Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoedje af de snelle depanage van toyota

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hoedje af de snelle depanage van toyota

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Hmmmm ...
    Een leeslamp dat je zelf aangedaan hebt laten branden is een menselijke fout, dat de auto daardoor niet meer start is niet de fout van de auto maar van uzelf.
    Ge moogt inderdaad content zijn dat ze u daarvoor gratis "willen" helpen want uiteindelijk was met de wagen niets mis.
    Dat ze dat anders zouden kunnen ontwerpen is een ander punt maar een echte constructiefout kunt ge dat moeilijk noemen.
    Mocht alles perfect zijn ... dan had de helft van ons geen werk.
    Als die wagen echt maar twee weken oud is en ge zegt dat hij rommel gekocht heeft, dat is ook heel tof.
    En nu weer wat positief denken!
    Je hebt eigenlijk gezegd wat ik denk, want ik wil op sommige reactie's van dergelijk niveau niet meer reageren.
    Ik vind dat de meeste niet weten over wat ze praten en dan kan je beter zwijgen... dat komt intelligenter over

Comment

Heb ook een Toyota gehad en de service is idd super.

Als er bij een onderhoud iets extra moest vervangen/hersteld worden, werd ik eerst gebeld voor goedkeuring. (Ook al ging het maar over enkele euro's)

Heb ooit ander merk eens opgehaald na klein onderhoud:
      ja meneer, waterpomp vervangen, nieuw bandjes, remblokjes,.. allemaal zo goed als versleten

Ook 4x een "sensor" gefactureerd. Deze sensor stuurt het lampje aan in uw dash als de remblokken op zijn.

Straf, dat deze dan ni gebrand heeft.
      Nog straffer dat er maar 2 sensoren inzitten (1 voor, 1 achter) .....oei, tikfoutje

Comment

Hmmmm ...
        Een leeslamp dat je zelf aangedaan hebt laten branden is een menselijke fout, dat de auto daardoor niet meer start is niet de fout van de auto maar van uzelf.
        Ge moogt inderdaad content zijn dat ze u daarvoor gratis "willen" helpen want uiteindelijk was met de wagen niets mis.
        Dat ze dat anders zouden kunnen ontwerpen is een ander punt maar een echte constructiefout kunt ge dat moeilijk noemen.
        Mocht alles perfect zijn ... dan had de helft van ons geen werk.
        Als die wagen echt maar twee weken oud is en ge zegt dat hij rommel gekocht heeft, dat is ook heel tof.
        En nu weer wat positief denken!
        Los van eigen fout of niet, wat is het eerste dat je denkt als je een auto 2 weken hebt en hij doet niks meer? Op dat moment kon je nog niet weten of het eigen fout was of niet he. Mijn idee zou zijn rommel. En als het dan eigen fout is met een design probleem dan zou ik blijven bij rommel. Sorry he maar welke auto heeft tegenwoordig geen beveiliging tegen alles wat je zelf maar kan mis doen?
        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
        http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
          Sorry he maar welke auto heeft tegenwoordig geen beveiliging tegen alles wat je zelf maar kan mis doen?
          Inderdaad ... elke auto is beveiligd tegen vergeten te remmen, handrem vergeten, vergeten deur dicht te houden als er ene afkomt, parkeren onder een tak die gaat afbreken, ...
          We rijden niet allemaal met een "perfecte" Lotus hé.

Mensen maken fouten, de ene fout is al wat dommer dan de andere (achteraf bekeken) maar de ene is ook rapper te herstellen dan de andere.
          Het is "maar" een lampje dat vergeten werd en het is "maar" een batterij dat plat was ... het was dus "maar" een onnozelheid.

Buiten dit is er de menselijke kant ... ook al koopt iemand in uw opzicht "rommel", dan zeg je dat zeker niet als hij dat net gekocht heeft!
          Het is als tegen iemand dat net gehuwd is zeggen "met wat voor kreng ben jij getrouwd".
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Inderdaad ... elke auto is beveiligd tegen vergeten te remmen, handrem vergeten, vergeten deur dicht te houden als er ene afkomt, parkeren onder een tak die gaat afbreken, ...
            We rijden niet allemaal met een "perfecte" Lotus hé.

Mensen maken fouten, de ene fout is al wat dommer dan de andere (achteraf bekeken) maar de ene is ook rapper te herstellen dan de andere.
            Het is "maar" een lampje dat vergeten werd en het is "maar" een batterij dat plat was ... het was dus "maar" een onnozelheid.

Buiten dit is er de menselijke kant ... ook al koopt iemand in uw opzicht "rommel", dan zeg je dat zeker niet als hij dat net gekocht heeft!
            Het is als tegen iemand dat net gehuwd is zeggen "met wat voor kreng ben jij getrouwd".
            Slechte vergelijking, want die lotus heeft nu net niks van al die dingen. Moet al hard nadenken om te weten of hij wel binnenverlichting heeft.

En als je geen commentaar wil krijgen op wat je gekocht hebt moet je hier niet met veel tamtam komen verkopen wat het was en hoe goed het wel is. Vooral het heel snap vond ik grappig. Als je zo afkomt moet je er tegen kunnen dat mensen daar op reageren.
            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX

Comment

2 oplossingen:

dommerikken kopen een lotus dan hoeven ze geen lichtjes uit te schakelen :-)
              toyota neemt het design wat ernstiger en zorgt voor foolproof auto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
                2 oplossingen:

dommerikken kopen een lotus dan hoeven ze geen lichtjes uit te schakelen :-)
                toyota neemt het design wat ernstiger en zorgt voor foolproof auto's

Psst hij heeft wel een binnenverlichting. Maar gebruik dat gewoon nooit
                Geen domme opmerkinge maken voor je de feiten weet

Comment

Psst hij heeft wel een binnenverlichting. Maar gebruik dat gewoon nooit
                  Dan zou een Toyota voor u een perfecte wagen zijn.

PS Schrik om het vergeten uit te doen?
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Dan zou een Toyota voor u een perfecte wagen zijn.

PS Schrik om het vergeten uit te doen?
                    Heb een halve toyota he
                    En vind toyota zelfs niet slecht, maar je moet hier niet komen doen alsof je de beste auto gekocht hebt als je een toyota hybride gekocht hebt. Want ja dan ga ik de minpunten aanhalen. En zeker al niet dat hij goed vooruit gaat, dat is er helemaal over.
                    Als je komt vertellen dat je een Astin Martin rapide gekocht hebt of een maserati quattroporte omdat je een snelle wagen wou die ook nog wat ruimte bied en 4 deurs is. Dan ga ik daar weinig op aanmerken. Of zelfs bij een mercedes R500 als je zegt dat je de ruimte van een monovolume nodig hebt. En kan zo nog wel even doorgaan met voorbeelden.
                    Maar een goede reden voor de aurus hybride heb ik niet direct. Zelfs niet het milieu, want heb ooit gelezen dat je 200.000 km met een hybride moet rijden voor die minder schadelijk is voor het milieu. Voor mij persoonlijk dan nog zou die het zelfs slechter doen dan sommige andere wagen door de rijdstijl. Op top gear is ooit de test gedaan een prius tegen een M3 en de M3 verbruikte minder. Ja ok ze reden vol gas met de prius en de M3 moest die maar gewoon volgen en was voor hem cruise snelheid. Maar zo zie je maar dat het niet altijd klopt wat je vertellen als verkoopspraatje.

Nee geen bang om het vergeten uit te doen

Comment

Heb een halve toyota he
                      En vind toyota zelfs niet slecht, maar je moet hier niet komen doen alsof je de beste auto gekocht hebt als je een toyota hybride gekocht hebt. Want ja dan ga ik de minpunten aanhalen. En zeker al niet dat hij goed vooruit gaat, dat is er helemaal over.
                      Als je komt vertellen dat je een Astin Martin rapide gekocht hebt of een maserati quattroporte omdat je een snelle wagen wou die ook nog wat ruimte bied en 4 deurs is. Dan ga ik daar weinig op aanmerken. Of zelfs bij een mercedes R500 als je zegt dat je de ruimte van een monovolume nodig hebt. En kan zo nog wel even doorgaan met voorbeelden.
                      Maar een goede reden voor de aurus hybride heb ik niet direct. Zelfs niet het milieu, want heb ooit gelezen dat je 200.000 km met een hybride moet rijden voor die minder schadelijk is voor het milieu. Voor mij persoonlijk dan nog zou die het zelfs slechter doen dan sommige andere wagen door de rijdstijl. Op top gear is ooit de test gedaan een prius tegen een M3 en de M3 verbruikte minder. Ja ok ze reden vol gas met de prius en de M3 moest die maar gewoon volgen en was voor hem cruise snelheid. Maar zo zie je maar dat het niet altijd klopt wat je vertellen als verkoopspraatje.

Nee geen bang om het vergeten uit te doen
                      Dikke...

De beste auto is die, die voldoet aan je behoeften. Als je behoeften zijn dat je geregeld je gezin + hond moet vervoeren, dan zal dat waarschijnlijk beter lukken met een Skoda superb break dan met een Ferrari...
                      En als je geen behoefte hebt aan optrektijden van 0-100 in 4 sec. (bv. omdat je graag hebt dat de hond niet overgeeft in de auto), waarom zou je daar dan geld aan uitgeven ? De prijs van een auto stijgt exponentieel met elke sec. die je daar afpegelt .

Mijn zus rijdt met een VW polo 1.6 tdi blue technology, en is daar heel tevreden van. Meer heeft ze niet nodig. En die auto laat z'n binnenverlichting ook uitschakelen na een minuutje of 15... .
                      Groeten,

Polleke

Comment

Ik blijf erbij, een moderne hybride mag niet zonder spanning staan omdat er een leeslamp blijft branden. Dit is gewoon een designfout. Overigens, je let ook gewoon niet op die lampjes, want die zitten op dezelfde plaats dan de interieurverlichting, en die blijft zowiezo een poosje nabranden, dus het heeft niks met "lompt" of zo te maken.
                        Mijn oer passat (ik denk 3 generaties terug) had al een accuspaarmode, die na 3 dagen zelfs het alarm in een lagere verbruiksmodus zette.

Comment

Rudy ... het is niet omdat er zich een onnozel probleempje voorgedaan heeft dat de mensen daarom lomp of dom zijn ... er zijn er ook die de koffer dichtgooien met de sleutel in, en ja dat kan je ook met de modernste wagen.
                          Dan kunt ge dat ook een designfout noemen want in bijna alle sleutels zit een code en de wagen zou kunnen dedecteren dat de sleutel in de koffer ligt.
                          Hoeveel auto's zijn hierop voorzien?
                          Dat zijn zo van die zaken dat je meestal maar één keer overkomt ... waarom er zich druk in maken? Op het moment zelf vervelend en achteraf bekeken kunnen de meeste er eens om lachten.
                          Zelfs al zou het een designfoutje zijn, daarom is die wagen nog niet de grootste brol dat er is zoals sommigen laten verstaan.
                          En dan nog ... de TS wou hier de mensen danken voor de service die hij goed vond, ik merk geen enkele kritiek van hem op het product (lees auto). Positieve denker!
                          En als hij daar geen moeite mee heeft, wat zouden wij er dan moeite mee hebben?
                          Nu geven veel mensen kritiek, ik vraag me af wat hun reactie zou geweest zijn mochten ze een andere job hebben gehad en merkvertegenwoordiger geweest zijn of CEO van een dergelijk merk ... het zou dan wel een ander gepiep zijn!
                          Maar ik snap het hoor ... alleen wat ze zelf hebben is beter!
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Rudy ... het is niet omdat er zich een onnozel probleempje voorgedaan heeft dat de mensen daarom lomp of dom zijn ... er zijn er ook die de koffer dichtgooien met de sleutel in, en ja dat kan je ook met de modernste wagen.
                            Dan kunt ge dat ook een designfout noemen want in bijna alle sleutels zit een code en de wagen zou kunnen dedecteren dat de sleutel in de koffer ligt.
                            Hoeveel auto's zijn hierop voorzien?
                            Dat zijn zo van die zaken dat je meestal maar één keer overkomt ... waarom er zich druk in maken? Op het moment zelf vervelend en achteraf bekeken kunnen de meeste er eens om lachten.
                            Zelfs al zou het een designfoutje zijn, daarom is die wagen nog niet de grootste brol dat er is zoals sommigen laten verstaan.
                            En dan nog ... de TS wou hier de mensen danken voor de service die hij goed vond, ik merk geen enkele kritiek van hem op het product (lees auto). Positieve denker!
                            En als hij daar geen moeite mee heeft, wat zouden wij er dan moeite mee hebben?
                            Nu geven veel mensen kritiek, ik vraag me af wat hun reactie zou geweest zijn mochten ze een andere job hebben gehad en merkvertegenwoordiger geweest zijn of CEO van een dergelijk merk ... het zou dan wel een ander gepiep zijn!
                            Maar ik snap het hoor ... alleen wat ze zelf hebben is beter!

Ik schrijf toch niet dat er iemand lomp is???
                            Zo een lichtje vergeet ik ook, maar een moderne auto moet daarop voorzien zijn.
                            En ik schrijf ook dat de service prima is.
                            Jij maakt er een heel ander verhaal van. Ik of de TS hebben nooit over een sleutel in de koffer gesproken, of andere niet ter zaken doende foutjes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                              Dikke...

De beste auto is die, die voldoet aan je behoeften. Als je behoeften zijn dat je geregeld je gezin + hond moet vervoeren, dan zal dat waarschijnlijk beter lukken met een Skoda superb break dan met een Ferrari...
                              En als je geen behoefte hebt aan optrektijden van 0-100 in 4 sec. (bv. omdat je graag hebt dat de hond niet overgeeft in de auto), waarom zou je daar dan geld aan uitgeven ? De prijs van een auto stijgt exponentieel met elke sec. die je daar afpegelt .

Mijn zus rijdt met een VW polo 1.6 tdi blue technology, en is daar heel tevreden van. Meer heeft ze niet nodig. En die auto laat z'n binnenverlichting ook uitschakelen na een minuutje of 15... .
                              En reageert je zus of ze de beste auto gekocht heeft die er kan zijn?
                              Denk het niet. Mijn eerste auto die ik kocht was een volvo S40, en was voor mij de perfecte wagen omdat dat mooiste auto was voor mijn smaak binnen mijn budget en dat laatste is heel belangrijk te vermelden. Maar ik ging toen ook niet verkondigen dat ik de beste auto had of een snelle auto of... gewoon dat ik een auto gekocht had die ik mooi vond en die ik kon betalen. En daar stopte het, het was geen snelle auto, niet de mooiste en waarschijnlijk zelfs niet de beste service. Denk dat het vooral leren nuanceren is en niet van de toren roepen.

Comment

En reageert je zus of ze de beste auto gekocht heeft die er kan zijn?
                                Denk het niet. Mijn eerste auto die ik kocht was een volvo S40, en was voor mij de perfecte wagen omdat dat mooiste auto was voor mijn smaak binnen mijn budget en dat laatste is heel belangrijk te vermelden. Maar ik ging toen ook niet verkondigen dat ik de beste auto had of een snelle auto of... gewoon dat ik een auto gekocht had die ik mooi vond en die ik kon betalen. En daar stopte het, het was geen snelle auto, niet de mooiste en waarschijnlijk zelfs niet de beste service. Denk dat het vooral leren nuanceren is en niet van de toren roepen.
                                VOOR HAAR is dat de beste auto die er is, en al de rest is in dat verband bijzaak.
                                Haar behoefte is langs geen kanten dat het ding snel is. Ze heeft bv. wel bedankt voor de 1.2 blue motion en de 1.6 blue technology genomen (want die 1.2 vond ze wel te traag, zeker als je dagelijks een heel stuk autosnelweg mag doen).
                                De beste auto die er kan zijn, is die die steeds goedkoper wordt, 1000 km/h rijdt met een verbruik van 1 l/100 km en bij voorkeur op water rijdt... De beste die er kan zijn, is een utopie en dat is compleet onbelangrijk.

Mocht de vooruitgang bij auto's op hetzelfde niveau liggen als wat de laatste 20 jaar bij de computers gebeurt is, dan waren al die bovenstaande zaken allang het geval.
                                Helaas.....
                                Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                                X