Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ik wil geen mails meer vanop dit adres !!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ik wil geen mails meer vanop dit adres !!

    Hallo,

    Ik krijg al een poosje emails vanuit een bepaald emailadres en die wil ik niet meer ontvangen.
    Ik werk met Mozilla Thunderbird.
    Kan ik het hier instellen dat de emails die vanuit dat bepaald adres komen automatisch worden verwijderd of dat deze worden teruggestuurd naar de verzender? Ik ben al op zoek geweest op het net, maar ik vind het niet echt terug.
    Bedankt voor jullie hulp !

  • #2
    Re: ik wil geen mails meer vanop dit adres !!

    mail rules instellen, kan in elk mailprogramma hoor bv als mail van XXX@XXX.X verplaats naar "deleted items'

    Comment


    • #3
      Re: ik wil geen mails meer vanop dit adres !!

      in de engelse versie van Thunderbird 3.1.x :

      - selecteer eerst de mail die je niet meer wil zien
      - in de hoofdmenu bovenaan 'Message'
      - onderaan in deze menu 'Create Filter from Message'

      en daarna kan je een filter samenstellen
      Cheers, Ben

      Comment


      • #4
        Re: ik wil geen mails meer vanop dit adres !!

        Oorspronkelijk geplaatst door oxyopes Bekijk bericht
        mail rules instellen, kan in elk mailprogramma hoor bv als mail van XXX@XXX.X verplaats naar "deleted items'
        ja, maar dan belandt de mail in de prullenbak... ik zou de mail het liefst niet krijgen of dat de verzender hem terugkrijgt

        Comment


        • #5
          Re: ik wil geen mails meer vanop dit adres !!

          Oorspronkelijk geplaatst door ben.vanloock Bekijk bericht
          in de engelse versie van Thunderbird 3.1.x :

          - selecteer eerst de mail die je niet meer wil zien
          - in de hoofdmenu bovenaan 'Message'
          - onderaan in deze menu 'Create Filter from Message'

          en daarna kan je een filter samenstellen
          Bedankt, dit is me gelukt. Is het ook mogelijk om de mail automatisch terug te laten sturen, met of zonder mededeling?

          Comment


          • #6
            Re: ik wil geen mails meer vanop dit adres !!

            Het doet niet wat je wil maar het LIJKT voor de verzender dat je adres niet bestaat: Mailwasher.

            Alles hangt er van af van wie je geen mails meer wil krijgen. Is het een spammer dan kan je de mail best wissen door middel van je mailfilters, elke reactie zorgt er enkel voor dat men weet dat het adres werkt/gelezen wordt.
            Is het van iemand waar je ruzie mee hebt o.i.d. dan kan je gewoon vragen te stoppen met je te mailen of met mailwasher de mail "bouncen". De verzender krijgt dan een fake foutmelding dat de mail niet kan bezorgd worden. Nadeel, een echte "delivery failed " krijg je direct na het verzenden, een fake krijg je maar als je mailwaher zijn werk hebt laten doen.

            Heb je een eigen domein dan kan je op de hosting server instellen dat een bepaald adres moet gedelete worden op de server of de afzender een "user unknown " melding moet krijgen.
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

            Comment


            • #7
              Re: ik wil geen mails meer vanop dit adres !!

              Buiten deze regels kan je de persoon in kwestie (zeker als je weet wie het is) eerst via mail, en nodig via aangetekend schrijven vragen om je niets meer te sturen.

              Als die daar niet op ingaat kan je alsnog een klacht indienen wegens stalking.

              Als die mail van een bedrijf komen, dan kan je je bij een serieus bedrijf laten schrappen. Ze zijn verplicht daar rekening mee te houden.
              Het verhaal is anders natuurlijk als het een bedrijf is dat gevestigd is op de bahama's met een server in Thailand etc. Dan is een filter voldoende denk ik.

              Comment


              • #8
                Re: ik wil geen mails meer vanop dit adres !!

                Oorspronkelijk geplaatst door tZomert Bekijk bericht
                Bedankt, dit is me gelukt. Is het ook mogelijk om de mail automatisch terug te laten sturen, met of zonder mededeling?
                Als je een mail eerder wil bouncen, dan kan je misschien deze add-on van Thunderbird eens proberen : mailredirect
                Cheers, Ben

                Comment


                • #9
                  Re: ik wil geen mails meer vanop dit adres !!

                  Bedankt voor alle info, ik probeer het eens uit!

                  Comment

                  Working...
                  X