Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijs per kwh.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Prijs per kwh.

Hallo,
    Ik heb even een vraagje. Sinds kort heb ik een energiemeettoestel gekocht om de grootste stroomvreters eens te meten en controleren. Het leven wordt duurder en duurder dus als we iets kunnen vinden om te besparen dan gaan we het niet laten!
    Maar in dit toestel moet je de juste prijs van 1 kwh invoeren (met nog een onderverdeling van dag- en nachttarrief) en dit vind ik zo direct niet.
    Ik heb al gezocht op de factuur, op internet... Heel veel verstand heb ik er ook niet van dus als er iemand kan helpen. We zitten bij Nuon (3 jaar, comfort).
    Dank bij voorbaat voor evenuele reactie's.
    Canon

Re: Prijs per kwh.

De prijs per kwh is grof genomen 18 ct overdag en circa 10ct op nachttarief (als je nachttarief hebt natuurlijk).

Je moet vooral zoeken naar verbruikers die continu stroom nodig hebben, of meerdere uren per dag aan staan.

Een haardroger verbruikt verschrikkelijk veel (1500 W ..), maar die heb je maar een paar minuten nodig per dag.
    Een luster met 10 lampen van 40W die uren aan is per dag is véél belangrijker voor je rekening.

Comment

grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        De prijs per kwh is grof genomen 18 ct overdag en circa 10ct op nachttarief (als je nachttarief hebt natuurlijk).

Je moet vooral zoeken naar verbruikers die continu stroom nodig hebben, of meerdere uren per dag aan staan.

Een haardroger verbruikt verschrikkelijk veel (1500 W ..), maar die heb je maar een paar minuten nodig per dag.
        Een luster met 10 lampen van 40W die uren aan is per dag is véél belangrijker voor je rekening.
        Dank u voor uw reactie!
        Ik zit inderdaad te denken aan een verbruiker die alle dagen van het jaar continu stroom neemt en dit is mijn vijverpomp (die water naar de filter pompt). Volgens de gebruiksaanwijzing neemt die zo een 200 watt en dit 365 dagen per jaar. En daar komt nog eens mijn uv lamp (36 watt) bij (maart-oktober)!
        Daarom ga ik zo spoedig mogelijk eens mijn meettoestel 24h aansluiten om te weten hoeveel dat me kost in een jaar.
        Canon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          Dank u wel voor de nuttige link bouk!
          Canon

Comment

Je moet bij de prijs per KWh ook nog de bijkomende kosten tellen. Je betaalt ook nog om de stroom tot aan je meter te laten brengen, die kostprijs is ook afhankelijk van het verbruik.

Ik heb aan de hand van de eindafrekening van vorig jaar eens geprobeerd om dat uit te tellen, maar ik heb het al snel opgegeven, véél te ingewikkeld.

Vroeger kreeg je een factuur waarop de kostprijs per KWh duidelijk vermeld was, + alle verdere kosten. Nu hebben ze het allemaal verschrikkelijk ingewikkeld gemaakt, zo erg zelfs dat het tegenwoordig heel lang duurt voor ze de berekening hebben gemaakt.
            Als je vroeger de meterstanden via de telefoon doorgaf, dan kreeg je binnen de week de eindafrekening, nu geef je de gegevens door via internet, en het duurt twee maanden om uit te rekenen hoeveel je moet betalen.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Je moet bij de prijs per KWh ook nog de bijkomende kosten tellen. Je betaalt ook nog om de stroom tot aan je meter te laten brengen, die kostprijs is ook afhankelijk van het verbruik.

Ik heb aan de hand van de eindafrekening van vorig jaar eens geprobeerd om dat uit te tellen, maar ik heb het al snel opgegeven, véél te ingewikkeld.

Vroeger kreeg je een factuur waarop de kostprijs per KWh duidelijk vermeld was, + alle verdere kosten. Nu hebben ze het allemaal verschrikkelijk ingewikkeld gemaakt, zo erg zelfs dat het tegenwoordig heel lang duurt voor ze de berekening hebben gemaakt.
              Als je vroeger de meterstanden via de telefoon doorgaf, dan kreeg je binnen de week de eindafrekening, nu geef je de gegevens door via internet, en het duurt twee maanden om uit te rekenen hoeveel je moet betalen.
              Ik vind het inderdaad ook véél te ingewikkeld. Je kan niet meer volgen.
              Volgens verschillende internetpagina's heb ik begrepen dat je gemiddeld (met alle transportkosten enzo) aan een 21 eurocent ligt per kwh.
              Canon

Comment

een leuke om te rekenen is 1,8 euro per watt (over een heel jaar)

Dus als je bv een adsl-modem hebt die 5 watt verbruikt en die zet je nooit af dan ist snel gerekend 1,8 x 5 = 9 euro

Comment

FWIW
                  De VREG heeft op z'n webstek volgende prijzen die gehanteerd worden om uw jaarlijkse "rechtmatige" gratis aantal Kwh in rekening te brengen ..

zie tabel helemaal onderaan .. en lees de begeleidende tekst

Comment

Dank u voor de info allemaal!
                    Canon

Comment

Working...
                    X