Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gas & elektriciteit : ze doen het weer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Gas & elektriciteit : ze doen het weer

Krijgen we da afrekening in de bus maar twee maand vroeger dan vorig jaar en er werd niet eens de tellerstanden opgemeten want het kaartje daarvoor zit eveneens vandaag in de bus.

En was het dat maar ... ze "schatten" het verbruik (op 10 maand) minder dan de helft van vorig jaar jaar en daar rekening mee houdend is er een supplement van 560€ en gaan de maandelijkse bijdragen 60€ de hoogte in!

Dan stel ik mij de vraag hoeveel het zou zijn met het echte verbruik op 12 maand?
    Daar moet dan toch een groot prijsverschil op zitten t.o.v. vroeger om zo'n verschil te bekomen!

En nog straffer is dat er op staat dat indien je met de schatting niet akkoord gaat, je pas kan reageren één maand na ontvangst van de factuur maar binnen enkele dagen halen ze wel al het geld van de rekening!

Lijkt mij wat gangsterpraktijken op deze manier.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Re: Gas & elektriciteit : ze doen het weer

Leverancier ?
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Leverancier ?
      Had ik er niet bij gezet om weer geen discussie "die is beter dan die" te beginnen ... maakt ook niet uit want als prijs omhoog gaat, dan is dat vroeg of laat voor iedereen.
      Het gaat hem over de praktijk, niet het bedrijf.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Had ik er niet bij gezet om weer geen discussie "die is beter dan die" te beginnen ... maakt ook niet uit want als prijs omhoog gaat, dan is dat vroeg of laat voor iedereen.
        Het gaat hem over de praktijk, niet het bedrijf.
        Ik heb van mijn leverancier een brief gekregen dat het raadzaam is mijn maandelijkse bijdrage aan te passen via hun website om zo niet voor verrassingen te komen staan, maar ze hebben dus zelf de bijdrage niet aangepast. In die zin is de leverancier toch niet onbelangrijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
          Ik heb van mijn leverancier een brief gekregen dat het raadzaam is mijn maandelijkse bijdrage aan te passen via hun website om zo niet voor verrassingen te komen staan, maar ze hebben dus zelf de bijdrage niet aangepast. In die zin is de leverancier toch niet onbelangrijk.
          Ik heb ook zo'n brief gekregen, maar omdat ik de meterstanden begin volgende maand toch moet doorgeven heb ik nog niets veranderd. Of ik dat nu elke maand betaal, of bij de jaarlijkse afrekening, dat is voor mij even duur...

Verseg, als ze het verbruik nu te laag schatten, en de prijzen blijven stijgen, dan zal je volgende keer dat ze de meterstand opnemen veel meer betalen. Wat ze nu te weinig hebben aangerekend, dat moet je dan aan het duurdere tarief betalen.
          Daarom zou het in principe zelfs voordelig kunnen zijn om een te hoge meterstand door te geven, dan koop je de gas en elektriciteit tegen het huidige tarief (maar dan moet je er wel zeker van zijn dat de prijzen blijven stijgen).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht

Verseg, als ze het verbruik nu te laag schatten, en de prijzen blijven stijgen, dan zal je volgende keer dat ze de meterstand opnemen veel meer betalen. Wat ze nu te weinig hebben aangerekend, dat moet je dan aan het duurdere tarief betalen.
            Daarom zou het in principe zelfs voordelig kunnen zijn om een te hoge meterstand door te geven, dan koop je de gas en elektriciteit tegen het huidige tarief (maar dan moet je er wel zeker van zijn dat de prijzen blijven stijgen).
            Of hoe men op zijn elektriciteitsverbruik kan speculeren. Het moet niet altijd op de beurs zijn...
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              ...maar binnen enkele dagen halen ze wel al het geld van de rekening!B
              Daarom dat ik géén ènkele lopende opdracht heb. De enige die aan mijn rekeningen mag zitten ben Ik, of mijn madam uiteraard ( )

Comment

Is ier ook zo :-( (geen vol jaar afgerekend)
                Kem wel terug gekregen EN geen stijging van voorschot ook nie.
                Nu moeten we wel oordelen volgend jaar of dat we niet met teveel opleg gaan zitten natuurlijk.

De regering zou een wet moeten opleggen dat ze bij eind afrekening de contractduur respecteren, want die leverantiers zijn aan het foefelen tegen de sterren op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Verseg, als ze het verbruik nu te laag schatten, en de prijzen blijven stijgen, dan zal je volgende keer dat ze de meterstand opnemen veel meer betalen.
                  Ja maar ze schatten nu minder dan de helft, zelfs maar een derde voor de 10 maand i.p.v. 12 en de prijs is veel hoger dan voor een volledig verbruik van vorig jaar ... dat baart me zorgen!
                  Er klopt gewoon iets niet in de berekening en je kan pas één maand na deze factuur contact opnemen om te laten corrigeren.
                  Morgen toch eens bellen, ik denk dat het verbruik dat ze opgegeven hebben (geschat) geen correcte waarden zijn. Ik zal de correctie wel aanvragen met tellerstand, lijkt me veiliger.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
                    Daarom dat ik géén ènkele lopende opdracht heb. De enige die aan mijn rekeningen mag zitten ben Ik, of mijn madam uiteraard ( )
                    Maar die domiciliëring is geen probleem, je krijgt uw factuur toch voor ze het geld afnemen en een domiciliëring kan je altijd (tijdelijk) blokkeren.
                    Probleem is dat je dan een rappel krijgt en er direct kosten bij zijn, ook mocht je met overschrijving moeten betalen en dit niet tijdig zou doen!
                    M.a.w. moet je eerst betalen voor je kan klagen.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                      De regering zou een wet moeten opleggen dat ze bij eind afrekening de contractduur respecteren, want die leverantiers zijn aan het foefelen tegen de sterren op.
                      Klopt dat je moet betalen, is het deze maand niet is het volgende maand.
                      Maar er is toch een verschil ... ik krijg nu de afrekening twee maand vroeger dan anders en zoals vaak is een afrekening hoger dan de voorschotten (behalve als je verbruik verminderd is of je voorschotten te groot waren).
                      Mocht ik die binnen twee maand ontvangen, dan was dat gepland in mijn budget en geen enkel probleem want dan heb ik ook mijn vakantiegeld en zo ... nu komen ze er twee maand vroeger mee af en net als ik ook een hoop verzekeringen te betalen heb.
                      Is deze maand dus gewoon een gat in de rekening! Een mens maakt een planning op en weet wat er komt op welk moment maar zij veranderen dat plots ... is niet altijd voorzien zoiets!
                      Maar wat doet ge er aan als klant? Ge kunt toch moeilijk een proces beginnen?
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Working...
                      X