Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van ADSL naar VDSl

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Van ADSL naar VDSl

Oorspronkelijk geplaatst door Biohazard79 Bekijk bericht
    eerder de gebruikers, maar die zijn meestal niet op de hoogte gesteld dat die standaard aanstaat of niet beveiligd is, door belgacom of hun technieker, beetje nalatig dus.
    Als je een andere draadloze router haalt in de winkel vertelt de verkoper jou dan ook : "pas op, wifi staat aan en is niet beveiligd!" ?
    Mij toch niet, hoor. Slechte winkel waar ik toen geweest ben

Oorspronkelijk geplaatst door Biohazard79 Bekijk bericht
    Verder nog dit: een B-box2 heeft Wifi, dat wel, maar de signaalsterkte kan niet vergeleken worden met een ietwat deftige router/accesspoint...
    Voorbeeldje: vriendin heeft Telenet met een Dlink draadloze router... Vlak ernaast stond mijn b-box 2 met wifi aan: verschil: vriendins verbinding : volledige bar, mijn verbinding: maar 2 latjes.
    Heb uiteindelijk een Cisco wireless access point er achter gesmeten: volledige balkjes nu. (en natuurlijk wifi op b-box afgezet-
    Heb je Telenet én Skynet? Naast mekaar wil bij mij zeggen in één ruimte. En op welke afstand? Storen dan de frequenties elkaar niet onderling?
    Over afstand. Ik heb geen probleem met wifi tot achter in mijn tuin. Afstand, inclusief een paar muren, minstens 20 meter. En in mijn hele huis, smetteloze ontvangst. De buren hebben Telenet en hun router zendt niet zulk sterk signaal uit als ik in mijn tuin nog krijg van mijn B-Box2. (Die afstand tot de buren is minder dan 20 meter)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
      b-box2 is inderdaad zo lek als een zeef op WiFi als je die standaard laat staan ... bij ons in de straat kan ik zonder problemen bij drie buren 'inpikken' als ik wil

snip
      Elke Wifi "router" out-of-the-box is zo lek als een zeef ... en de meeste staan dan nog allemaal op kanaal 6 ook ...

Comment

Standaard staat de wifi beveiling van de b-box2 inderdaad af maar dat is enkel een kwestie van aanzetten, beetje configuren en een paswoord ingeven.
        Met het bereik heb ik eigenlijk geen last. Perfecte ontvangst tot op de zolder en tot een aantal meter in de tuin. Maar bij andere mensen heb ik al gehoord dat ze op de eerste verdieping niets meer hebben. Ik denk dat de bouw van het huis ook een rol speelt. Sommige muren en en vloeren zullen minder doorgeven afhankelijk van de gebruikte materialen. In ieder geval, ons huis straalt lekker door .

Nog eventjes dit ivm met de "aftakkingen". Op mijn telefoonlijn heb ik er 2 op de binnenkomende lijn. -> Geen storingen op tv beeld en geen uitvallende of trage internetverbinding. Dus het kan wel degelijk... als je het goed doet tenminste. Bricolage is er om vragen .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht

Heb je Telenet én Skynet? Naast mekaar wil bij mij zeggen in één ruimte. En op welke afstand? Storen dan de frequenties elkaar niet onderling?
          Over afstand. Ik heb geen probleem met wifi tot achter in mijn tuin. Afstand, inclusief een paar muren, minstens 20 meter. En in mijn hele huis, smetteloze ontvangst. De buren hebben Telenet en hun router zendt niet zulk sterk signaal uit als ik in mijn tuin nog krijg van mijn B-Box2. (Die afstand tot de buren is minder dan 20 meter)
          de telenet en skynet staan vlak naast een, skynet bij mij is professioneel (werk bij BGC) geen storing van frequenties, zitten dan ook beiden op andere kanalen.
          Mijn Blog
          D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

Comment

Ik heb een vraag.
            Mijn VDSL model is defect , wordt binnen een week vervangen.
            kan ik mijn aoude ADSL modem nog gebruiken als ik de splitter vervang?

Comment

neen, de oude adsl lijn werkt wel met de b-box2 maar eenmaal ze de lijn overschakelen naar VDSL2 is er geen weg terug .. dacht ik toch ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door @Jan Bekijk bericht
                Telefonie-aansluiting is niet nodig, genoeg gsm's in huis .
                Een wat langere babbel doe je dus waarschijnlijk zelden of nooit ?
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fidel2 Bekijk bericht
                  Ik heb een vraag.
                  Mijn VDSL model is defect , wordt binnen een week vervangen.
                  kan ik mijn aoude ADSL modem nog gebruiken als ik de splitter vervang?
                  Nope. ADSL en VDSL zijn twee verschillende technieken. Je kan het vergelijken met "mijn tank benzine is leeg mag ik nu mij jerrycan diesel in mijn tank gooien". Het mag, het kan, maar het werkt niet
                  ADSL connecteert naar de centrale, VDSL naar de ROP (bakje in de straat).

Als je bij BGC zit kan je via de helpdesk misschien proberen om een USB stick te pakken te krijgen om de week te overbruggen. Bellen, je krijgt een nummer en gaat de stick halen in de BGCshop.
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                    Nope. ADSL en VDSL zijn twee verschillende technieken. Je kan het vergelijken met "mijn tank benzine is leeg mag ik nu mij jerrycan diesel in mijn tank gooien". Het mag, het kan, maar het werkt niet
                    ADSL connecteert naar de centrale, VDSL naar de ROP (bakje in de straat).

Als je bij BGC zit kan je via de helpdesk misschien proberen om een USB stick te pakken te krijgen om de week te overbruggen. Bellen, je krijgt een nummer en gaat de stick halen in de BGCshop.
                    Mmm, zo verschillend zijn ADSL en VDSL niet! VDSL is eigenlijk een uitbreiding op ADSL. Het frequentiespectrum is groter tov ADSL en er zijn wat technische verbeteringen aangebracht maar het principe is hetzelfde. De huidige centrales doen zowel ADSL als VDSL en de Belgacom B-Box2 kan dit ook.
                    Als je VDSL modem stuk is, kan je perfect je oude ADSL modem aan de lijn hangen zonder dat je de VDSL splitter moet vervangen. Deze zijn compatibel met ADSL. Het probleem is dat Belgacom je lijn vanuit de centrale forceert op VDSL. De modem zal niet opkomen in ADSL (althans bij mij toch niet).

Fidel2, je kan misschien proberen te bellen en vragen of ze je lijn op zowel ADSL als VDSL willen zetten. Dat kan maar ze moeten het willen. In dat geval kan je zowel een ADSL als een VDSL modem aan je lijn hangen. De vraag is enkel of ze dat wel willen doen.
                    Last edited by G.Geert; 2 juli 2011, 23:08.

Comment

Working...
                    X