Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Google: enkele nieuwsgierige vraagjes...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Google: enkele nieuwsgierige vraagjes...

1. Regelmatig, zo ook vandaag, is er op de Google Home page iets anders te zien dan de klassieke veelkleurige naam. Ik vermoed dat het om een verjaardag gaat van de ontdekking van een of ander (), maar is er ergens te achterhalen wat er precies gevierd wordt?
    2. Ik lees net in een bepaalde topic
    Ze betalen google om voor een beperkte periode heel hoog op de zoekresultaten te komen...
    Klopt dit, of zijn er andere manieren om "hoog op de zoekresultaten" te komen? Ik herinner me bijvoorbeeld een aantal jaren geleden, dat je automatisch bij de site van een (althans bij ons niet zo geliefkoosd) politicus uitkwam als je het drieletterwoord l*l intikte!
    Ik geloof nooit dat dat door betaling aan Google komt.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Re: Google: enkele nieuwsgierige vraagjes...

Antwoord op m'n eerste vraag al gevonden. Toevallig met de muis over het prentje bewogen, en in het gele popup venstertje verschijnt "119e verjaardag van het eerste gedocumenteerde Sundae ijsje".
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ik dacht dat de sites die betalen rechts of bovenaan in een kadertje komen te staan.
      Verder past Google zijn algoritmes regelmatig aan, als de zoekrobot langs een site komt dan wordt die beoordeeld op de content en afhankelijk van die beoordeling komt die site hoger op de lijst te staan.

Als je vandaag dat woord intypt zal je waarschijnlijk niet meer bij die politieker komen omdat het nu oud nieuws is, en daardoor minder punten van het beoordelingssysteem zal krijgen vandaag dan toen.

De echte regels zijn een beetje geheim, omdat als je ze goed kent dan proberen site beheerders dat systeem te veel te omzeilen.
      Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Dank voor je uitleg, Dirk. Dat lijkt me aannemelijker dan een firma die Google zou betalen om hoog te scoren. Van Google advertenties neem ik aan dat ze betaald zijn. Of je daar echter een "internetfraude zaak" gaat terugvinden, lijkt me niet zo overtuigend.
        Wat je ook ziet, bijvoorbeeld bij Google mail (gmail) is gerichte advertenties. Google "weet" blijkbaar heel goed dat fotografie een van m'n grote passies is.

Comment

Hoog scoren doe je (als je niet wil betalen) door te zorgen dat je teksten relevant zijn zodat het geheel een hoge score haalt bij bepaalde onderwerpen. Hoe meer andere sites naar jouw site linken (en ook relevante teksten hebben) hoe hoger de score. Hoe langer je site bestaat en dus hoe meer ze geïndexeerd werd hoe hoger... enz

Wat de reclame betreft op Google, geen last van (FF + adblock) en google-analytics bij de geblockte sites in noscript.
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Wat je ook ziet, bijvoorbeeld bij Google mail (gmail) is gerichte advertenties. Google "weet" blijkbaar heel goed dat fotografie een van m'n grote passies is.
            Ook de gewone zoekresultaten zijn beinvloed door je eigen zoekgeschiedenis, zelfs indien je niet bent aangemeld.
            Missien heb je iets aan hun FAQ nr. 54048

Comment

Bij intijpen van mijn naam sta ik al 2 jaar steeds boven aan in google gevonden lijst

verhoeven jos : 1ste plaats
              jos verhoeven : 2de plaats

josv : 1ste , 3de en 5de plaats

Heb gemiddeld 15 hits per dag op mijn site ?
              Jos
              Site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                Hoog scoren doe je (als je niet wil betalen) door te zorgen dat je teksten relevant zijn zodat het geheel een hoge score haalt bij bepaalde onderwerpen. Hoe meer andere sites naar jouw site linken (en ook relevante teksten hebben) hoe hoger de score.
                In het verleden hield Google veel rekening met de site-omschrijvingen van dmoz.
                Dat is een directory die de hele wereld (World) linked aan bedrijven in de VS (Top) en aan de taal Engels.
                Toen ik de laatste keer keek kregen op dmoz.be titels die eindigden op de letter ë van België een foutmelding. Ik heb hun jaren geleden uitgelegd hoe ze dat heel eenvoudig konden verhelpen, maar de wil bleek afwezig,... of mijn Frans was misschien niet duidelijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                  Ook de gewone zoekresultaten zijn beinvloed door je eigen zoekgeschiedenis, zelfs indien je niet bent aangemeld.
                  Missien heb je iets aan hun FAQ nr. 54048
                  Dank voor de link, Poza!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Josv Bekijk bericht
                    Bij intijpen van mijn naam sta ik al 2 jaar steeds boven aan in google gevonden lijst

verhoeven jos : 1ste plaats
                    jos verhoeven : 2de plaats

josv : 1ste , 3de en 5de plaats

Heb gemiddeld 15 hits per dag op mijn site ?

Klopt, ook als ik op "verhoeven jos" of "jos verhoeven" zoek, krijg ik jou bovenaan (of tweede). Met mijn eigen naam scoor ik ook uitstekend, zij het dat het profiel pagina's zijn van zaken waarmee ik niet echt bezig ben, zoals Linkin (minder belangrijk nu ik niet meer werk), Facebook (dat ik enkel heb om m'n kinderen een beetje te volgen)...

Comment

Even later, voor de volledigheid.
                      De nederlandstaligen worden op dmoz.be inderdaad nog steeds op dezelfde manier de strot doorgesneden: De link naar Regionaal/België werkt bewust niet.
                      Er staat nu zelfs in hun omschrijving: "Portail d'entrée vers l'ODP francophone."
                      ODP is kort voor Open Directory Project.

Comment

zij het dat het profiel pagina's zijn van zaken waarmee ik niet echt bezig ben, zoals Linkin (minder belangrijk nu ik niet meer werk), Facebook (dat ik enkel heb om m'n kinderen een beetje te volgen)...
                        Je kan je hoofdsite aanmelden in volgende lijst. Een redacteur oordeelt dan of je omschrijving klopt en het vermelden waard is. Meestal zal hij ze aanpassen.
                        Als je niet wilt dat Google die aangepaste omschrijving overneemt kon je dat voor kort in eem metatekst duidelijk maken. Laat ons weten of dat nog zo is.
                        Hij gaat ook na of je het wereldwijde net niet met spiegelsites aan het spammen bent.
                        In dat geval kan je er onherroepelijk uitvliegen.
                        --> http://directory.google.com/Top/Worl...ie/Fotografen/
                        Last edited by Poza; 3 april 2011, 15:23.

Comment

1. Regelmatig, zo ook vandaag, is er op de Google Home page iets anders te zien dan de klassieke veelkleurige naam. Ik vermoed dat het om een verjaardag gaat van de ontdekking van een of ander (), maar is er ergens te achterhalen wat er precies gevierd wordt?
                          Een historisch overzicht van alle logo's :

Sommige logo's zijn enkel lokaal te zien (afh van landextensie)
                          Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

Hé, da's ook wel leuk. Ik herinner me namelijk verschillende van die afbeeldingen (Google is mijn home page), maar wist tot voor vandaag niet wat ze betekenden.
                            Ook leuk te zien hoe de afbeelding verschilt naargelang de locatie.

Comment

Google is mijn home page
                              Belgiumdigital is mijn homepage.

Hoe Google werkt, dat weet ik niet. Maar ik zie wel dat er al zijn die mijn nieuwe fotowebsite (Smugmug in plaats van Fotopic) hebben gevonden via Google.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

Comment

Working...
                              X