed. uitgevonden.

good luck

En de douane hangt er van amtswege soswieso 10 euro kost aan.
                  Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Stuur even een mail met vlgnde gegevens :

Titel : Custom clearance info
                    - adresgegevens + persoonlijke gegevens (ook telefoon)
                    - tracking code
                    - Ref. nr. ABX
                    - inhoud van het pakket
                    - factuurgegevens (kopieer de orig. factuur met bet. gegevens)
                    - leveringsadres indien niet op de factuur staat
                    - vermelding of dit voor prive- of profes. gebruik is

Naar : wpc@be.dsv.com

Veel succes!
                    Mvg, Tin_tin
                    Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

Comment

12 april verstuurd
                      we zijn nog maar 18 april

wa geduld hé
                      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Shipped = met de boot he

Zou dat voor de "spanning" zijn dat zoveel mensen kopen via E-Bay ?
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Ik krijg regelmatig iets uit de US en afhankelijk van waar het juist komt kan daar toch wat tijd voorbij gaan.
                          Gemiddeld een tiental dagen maar drie weken is nog steeds geen uitzondering.
                          Maar met wat geluk kan drie dagen ook.

Niet panikeren, gewoon geduldig afwachten!

Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                          En de douane hangt er van amtswege soswieso 10 euro kost aan.
                          Laatste pakjes (kleine onderdelen) werden in een beschermende omslag verstuurd, niks kosten op betaald en gewoon als post ontvangen.

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Gewoon om u wat leesvoer te geven.
                          Last edited by VerSeg; 18 april 2011, 13:51.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Vorige keer een Yashica Electro X gekocht op E-bay, 3 dagen later aan mijn deur afgeleverd en zonder verdere kosten.
                            Niu weet ik ondertussen van een vriend, die regelmatig miniatuur treinen in de US aankoopt, dat het soms heel kort is en soms maanden kan duren.
                            Bovendien moet hij de ene keer invoertaksen en douane betalen en de andere keer juist niks.
                            Als vroegere grensbewoner weet ik hoe de douane werkt, en dat was aan weerszijden van de grens hetzelfde zenne.

Grtz, RF

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Nee, gewoon omdat het bij ons niet verkrijgbaar is en het bij "Micro Tools" (ook USA) een veelvoud is van de prijs.
                              Hopelijk zit er nog "spanning" op als het hier aan komt.

@ Cheeta, Amerikanen zijn nu eenmaal 'averechts' hé.

Grtz, RF

Comment

Working...
                              X