Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PBX/Voip gateway of router

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• PBX/Voip gateway of router

Heeft iemand een idee of het volgende bestaat:

Een router of gateway met een aansluiting op het PSTN telefoonnetwerk, waarbij je intern IP telefoons kan gebruiken.

Ik heb een telefoonaansluiting, maar door het moeten inrichten van een thuiskantoor, wil ik ook op andere plaatsen een telefoon zetten. Ik heb enkel ethernet bekabeling in het ganse huis. DECT geeft geen goeie resultaten in huis.
    Ik zou dus een gateway moeten hebben naar het analoge telefoonnetwerk die intern dan overschakelt naar ip phones.

dus ---PSTN---Gateway/router---(IP)---switch---PCs en telefoons

Re: PBX/Voip gateway of router

Geen idee eigenlijk, maar gewoon het eerste wat in me op komt is de Fritzbox - http://www.fritzbox.eu/en/index.php.
    Ik weet niet of dat je verder helpt

Comment

gratis tot een tiental gebruikers dacht ik

het enige wat je dan moet voorzien is een kleine pc en een pstn insteekkaartje
      deze kan je eventueel vinden via https://www.voip4europe.com of http://www.voipango.com (waar je trouwens ook gateways kan kopen als je dat liever hebt)
      --
      Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
        Heeft iemand een idee of het volgende bestaat:

Een router of gateway met een aansluiting op het PSTN telefoonnetwerk, waarbij je intern IP telefoons kan gebruiken.

Ik heb een telefoonaansluiting, maar door het moeten inrichten van een thuiskantoor, wil ik ook op andere plaatsen een telefoon zetten. Ik heb enkel ethernet bekabeling in het ganse huis. DECT geeft geen goeie resultaten in huis.
        Ik zou dus een gateway moeten hebben naar het analoge telefoonnetwerk die intern dan overschakelt naar ip phones.

dus ---PSTN---Gateway/router---(IP)---switch---PCs en telefoons
        Langs ethernetkabels kan je ook telefoonverkeer laten passeren.
        Elk bedrijf sluit z'n telefoons zo aan. Via een patchkast kiezen ze dan of je een PC of een telefoon wil aansluiten en klaar.
        De smalle aansluiting voor je telefoon (RJ-11) past gewoon in een ethernet netwerk aansluiting (RJ-45).
        Groeten,

Polleke

Comment

dat weet ik, koper is ook maar een drager en het maakt niet uit welk signaal je er over stuurt.
          Ik wil degelijk ip phones op een thuisnetwerk.

Comment

Frietbox is snel en goed. Redelijk eenvoudig in installatie ook.
            Das alles in 1 (modem/router/switch/ata/ap)

Alternatief heb je heel goei ATA-bakjes (analog telephone adapters) van grandstream die je gewoon op je huidige router kan inpluggen maar zijn wel iets moeilijker in te stellen (een meer dan goede basiskennis SIP protocol is zeker nodig)
            Ze hebben ook modellen met FXO ingangen op (zodat je zelfs een oude analoge telefoonlijn kan laten binnenkomen en naar SIP of FXS kan laten routen)

Comment

Working...
            X