Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"stekker"-adapter gezocht ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• "stekker"-adapter gezocht ...

Ik heb een electrisch apparaat waar een adapter met Amerikaanse stekker bij is; ik zoek nu zo'n adapter om deze in en Europees stopcontact te kunnen steken.

Maar wat is de juiste benaming van zo'n ding ? Dan kan ik er achter googelen.

Of weet er iemand een webshop of winkel in het Leuvense waar ze dat hebben.
    + Enig idee van de prijs ?

Dankoewel.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

Re: "stekker"-adapter gezocht ...

reisstekker
    een 2..4 euro ???

Comment

Yep, dat is het !!!!

THX !

Comment

Ik hoop dat de ding ook op iets anders kan werken dan 110V

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
          Ik hoop dat de ding ook op iets anders kan werken dan 110V
          Staat dat niet op de stekker zelf ? Meestal wegen die stekkers haast niks (van het apparaat hé), niet van die verloopstekker.
          Edit, ik doel op een stekker van een lader .
          Last edited by toerist; 11 april 2011, 10:12.
          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
          George Orwell

Comment

Ik ken er niet zo heel veel van, dus misschien slaat het nergens op ....

Maar zo'n reisstekkers, die dienen toch om een Nederlands/Vlaams/Europees apparaat in een "buitenlands-formaat" stopcontact te kunnen steken.
            Hier is het probleem net andersom (een buitenlands apparaat met buitenlands formaat stekker in een Europees stopcontact), en dan zit je toch verkeerd met die reisstekkers (onze reisstekker toch).

(Gewoon een nieuwe stekker aanzetten????)
            Last edited by Tink; 11 april 2011, 09:37.

Comment

In het slechtste geval koop je een "reisstekkerset". Dit is een serie van stekkers die allemaal in elkaar passen en dan hangt het van de volgorde af van welke stekker naar welke je omzet.

Het kan ook eenvoudiger natuurlijk, knip de stekker er af en zet er een standaard Euro stekker op. Zoals eerder gezegd, Kijk eerst of het apparaat onze 240V aan kan.
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

Comment

Hier (dit geval, een Amerikaans systeem)staat meestal op wat die stekker aankan, en als het een een lader is, is meestal zo'n zware een gewone trafo van 220V (of 110V) naar laagspanning .
                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                George Orwell

Comment

je hebt reisstekkers voor gans de wereld hé

ik heb bvb een adapter voor toestellen uit UK, US om hier te gebruiken
                  en buitenlandse adapters voor mijn Belgische spullen als ik op reis ga

tegenwoordig zijn die spullen meestal met universeel voltage 110-240V
                  Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                  Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Ik denk dat je dat in de Handyman kan kopen.

Comment

Voor alle duidelijkheid: de stekker zit op een adapterblokje.

Comment

Je hebt deze nodig: http://www.dealextreme.com/p/flat-to...convertor-3529

Ik heb er zo al een paar in gebruik, en kan er niets fout over vermelden.
                        Op de lader voor de accu van mijn fietslicht zit er zo eentje, dat is ook een lader waar de stekker vast aan zit.

Het is dus een "flat to round plug converter".

Het is toch niet superdringend, want je moet er wel wat geduld hebben, bij Hong-Kong post blijven de pakjes tegenwoordig meer dan een week liggen voor ze deze richting uit komen.
                        Die adapters zullen ze bij DX wel in voorraad hebben, die zal daar waarschijnlijk wel binnen de week vertrekken.
                        Last edited by Black B@ndit; 11 april 2011, 17:37.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Je hebt deze nodig: http://www.dealextreme.com/p/flat-to...convertor-3529

Ik heb er zo al een paar in gebruik, en kan er niets fout over vermelden.
                          Op de lader voor de accu van mijn fietslicht zit er zo eentje, dat is ook een lader waar de stekker vast aan zit.

Het is dus een "flat to round plug converter".
                          Exact !

Enig idee waarom op somige andere sites staat dat dit type nu "verboden" is ?
                          ( geen aarding ? )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                            Exact !

Enig idee waarom op somige andere sites staat dat dit type nu "verboden" is ?
                            ( geen aarding ? )
                            Ik denk dat het grootste gevaar zit in het feit dat dit verloopstekkertje geen grote stroomsterkte aankan. Ik heb die net even opengevezen, het is duidelijk dat die geen grote stroomsterkte kan verwerken...
                            Controleer ook of het schroefje goed vast zit, anders is er gevaar voor elektrocutie wanneer je de stekker uit het stopcontact trekt, de pinnetjes kunnen dan in het stopcontact blijven zitten. Ze hadden het geheel eigenlijk beter dichtgesmolten in plaats van er een schroefje in te zetten.

Dus als je die alleen gebruikt voor een beperkt vermogen, dan is er niets aan de hand.
                            Op de verloopstekker staat dat die geschikt is voor maximum 6A, ik zou het zelf eerder op minder dan 1A houden om veilig te spelen.
                            1A = 230 W bij 230V, die adapter of lader zal wel veel minder verbruiken.

Er staan 266 reviews bij, je kan zelf opzoeken of er ergens problemen waren met die adapter.
                            Ik denk dat dit zowat de enige optie is...
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

Comment

Hallo Bart, neen het zal inderdaad geen probleem vormen.
                              Bedankt voor de link + de leerrijke uitleg !

Comment

Working...
                              X