Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

UPS-perikelen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• UPS-perikelen

*zucht*

Had ik tegen een goede prijs een lens gekocht op cameranu.nl en dacht ik die van t weekend te kunnen gebruiken om te fotograferen, krijg ik het volgende aan de hand:

de lens was donderdag besteld en volgens de trackinggegevens van UPS zou ze dan ook donderdag al geleverd worden...
    ik gezorgd dat er constant iemand thuis was... maar donderdag niks gezien...
    dacht bij mezelf dat we de koerier net gemist hadden of iets dergelijks, dus maakte er geen zaak van.
    rare was wel dat er zelfs geen briefje achtergelaten was van UPS om te zeggen dat ze aan de deur geweest waren...

2de poging voorzien op vrijdag , dus de tijd dat er niemand thuis was een briefje met telefoonnummer aan de deur gehangen voor het het geval de koerier zou komen tss 9 en half 2 als er niemand thuis was...
    vanaf half 2 zelf de hele dag en avond thuis gebleven , zelfs van een verjaardagsfeestje, om toch zeker voor t weekend nog t pakketje te hebben...
    Maar tegen 21u20 nog altijd niemand gezien..
    kijk ik op de tracking op hun site, staat er: de koerier heeft zich voor de 2de keer aangeboden maar er was niemand thuis?

Stond dus op ontploffen...
    vanochtend kwade telefoon gedaan naar UPS en de zaak nog wat erger gemaakt, namelijk dat ik gister speciaal een dag verlof genomen had om thuis te zijn en dat ik de lens normaal maandag zeker nodig had...
    Blijkt dat ze die dingen heel serieus nemen... klachten formulier werd ingevuld en ze bellen me maandag om 8 uur om te kijken wat ze kunnen doen om me tegemoet te komen ...
    ben eens benieuwd

nog mensen slechte ervaringen met UPS?
    dit staat trouwens los van Cameranu.nl

mvg,

Jerry
    Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

Re: UPS-perikelen

Ik heb niets dan goede ervaringen met UPS. Het rare is dat ze meestal rond hetzelfde tijdstip leveren, net als GLS trouwens. Steeds tussen 11 en 13 uur.
    Via de tracking van UPS heb ik mijn bestellingen steeds perfect kunnen volgen en als ik 's morgens zie staan dat het pakket klaar is voor aflevering dan heb ik het enkele uurtjes later in mijn handen.

Je probleem zal eerder iets met de chauffeur te maken hebben dan met UPS denk ik.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door darth rikush Bekijk bericht
      ..........
      dit staat trouwens los van Cameranu.nl
      hoe zo, geven die de opdracht dan niet aan UPS?
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Hallo,

Hier hetzelfde. Ik bestelde enkele weken geleden een nieuwe computer bij Dell die ook hun vervoer uitbesteden aan UPS. Ik wacht op mijn nieuwe pc als een kind in een snoepwinkel en dan dit

Ik wil even mijn ervaringen met UPS toelichten omtrent de levering van mijn nieuwe computer.
        Normaliter zou op maandag jl. mijn bestelde computer geleverd worden. Maar helaas was ik net nog niet thuis toen ze langskwamen. Op zich geen probleem, ik wist dat zou kunnen gebeuren. Er stak een briefje in de bus van UPS dat ze de volgende dag terug zouden langskomen.
        Die dag hou ik helemaal vrij en ik wacht thuis mijn bestelling af. 's Avonds om 18u00 nog steeds geen levering. Ik bekijk hun website en lees dat sommige leveringen tot 19u00 kunnen gebeuren. Ik wacht dus nog even maar nog steeds geen UPS te zien. Ik bekijk dan terug de traceergegevens op hun site en lees hetvolgende; "De ontv bestrijdt het verschuldigde btw-bedrag en verzocht om een herberekening". Ik val totaal uit de lucht. Er is niemand langsgeweest en waarom zou ik iets betwisten daar ik niets moest betalen? Ik probeer te achterhalen wat er fout kan gelopen zijn maar er is niemand meer bij UPS bereikbaar. De volgende morgen besluit ik dan direct contact op te nemen met UPS. Daar komen ze na veel vijven en zessen tot de vaststelling dat er fout gescand is en dat de computer in de verkeerde vrachtwagen zat voor leveringen in Zaventem. Ze stellen voor dat ze langskomen op woensdagnamiddag tussen 15u00 en 16u00. Helaas kan ik me op zo korte tijd niet vrijmaken en zeg hen dan ook dat dit niet lukt en dat ik dan donderdagochtend voorstel. Dit was goed voor hen. Ze zouden voor 10u00 de computer 'proberen' te leveren. Ze gingen eerst de expresspakketten afleveren. U raadt het al. Geen UPS te zien. Ik hou me weer een hele dag ter beschikking. Iets voor 18u00 bekijk ik terug de traceergegevens en bemerk ik als notitie
        "15:50 De klant was niet beschikbaar bij de 1ste poging. Er wordt een 2de poging gedaan"
        Ik ben erg rustig van natuur maar nu was ik echt in mijn wiek geschoten. Op dat moment waren de kinderen voor het huis aan het spelen, net terug van school en stond ik erbij. Onmogelijk dat hier iemand geweest is. Ik heb ook geen nota gezien ofzo. We wonen ook in een kleine doodlopende straat met weinig verkeer waar dat elke beweging gezien wordt. En van die tweede poging was ook al helemaal geen sprake meer ondanks het feit dat dat zo genoteerd stond. Heel verontwaardigd bel ik terug met UPS om uitleg. De man aan de andere kant van de lijn kon me niet veel wijzer maken en ging mijn ongenoegen en mijn vraag om verduidelijking doorgeven aan de pakketdienst. Hij noteerde dit als klacht. Hij belooft me dat de dienst mij vrijdagochtend tussen 8u00 en 9u00 zou contacteren om uit te leggen waar het deze keer weer is foutgelopen.
        Dit is de derde dag deze week dat ik mij moet vrijmaken.
        Vrijdagochtend (natuurlijk) geen telefoon van hen gekregen. Uiteindelijk komt hij aan om 11u40. De chauffeur kan mij geen verdere uitleg verschaffen. Hij wist me wel te vertellen, langs zijn neus weg, dat er in het begin van de week weinig leveringen waren in de buurt van Leuven, waar ik dus woon. Vreemd.

je begrijpt dat ik niet gelukkig was met deze situatie. Ondertussen heb ik drie werkdagen vrijgehouden en zit ik thuis te wachten zonder resultaat. Zo een groot internationaal bedrijf. Ik voel me echt onheus behandeld. En dan spreek ik nog niet over de stress, tijdsverlies, ik kan ondertussen niet verderwerken....
        Ik weet dat dit volledig buiten de macht van Dell is gebeurd maar ik vind wel dat UPS hier danig tekortschiet en dit niet erg professioneel heeft afgehandeld. Ondertussen is mijn computer al een week onderweg van de ene locatie naar de andere. Ik denk niet dat dit echt bevorderlijk is voor het toestel.

Ik heb dit ook medegedeeld aan Dell maar tot op heden heb ik hier nog geen reactie op gehad. Ik volg dit draadje dan ook met grote aandacht om te kijken wat de reactie bij UPS gaat zijn.
        Groeten,

Comment

Ik had 2 weken terug de vrijdag iets besteld bij camernu.nl en de maandag erop rond 14h30 was de levering via ups binnen
          pitteljon.be
          The world needs dreamers and the world needs doers. But above all, the world needs dreamers who do.

Comment

Als bij mij de levering mis loopt, dn vraag ik om het pakket in hun depot bij te houden, en haal ik,het zelf op.

Comment

Heb ook wat ervaring, meestal geen problemen maar toch 2x ambras gehad met UPS.

Eerste keer : levering van een doos haarproducten waarde 250 euro "geleverd" terwijl er niemand thuis was. Uiteindelijk handtekening kunnen opvragen maar die leek nergens op. Klacht bij UPS via de verzender etc...na een maand of anderhalf heeft UPS hem dan het schadebedrag gestort en opnieuw verzonden via een andere koerier, kwam toen wel aan.

Ook 1x een COD levering waar invoertaks betaald moest worden aan de deur. Achteraf brief van UPS dat er nog een saldo openstond van onbetaalde taksen (dat bedrag) mail gestuurd dat ik dat al had betaald aan de deur (logisch tiens anders kreeg ik het niet eens er hing een grote COD sticker op) Geen antwoord maar 2 weken later wel weer een aanmaning.
              Stilte, paar maanden later brief van een advocaat in opdacht van UPS. Die dan maar gecontacteerd en verhaal gedaan, ging het nakijken. Maand of 3 later nog eens een aanmaning van UPS en daarna niks meer van gehoord.

Als ge een "verkeerde" chauffeur hebt kan er volgens mij al wel eens iets mis gaan.

Comment

t probleem is dat ze zeggen aan de deur geweest te zijn, maar dat dit niet klopt?
                denk dat ze aan een andere deur geweest zijn,maar in ieder geval niet aan die van mij...

@Bouk: cameranu geeft de opdracht aan UPS, dat klopt, maar zij hebben het wel dezelfde dag nog geshipt naar hier... Zij kunnen t niet helpen dat UPS t ver*****....

Comment

Hier hetzelfde, thuis wachten op een levering.
                  Toevallig zie ik een bestelwagen van ups voorbij rijden, die wat verder stopt.
                  Ik spurt naar binnen en ik sie op mijn pc: de klant was niet thuis... Weliswaar met andere woorden.
                  Ik 'spring' in mijn wagen en kan ups nog inhalen. Na heel wat gepalaver en min of meer ziedend wou hij mij het pakje toch leveren....
                  Toen hij mijn handtekening vroeg ben ik in mijn wagen gestapt en doorgereden.
                  Ik heb er lange tijd over gedacht om het pakje alsnog op te vragen bij ups, uiteindelijk vond ik dat wel een beetje té.
                  Alhoewel die schoft had dat feitelijk wel verdiend
                  D90 - D70 - F80 + glas

Comment

ik heb zelf nog nooit iets laten leveren via hun dienst, maar heb al goede en slechte dingen gelezen. hopelijk komt het snel in orde voor jullie

hoe de dienst werkt volgens collegehumor
                    See exclusive articles and pictures on http://www.collegehumor.com Leave no package behind.LIKE us on: http://www.facebook.com/collegehumorFOLLOW us on: http...
                    450d met glas van 10 tot 250mm en een flits

Comment

vanmorgen om 7u40 al telefoon van UPS dat ze vandaag in de voormiddag het pakketje af zouden leveren...

kon t toch niet laten om even moeilijk te doen en ze wat verder te laten rijden naar mijn werk...
                      anders hadden ze het hier bij de bakker mogen afgeven...

ben eens benieuwd of ze effectief gaan komen...

Comment

Met UPS heb ik persoonlijk nooit echt problemen gehad.
                        Het is vooral TNT waar ik soortgelijke verhalen over kan vertellen.

Het blijft altijd wel een risico, ongeacht welke koerierdienst.

Comment

als UPS levert en ik ben er niet, dan vraag ik zowiezo van het in hun depot te laten voor afhaling, is nl. in Diegem en ik woon in Zaventem...
                          dat is 's avonds met de trein ff af in Diegem, pakketje halen, trein terug op en 2 haltes verder ben ik thuis
                          Mijn Blog
                          D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Biohazard79 Bekijk bericht
                            als UPS levert en ik ben er niet, dan vraag ik zowiezo van het in hun depot te laten voor afhaling, is nl. in Diegem en ik woon in Zaventem...
                            dat is 's avonds met de trein ff af in Diegem, pakketje halen, trein terug op en 2 haltes verder ben ik thuis
                            das idd doenbaar als je op een half uurtje of zo van Diegem woont,maar van hier uit om 5 uur nog richting Diegem vertrekken is jammer genoeg geen optie...

Eind goed al goed btw...
                            Pakketje gister middag afgeleverd op mijn werk...

Comment

Working...
                            X