Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoedje af de snelle depanage van toyota

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hoedje af de snelle depanage van toyota

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
    Ik heb hier een Ferrari staan, ja.
    En binnen het jaar al vodden met de bedrading
    Allé : dan toch beter dat polo'ke gekocht ...
    Groeten,

Polleke

Comment

Ik heb hier een Ferrari staan, ja.
      En binnen het jaar al vodden met de bedrading
      2de hands gekocht van een particulier?
      Hoe oud is die? Dat was vroeger een gekend probleem, maar nu toch niet meer?
      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
      http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
        2de hands gekocht van een particulier?
        Hoe oud is die? Dat was vroeger een gekend probleem, maar nu toch niet meer?
        Neenneen, nieuw gekocht .
        Maar om de mensen hier niet op stang te jagen : ik heb het hier wel over een pizzaoven van het merk Ferrari .

Ik was het een beetje moe om deze vrij zinloze discussie te volgen die ooit begon met Toyota. Ik heb zelf geen Toyota maar ik weet maar al te goed dat Toyota al decennia lang de hoogste toppen scheert in probleemloze kilometers. Tenslotte is de statistische benadering de enige betrouwbare.
        Andere merken bengelen steevast aan het staartje, het is mij een compleet raadsel waarom bepaalde merken en modellen nog verkocht werden/worden.

Nu, elk zijn zin, zelf vind ik de beste wagen er een die meer kilometers rijdt dan de aankoopprijs + niet-voorziene kosten - verkoopprijs in oude Belgische Frankskes.
        Banden, verzekering, taks en benzine niet inbegrepen natuurlijk
        Een zotte norm die nergens op slaat maar tot op dit moment ben ik daar toch altijd in geslaagd.

Ik moet er wel nog bij vermelden dat ik na mijn studies er nog een opleiding automechanica heb bijgenomen en dat er nog nooit een auto van bij ons in een garage is geweest en dat scheelt wel wat in kosten

Benieuwd wat ik nu allemaal op mijn kop ga krijgen.....

Comment

Heb het zelf ook al voorgehad dat onze Auris in de garage stond met een platte batterij omwille van een vergeten leeslampje. Dat valt dus niet op bij het uitstappen omdat de binnenverlichting een tijdje blijft branden na het uitstappen.

Op een auto moet je kunnen rekenen dt hij start wanneer je hem nodig hebt. Ik vind dit dan ook een ontwerpfout dat een batterij reeds na 3 dagen leeg is omwille van een leeslampje.

Omwille van die reden zal mijn volgende auto geen Toyota meer zijn want nu sta ik elke keer 10 seconden te wachten tot het licht in de wagen is gedooft vooraleer de garagedeur te sluiten.
          α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
          Flickr____No place to be

Comment

Benieuwd wat ik nu allemaal op mijn kop ga krijgen.....
            Euch : niets... Voor mij rijdt iedereen rond met de wagen waar hij wil mee rondrijden.
            Niet dat iedereen het daarmee eens is. Sommigen vinden blijkbaar dat je 3x meer MOET betalen als je het kunt betalen, en voor de verandering niet gierig wil zijn...
            Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
              Heb het zelf ook al voorgehad dat onze Auris in de garage stond met een platte batterij omwille van een vergeten leeslampje. Dat valt dus niet op bij het uitstappen omdat de binnenverlichting een tijdje blijft branden na het uitstappen.

Op een auto moet je kunnen rekenen dt hij start wanneer je hem nodig hebt. Ik vind dit dan ook een ontwerpfout dat een batterij reeds na 3 dagen leeg is omwille van een leeslampje.

Omwille van die reden zal mijn volgende auto geen Toyota meer zijn want nu sta ik elke keer 10 seconden te wachten tot het licht in de wagen is gedooft vooraleer de garagedeur te sluiten.
              Is dit besluit niet een beetje kort-door-de-bocht ? Is 10 seconden wachten een reden tot het bannen van een merk ? Dan kan ik over een aantal merken toch wel een ander boekje opendoen
              Of misschien was het ironisch bedoeld, dat kan.
              Persoonlijk vind ik dat de auto niet intelligenter moet zijn dan de chauffeur. Ik gebruik een leeslamp trouwens hoogst zelden. En zeker niet in de zomer.
              En nogmaals : ik heb nooit een Toyota gehad maar wie zich geroepen voelt om Toyota als een te mijden merk af te schilderen zal bij mij toch zijn best moeten doen.
              Ik kan toch een paar merken noemen waarmee je statistisch slechter af bent.

Comment

30.000 km/jaar zijn 21 volledige dagen dat je in uw auto zit. Als ik dat doe wil ik dat op een leuke comfortabele manier doen.
                Wij hebben voor hetzelfde bedrijf gewerkt en bij mijn weten hebben we een hele tijd dezelfde categorie van wagen gehad of weet je tenminste wat ze inhouden.
                Ik doe jaarlijks 45.000 à 50.000km en zit daarvoor gemiddeld 3 à 4 uur per dag in de wagen ... die 1600cc (voordien 1800cc) heeft nog nooit moeten onderdoen voor dit kilometeraantal.
                Ja, iets zwaardere motor en grotere wagen zou comfortabeler zijn maar uiteindelijk zijn we allemaal al content dat we ons kunnen verplaatsen en niet met de bus moeten gaan.
                Ik zit nu een categorie hoger dan voordien maar dit maakt de rit niet korter in afstand of tijd. Trouwens betekent een grotere en/of duurdere wagen daarom niet altijd een betere wagen.
                Je haalt aan dat je 21 dagen per jaar in de wagen zit met die 30.000km, dan zijn er nog steeds 344 dat je er niet in zit. Welke luxe heb je dan absoluut nodig om de resterende tijd door te brengen? Een gouden bureaustoel of automatische armsteunen?
                Anders gezegd ... op die stoel zit ik +- 220 dagen per jaar +- 8u00 per dag of 73,33 dagen van 24/24.
                Last edited by VerSeg; 13 april 2011, 00:22.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Wij hebben voor hetzelfde bedrijf gewerkt en bij mijn weten hebben we een hele tijd dezelfde categorie van wagen gehad of weet je tenminste wat ze inhouden.
                  Ik doe jaarlijks 45.000 à 50.000km en zit daarvoor gemiddeld 3 à 4 uur per dag in de wagen ... die 1600cc (voordien 1800cc) heeft nog nooit moeten onderdoen voor dit kilometeraantal.
                  Ja, iets zwaardere motor en grotere wagen zou comfortabeler zijn maar uiteindelijk zijn we allemaal al content dat we ons kunnen verplaatsen en niet met de bus moeten gaan.
                  Ik zit nu een categorie hoger dan voordien maar dit maakt de rit niet korter in afstand of tijd. Trouwens betekent een grotere en/of duurdere wagen daarom niet altijd een betere wagen.
                  Je haalt aan dat je 21 dagen per jaar in de wagen zit met die 30.000km, dan zijn er nog steeds 344 dat je er niet in zit. Welke luxe heb je dan absoluut nodig om de resterende tijd door te brengen? Een gouden bureaustoel of automatische armsteunen?
                  Anders gezegd ... op die stoel zit ik +- 220 dagen per jaar +- 8u00 per dag of 73,33 dagen van 24/24.
                  Heb jij ook zo'n rommel peugeot gehad? Ik heb daarvan 2x de turbo stuk gereden op 3 maand tijd en volgens mijn collega's toen die met opzet per total gereden. Maar ja het was een prima auto
                  Nadien de Ford Mondeo gekregen en buiten dat die wat traag was om vanuit stilstand te vertrekken was dit wel een leuke wagen om mee te rijden.
                  Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX

Comment

statistieken zeggen niet alles (denk aan de uitspraak van Godfried Bomans)

Ik heb 3 jaar peugeot gehad
                    2 jaar renault
                    2 jaar VW golf
                    4 jaar VW Passat
                    6 jaar audi A4
                    Nu BMW

Nog nooit pannes of gebreken gehad.

Maar 1 keer een Toyota vervangwagen gehad tijdens een groot onderhoud van mijn VW golf (Toyota Yaris) en na 15 km stond ik aan de kant door storing in electrisch circuit...

Niets is perfect en een auto is een combinatie van doel, budget, garage (service), reputatie, sentiment, looks, verlangens, snobisme al dan niet, beschikbaarheid,...

Comment

Heb jij ook zo'n rommel peugeot gehad? Ik heb daarvan 2x de turbo stuk gereden op 3 maand tijd en volgens mijn collega's toen die met opzet per total gereden. Maar ja het was een prima auto
                      Neen ik had geen Peugeot want we hadden keuze uit verschillende merken en ik koos zelf voor een andere.

Maar om het even aan te halen ... er waren er ook dat die Focus slecht vonden en die dagelijks maar 5km moesten doen.
                      Nu ja ... als ik 100.000km met één set banden kon doen en sommigen na 10.000 al de draden zagen passeren zullen we ook wel weten hoe het komt dat die niet goed was zeker?
                      En Peugeot, Ford, Volvo ... allemaal dezelfde motor van PSA en hetzelfde chassis.
                      Ja, de Volvo oogt wat anders maar problemen kunnen ze allemaal eens hebben ... dan telt de service dat je krijgt!
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Neen ik had geen Peugeot want we hadden keuze uit verschillende merken en ik koos zelf voor een andere.

Maar om het even aan te halen ... er waren er ook dat die Focus slecht vonden en die dagelijks maar 5km moesten doen.
                        Nu ja ... als ik 100.000km met één set banden kon doen en sommigen na 10.000 al de draden zagen passeren zullen we ook wel weten hoe het komt dat die niet goed was zeker?
                        En Peugeot, Ford, Volvo ... allemaal dezelfde motor van PSA en hetzelfde chassis.
                        Ja, de Volvo oogt wat anders maar problemen kunnen ze allemaal eens hebben ... dan telt de service dat je krijgt!
                        Ik had ook eerst de focus gekozen, maar toen kwamen ze ineens vertellen dat de 110 pk niet meer verkrijgbaar was....
                        Het vertrouwen dat een focus u geeft in de bochten is toch heel verschillend van dat van een peugeot dan mag het nog hetzelfde chassis zijn.

Comment

Het vertrouwen dat een focus u geeft in de bochten is toch heel verschillend van dat van een peugeot dan mag het nog hetzelfde chassis zijn.
                          Hangt ook van de banden af.

Ik heb ook een C-Max gehad en de meesten vonden dat die niet zo goed was in bochten maar ze hadden dan ook de standaard velgen en banden ... ik had 17" 205 er op en dat was een groot verschil!

Nu heb ik de Volvo met standaard Michelin Energy er op ... die banden houden van geen kanten de baan, zeker niet als het wat nat is en in verbruik levert het nauwelijks iets op! Ik snap niet dat ze zoiets durven maken en mogen verkopen!
                          Zelfs al zou je een paar cent per 100km sparen, ge kunt daar niet eens normaal meer rijden! Zelfs als ge u op de snelweg (droog wegdek) eens wat moet hersmijten schuift hij al wat over de baan. En ja het ligt aan de banden want met andere heeft die een perfecte baanhouding!
                          Ze maken een wagen dat héél goed is in baanhouding en dan verkl*ten ze dit met zo'n prulbanden.
                          En ja ... ik krijg ze maar niet versleten want ik zou content zijn er vanaf te geraken. Mocht ik zelf mogen kiezen, ze lagen er al lang af!
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Ik heb ook een C-Max gehad en de meesten vonden dat die niet zo goed was in bochten maar ze hadden dan ook de standaard velgen en banden ... ik had 17" 205 er op en dat was een groot verschil!

Nu heb ik de Volvo met standaard Michelin Energy er op ... die banden houden van geen kanten de baan, zeker niet als het wat nat is en in verbruik levert het nauwelijks iets op! Ik snap niet dat ze zoiets durven maken en mogen verkopen!
                            Zelfs al zou je een paar cent per 100km sparen, ge kunt daar niet eens normaal meer rijden! Zelfs als ge u op de snelweg (droog wegdek) eens wat moet hersmijten schuift hij al wat over de baan. En ja het ligt aan de banden want met andere heeft die een perfecte baanhouding!
                            Ze maken een wagen dat héél goed is in baanhouding en dan verkl*ten ze dit met zo'n prulbanden.
                            En ja ... ik krijg ze maar niet versleten want ik zou content zijn er vanaf te geraken. Mocht ik zelf mogen kiezen, ze lagen er al lang af!
                            ABS uitschakelen (1 zekeringske) en 3 keer remmen met geblokkeerde wielen.
                            Of eens goed snel een belgisch putteke meenemen.

Bestel de volgende al maar, en maak een afspraak in de bandencentrale. Die zijn nu weken volgeboekt door alle leaseauto's die hun zomerschoeisel terug moeten krijgen.

Comment

Ik heb het over het vertrouwen niet de echte baanligging. De focus voelt veel stijver en geeft niet de indruk dat hij gaat weggaan tot hij het bijna doet. De peugeot geeft je constant het gevoel dat hij gaat uitbreken maar doet het niet direct en dan weet je ook niet op voorhand wanneer hij het wel gaat doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                                Of eens goed snel een belgisch putteke meenemen.
                                Heb ik al voorgehad met klapband tot gevolg.
                                Was spijtig genoeg met mijn goede winterbanden.

Bestel de volgende al maar, en maak een afspraak in de bandencentrale.
                                Zal nog wat moeten wachten vrees ik ... zit nu aan +- 67.000km en ze zijn nog niet in de helft ... dus nog lang met deze banden.
                                Ik weet het ... klinkt raar te smeken dat uw banden zouden verslijten want de meesten willen het omgekeerde.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X