Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie wil er drie maand gratis op safari?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wie wil er drie maand gratis op safari?

ik zit constant gratis op safari 5.0.4
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
      Jullie westers negativisme tov alles wat Afrikaans is; het blijft me verbazen.
      WWE staat totaal los van eender welke dure of minder dure opleiding tot game ranger of wildlife guide. WWE zal zo'n cursus niet vereisen, noch aanbevelen.
      Als je een beetje op hun site rondkijkt, zie je toch dat ze een opleiding voor Game Ranger aanbieden.
      Hun prijzen voor vanalles en nog wat zijn ook niet mis ... en in Britse Pond (geen ZA Rand!?). Gewoon dikke geldklopperij waar Z-Afrika enkel wat kruimels van oogst.
      Bovendien ben ik alles behalve negatief tegenover Afrika. Ik heb er talrijke landen bezocht, incl. Zuid-Afrika, zonder Engelse reisbureaus zoals f*ing Ashley Adams Travel (UK) Ltd.
      Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rubenknockaert Bekijk bericht
        En ik die dacht dat je door te reizen leert relativeren.
        Ik zie je een kwart eeuw geleden een shanty town binnenlopen, en de boodschap verkondigen; "jullie zouden meer moeten reizen, dan leer je relativeren".

Bottom line; relativeren heeft zijn limieten. Met stemrecht lacht men niet. Althans zij ginder niet. Blijkbaar wij hier wel.

Maar laat ons deze thread niet kapen en over die discussie beginnen. Mag hier eigenlijk niet.

Mvg,

J.
        http://www.theafricabug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
          Als je een beetje op hun site rondkijkt, zie je toch dat ze een opleiding voor Game Ranger aanbieden.
          Hun prijzen voor vanalles en nog wat zijn ook niet mis ... en in Britse Pond (geen ZA Rand!?). Gewoon dikke geldklopperij waar Z-Afrika enkel wat kruimels van oogst.
          Bovendien ben ik alles behalve negatief tegenover Afrika. Ik heb er talrijke landen bezocht, incl. Zuid-Afrika, zonder Engelse reisbureaus zoals f*ing Ashley Adams Travel (UK) Ltd.
          Reality check, Jazzer;

- Als je privé-parken bezoekt, waar de natuur top-notch wordt gehouden onder het motto "low volume high revenue tourism", en dus niet naar onder de voet gelopen nationale parken trekt, dan zijn dat de gangbare prijzen. Niet enkel in Shamwari, maar eender waar in Afrika.

- Alle lodges/reservaten van dit type hebben een setup met een off-shore firma die de internationale marketing verzorgt. Daar zijn twee goede redenen voor: 1) lokale firma's hebben zelden de budgetten om zo'n internationaal bedrijf op te richten, en 2) zo'n firma is broodnodig, want moesten ze zich enkel richten op lokale Zuid-Afrikaanse klanten, ze zouden al snel failliet zijn. (*)

- Vele van dit soort bestemmingen proberen hun aanbod te differentiëren, en bieden dus ook game ranger courses aan. Kwestie van de nodige centen binnen te brengen die nodig zijn voor het behoud en welzijn van de aanwezige dieren, maar ook voor nog méér werkschepping bij de lokale bevolking. Waar je het haalt dat het om lokale "kruimels" zou gaan; ik zou het niet weten.

- Bovenstaande heeft echter allemaal niets te maken met dit aanbod om de "voice of conservation" te mogen gaan spelen. Dus ook al ben je tegen hoger genoemde manier van safari-zakendoen, dan is dat nog geen reden om dit "voice of conservation" aanbod af te doen als geldklopperij.

Mvg,

J.

(* Even een verdere inside-blik op hoe ecotourisme werkt; lodges nemen een participatie in dit soort off-shore firmas! Je zou het negatief kunnen bekijken en zeggen; die doen mee aan de "kapitaalvlucht". Je kan het ook positief bekijken; ook al is hun lodge op een bepaald moment minder in trek, dan nog plukken ze via die off-shore de vruchten van verkochte bedden elders. op deze manier verzekeren ze zich van een constantere stroom van inkomsten, en moeten ze in mindere perioden (economisch, maar ook klimatologisch) geen mensen onstaan edm.)

Comment

Met stemrecht lacht men niet. Althans zij ginder niet. Blijkbaar wij hier wel.
            Maar laat ons deze thread niet kapen en over die discussie beginnen. Mag hier eigenlijk niet.
            Wiens thread is dit (TS=?) en wie is er begonnen over stemmen en apartheid?
            Hopelijk ben je wat relativerender over het gewicht van de Vlaamse stemmen in Brussel en bepaalde randgemeenten dan over dat van de Waalse stemmen in België.
            "Apartheid" ? Voorlopig mag hier nog iedereen op de tram of de bus, en zijn er geen pasjes nodig om de (sloppen)wijk waarin je woont te mogen verlaten.

De kloof en de ruimtelijke scheiding tussen rijk en arm (in feite blank en zwart) in Z-Afrika is na de afschaffing van de apartheid niet beduidend kleiner geworden. Dat wordt vooral in stand gehouden door de kapitaalvlucht zoals je zelf opmerkt. In Afrika moeten ze helaas blij zijn met de kruimels die daar van de "off-shore" tafels vallen.
            Om hun natuurlijke rijkdommen en wildparken te exploiteren hebben ze die parasieten niet nodig ... maar begin ze maar eens te verjagen .
            Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

't Is te hopen voor eventuele kandidaten. Toch zou ik er niet te zeer op rekenen. In Z-Afrika wonen meer dan genoeg mensen die voor deze fantastische job geschikt zijn. Waarom zou WWE dan wereldwijd volk gaan zoeken? De kans is groot dat iedereen die reageert zo'n voorstel voor een dure opleiding krijgt of (als hij/zij voldoende naief is) op een andere manier gepluimd wordt.
              Misschien eens een woordenboek ter hand nemen en zien wat WWE, World Wide Experience betekent... Dan wordt het misschien duidelijk waarom ze wereldwijd op zoek gaan
              Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Wiens thread is dit (TS=?) en wie is er begonnen over stemmen en apartheid?
                Hopelijk ben je wat relativerender over het gewicht van de Vlaamse stemmen in Brussel en bepaalde randgemeenten dan over dat van de Waalse stemmen in België.
                "Apartheid" ? Voorlopig mag hier nog iedereen op de tram of de bus, en zijn er geen pasjes nodig om de (sloppen)wijk waarin je woont te mogen verlaten.

De kloof en de ruimtelijke scheiding tussen rijk en arm (in feite blank en zwart) in Z-Afrika is na de afschaffing van de apartheid niet beduidend kleiner geworden. Dat wordt vooral in stand gehouden door de kapitaalvlucht zoals je zelf opmerkt. In Afrika moeten ze helaas blij zijn met de kruimels die daar van de "off-shore" tafels vallen.
                Om hun natuurlijke rijkdommen en wildparken te exploiteren hebben ze die parasieten niet nodig ... maar begin ze maar eens te verjagen .
                Jazzer,

Alle Brusselse stemmen zijn Vlaams. Brussel ligt in Vlaanderen en is geen volwaardig gewest. Het is niet omdat iemand in Brussel geen Nederlands spreekt dat hij per definitie een Waal is. De specifieke situatie in Brussel doet trouwens niets af aan het feit dat een Vlaamse stem minder gewicht heeft in ons parlement dan een Waalse. Over de vergelijking met apartheid heb je gelijk; die loopt mank. Maar ik maakte die opmerking niet. Dat deed een Zuid-Afrikaan. En niet eentje met onze huidskleur, by the way. Over de politiek ga ik verder zwijgen. Dat hoort hier niet. Als je er een boompje wil over opzetten; graag vanaf nu via PM.

Voor de rest; wat een negatieve kijk! Baseer je je mening op concrete en recente kennis? Het is niet omdat je oude adagios blijft herhalen als een mantra dat ze daarom de waarheid zijn.

Of de waarheid blijven. De grootste safari operators zijn intussen allemaal in Afrikaanse handen (Wilderness, &Beyond, ...). Grote "lokale" operators in Zuid Afrika hebben hoofdzakelijk lokale werkkrachten. Sun Safaris bvb, heeft maar één expat in dienst.

Wat jij op een negatieve manier duidt als "kapitaalvlucht" is gewoon een industrie die internationale vleugels krijgt: Zuid-Afrika exporteert zijn ecotoerisme model bvb naar India (bekijk bvb het aanbod van &Beyond). Het is niet omdat deze firmas websites/subdivisies bouwen met een internationaal karakter (met bvb prijzen in USD om vanuit de US klanten te lokken) dat ze daarom deontologisch fout bezig zijn. Ja, er gaat kapitaal naar buiten. Maar daardoor komt er ook veel meer naar binnen. Het lokale ecotoerisme heeft de buitenlandse klanten nodig.
                Met onze lokale bedrijven is het idem hoor; ze zitten allemaal met vestigingen in het buitenland. Je kan klagen dat daarom hier in ons land mensen zonder werk zitten. Maar de waarheid is; mochten onze firma's niet volgen, dan zouden ze onder de voet gelopen worden door de concurrentie, en zaten we uiteindelijk allemaal zonder werk.

Waar haal je het dat de scheiding tussen arm en rijk wordt veroorzaakt door "kapitaalvlucht"? Die kapitaalvlucht is voor het grootste deel perceptie.
                Wat je zegt over de scheiding tussen rijk en arm is voor het grootste deel waar; die is er inderdaad nog steeds. Maar je moet er ook bij vermelden dat het lichtjes is verbeterd, dat "rijk vs arm" niet meer "blank vs zwart" betekent (er zijn ook rijke zwarten), en dat de scheiding voornamelijk groot blijft, niet door "kapitaalvlucht", maar door een teveel aan ongeschoolde mensen die moeilijk inzetbaar zijn op de arbeidsmarkt. Zoiets los je in één generatie niet op, maar ook op dat vlak boekt men enorme vooruitgang.

Als je vindt dat ze in Zuid-Afrika verkeerd bezig zijn, wat moet je dan al denken van de rest van het continent??

Mvg,

J.
                Last edited by Jochen; 19 april 2011, 14:25.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Oei, zelfs hier sluipt de BDW doctrine al binnen. Beste garantie op een spoedig slotje....

Aha, een mening die eventueel niet past in uw gedachtengang is een "doctrine"? En daarom moet op die mening meteen een 'slotje'...

Dat is wel een grappig statement grapje hoor

alle forums lijden aan dezelfde ziekte...
                  Zucht... Vanaf nu enkel reacties op foto's van mijnentwege, en dan nog ...

...leven en laten leven is wat ons moemoe mij leerde...ons moemoe was een verstandig mens
                  Last edited by GillesH; 19 april 2011, 23:06.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GillesH Bekijk bericht
                    Aha, een mening die eventueel niet past in uw gedachtengang is een "doctrine"? En daarom moet op die mening meteen een 'slotje'...
                    Er "moet" voor mij geen slotje op hoor, ik vrees alleen dat het er staat aan te komen. Zeker als Jochen steeds opnieuw over de Belgische politiek begint.
                    Het lijken wel "Getuigen van BDW", ze moeten bekeren, zelfs tot in fotofora toe.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Alle Brusselse stemmen zijn Vlaams.
                      Alweer wat bijgeleerd . Misschien is gans België Vlaams, maar snappen sommigen dat nog onvoldoende .
                      Waar haal je het dat de scheiding tussen arm en rijk wordt veroorzaakt door "kapitaalvlucht"? Die kapitaalvlucht is voor het grootste deel perceptie.
                      Wat je zegt over de scheiding tussen rijk en arm is voor het grootste deel waar; die is er inderdaad nog steeds. Maar je moet er ook bij vermelden dat het lichtjes is verbeterd, dat "rijk vs arm" niet meer "blank vs zwart" betekent (er zijn ook rijke zwarten), en dat de scheiding voornamelijk groot blijft, niet door "kapitaalvlucht", maar door een teveel aan ongeschoolde mensen die moeilijk inzetbaar zijn op de arbeidsmarkt. Zoiets los je in één generatie niet op, maar ook op dat vlak boekt men enorme vooruitgang.
                      Als je vindt dat ze in Zuid-Afrika verkeerd bezig zijn, wat moet je dan al denken van de rest van het continent??
                      In de rest van Afrika is het idd. niet beter. Het (voor 99% buitenlands) kapitaal vlucht er niet in de strikte betekenis van het woord omdat de ondernemingen er maar al te graag blijven opereren. De enorme winsten worden daar echter nauwelijks gekapitaliseerd, doch gewoon als (voor "perceptie" vatbaar) divident uitgekeerd aan de vreemde aandeelhouders (Amerikanen, Europeanen, Chinezen, ...). Die winsten worden vooral gerealiseerd doordat ze ginder probleemloos hongerlonen kunnen betalen aan de arbeiders en ze nagenoeg geen belastingen (moeten) betalen in de landen waarin ze actief zijn. Ze helpen gewoon een jaknikker aan de macht (zo ontstaan de rijke zwarten) en kunnen het land en zijn bevolking ongestoord verder uitzuigen. Dat de lokale bevolking ongeschoold is, is gewoon een gevolg van die politiek en zal niet snel veranderen - ook niet na vele generaties. Het (openlijke) kolonialisme is trouwens reeds een halve eeuw of langer afgeschaft en van jouw "enorme vooruitgang" is bitter weinig te merken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Zeker als Jochen steeds opnieuw over de Belgische politiek begint.
                        Ik begon niet. Ik vroeg om erover op te houden.

Comment

In de rest van Afrika is het idd. niet beter. Het (voor 99% buitenlands) kapitaal vlucht er niet in de strikte betekenis van het woord omdat de ondernemingen er maar al te graag blijven opereren. De enorme winsten worden daar echter nauwelijks gekapitaliseerd, doch gewoon als (voor "perceptie" vatbaar) divident uitgekeerd aan de vreemde aandeelhouders (Amerikanen, Europeanen, Chinezen, ...). Die winsten worden vooral gerealiseerd doordat ze ginder probleemloos hongerlonen kunnen betalen aan de arbeiders en ze nagenoeg geen belastingen (moeten) betalen in de landen waarin ze actief zijn. Ze helpen gewoon een jaknikker aan de macht (zo ontstaan de rijke zwarten) en kunnen het land en zijn bevolking ongestoord verder uitzuigen. Dat de lokale bevolking ongeschoold is, is gewoon een gevolg van die politiek en zal niet snel veranderen - ook niet na vele generaties. Het (openlijke) kolonialisme is trouwens reeds een halve eeuw of langer afgeschaft en van jouw "enorme vooruitgang" is bitter weinig te merken.
                          Jazzer,

Ik heb het specifiek over Zuid-Afrika en ecotoerisme. Jij veralgemeent nu naar gans het contnent, om te kunnen doorgaan op je negatieve elan.

Dat Afrika uitpuilt van dicaturen en one-party-states dat weet mijn kleine teen ook. Dat de staatshoofden van die landen de hulp van het buitenland inroepen voor grondstoffen te ontginnen en infrastructuurwerken te doen is ook algemeen geweten. En dat ze dat doen enkel om henzelf te verrijken en de lokale bevolking arm en dom te houden, da's ook geen geheim.

Maar wat dat allemaal te maken heeft met ecotourisme, dat ene felle lichtpunt, die ene industrie die het wél goed doet en zelfs het continent overstijgt, een industrie die bovendien pro-natuur is en die veel werk biedt en in kennis investeert ...dat is me een raadsel.

Mvg,

J.

Comment

Ik begon niet. Ik vroeg om erover op te houden.
                            Lees eens #11 terug. Maar goed, laat het hier verder over Afrika gaan.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Mja, maar da's zeer algemeen gesproken hee. Ik bedoel; je zal mij hier niet zien opengaan over hete communautaire hangijzers a la "Brussel".

Anyway, deze thread heeft geen zin meer. Inschrijvingsdatum van die opportuniteir in Afrika is verlopen.

Comment

Maar wat dat allemaal te maken heeft met ecotourisme, dat ene felle lichtpunt, die ene industrie die het wél goed doet en zelfs het continent overstijgt, een industrie die bovendien pro-natuur is en die veel werk biedt en in kennis investeert ...dat is me een raadsel.
                                De oplossing van het raadsel staat nochtans vlak boven jouw opmerking.
                                Ecotoerisme verschilt op het vlak van geldstromen weinig van de andere economische activiteiten aldaar. De Afrikanen draaien ervoor op en houden er zeer weinig aan over.
                                Wij gaan dat hoe dan ook niet kunnen veranderen. Het positieve aan ecotoerisme is vanzelfsprekend dat het stukken natuurgebied in stand houdt. Daar ben ik ook 100% voor.
                                Onze discussie is gewoon ontstaan door enkele kritische noten op jouw presentatie van WWE. Wat jij (bijna) als een mens- en dierlievende organisatie voorstelt is vooral big business en enige scepsis bij het woord "gratis" is dan nooit misplaatst.

Comment

Working...
                                X