Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Automatische zomertijd klokken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Automatische zomertijd klokken

Hoe werken ze bij jullie ?

Ik heb een weerstationnetje, perfect overgeschakeld. Een wandklok in de living die me 5 euro gekost heeft ook OK.
    Onlangs een wekkerradio in Aldi gekocht: die geeft aan dat hij het signaal ontvangt maar doet niks. Morgen dus retour Aldi. Spijtig, want die tijdsprojectie op het plafond is wel leuk.
    In mijn auto zit een vrij dure installatie (VW) waar in de instellingen "daylight saving" aangevinkt stond, maar die stond vanmorgen nog vrolijk op wintertijd. Daar zal ik moeten mee leven vrees ik. Dus maar uitgevinkt en handmatig de tijd aangepast. (of moet je een aantal uren geduld hebben eer zo'n klokjes reageren ? In dat geval is die Aldi klok wel zéér lui.)
    Last edited by nete; 27 maart 2011, 09:14.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Re: Automatische zomertijd klokken

Als een radiogestuurde klok of wekker niet vanzelf overschakelt, dan haal ik er de batterij even uit, daarna krijg je wel de juiste tijd.
    Trek dus even de stekker van die wekkerradio uit, en haal er de back-up batterij uit (in sommige wekkerradio's zit er een 9V batterij).

Je kan ook wachten, bij sommige klokken/wekkers duurt het langer, zeker als de klok geen sterk signaal krijgt.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Mijn gsm vertelde me dat het alarm over 6 uur zou aflopen. Het was toen 1 uur en ik had 8 uur ingesteld. Perfect dus

Comment

mijn gsm deed het zoals het hoort. Ook het klokje van Aldi.
        Alle andere moest ik handmatig verzetten en deze van de auto staat nu weer voor zeven maanden goed, de andere vijf maanden staat die altijd een uur voor
        Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Als een radiogestuurde klok of wekker niet vanzelf overschakelt, dan haal ik er de batterij even uit, daarna krijg je wel de juiste tijd.
          Trek dus even de stekker van die wekkerradio uit, en haal er de back-up batterij uit (in sommige wekkerradio's zit er een 9V batterij).

Je kan ook wachten, bij sommige klokken/wekkers duurt het langer, zeker als de klok geen sterk signaal krijgt.
          Sorry, maar als ik met een "automatische" klok nog méér handelingen moet gaan doen, om het "automatisch " te doen werken, dan dat ik gewoon de tijd handmatig een uur verder zet, dan gaat die wekkerradio retour. Zeker als dat "het" verkoopsargument was.
          Van die systemen waar je "geluk" moet hebben dat het werkt krijg ik de kriebels.
          Als het signaal te zwak is, dan zal de ontvanger ook wel te ongevoelig zijn zeker ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Sorry, maar als ik met een "automatische" klok nog méér handelingen moet gaan doen, om het "automatisch " te doen werken, dan dat ik gewoon de tijd handmatig een uur verder zet, dan gaat die wekkerradio retour. Zeker als dat "het" verkoopsargument was.
            Van die systemen waar je "geluk" moet hebben dat het werkt krijg ik de kriebels.
            Als het signaal te zwak is, dan zal de ontvanger ook wel te ongevoelig zijn zeker ?

Radio gestuurd is niet perfekt. Hangt af van de ontvangst, plaatsing, net zoals elke andere radio. En hoe goedkoper het design, hoe meer kans je hebt dat ontvangst wat minder zal zijn. Logisch, niet?
            Als je dit niet kan verdragen zul je misschien wel meer moeten betalen, of gewoon een klokding kopen die je zelf moet verzetten.

Comment

Uitgezonderd de keukenklok (25 jaar oud) en de microgolfoven heb ik geen klokken moeten verzetten vandaag. (De Pc's draaien allemaal UTC)
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

Comment

Je staat er steeds weer van versteld hoeveel klokken je hebt.
                Klok living, keuken, garage, fornuis, 2 GSM's, 2 horloges, 2 laptops, desktop, digicorder, TV, thermostaat, klok auto, 2 weerstations, 2 radio wekkers.
                Dat zouden er 19 moeten zijn waarvan er gelukkig een deel zijn die zelf juist gaan staan.
                D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Ik ben er redelijk gerust in dat ze voor het einde van het jaar weer allemaal juist lopen...

Comment

De oplossing voor al dit geklungel is Rusland volgen. Die gaan na vandaag nooit meer terug naar wintertijd

NOS op 3 legt het nieuws aan je uit, in duidelijke taal, zodat je het nieuws beter kunt volgen.

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                      Radio gestuurd is niet perfekt. Hangt af van de ontvangst, plaatsing, net zoals elke andere radio. En hoe goedkoper het design, hoe meer kans je hebt dat ontvangst wat minder zal zijn. Logisch, niet?
                      Als je dit niet kan verdragen zul je misschien wel meer moeten betalen, of gewoon een klokding kopen die je zelf moet verzetten.
                      De vroegere klok ligt hier nog, krijgt een tweede leven.
                      De allergoedkoopste klok hier doet het dus wel goed, 't is dus duidelijk een beetje een loterij. Normaal verkoopt Medion nochtans redelijk goeie producten dacht ik. Niet de top maar ook niet de bottom. Hier dus blijkbaar wel de bottom, want ook het LCD scherm is een mislukking: zelfs "gedempt" verlicht het 's nachts de halve slaapkamer...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                        De oplossing voor al dit geklungel is Rusland volgen. Die gaan na vandaag nooit meer terug naar wintertijd

NOS op 3 legt het nieuws aan je uit, in duidelijke taal, zodat je het nieuws beter kunt volgen.

Jan
                        Voor mij niet gelaten, je kan me gerust als een zomeruur-fan beschouwen.

Comment

Sommige radiogestuurde klokken kontroleren elk uur de juiste tijd en zetten zich direkt op het juiste uur bij de overschakeling van winter naar zomeruur. Andere doen dit slechts eenmaal om de 24 uur, meestal om middernacht, bij deze klokken moet je een dag wachten voor ze zich aanpassen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rorxy Bekijk bericht
                            Andere doen dit slechts eenmaal om de 24 uur, meestal om middernacht, bij deze klokken moet je een dag wachten voor ze zich aanpassen.
                            Da's toch kompleet waardeloos. Stel dat ik nu zondag de wekker gebruikt had en op dat ding rekende......

Enfin, klokje teruggebracht en centjes teruggekregen. Da's dan de positieve kant van Medion (Aldi).
                            Last edited by nete; 28 maart 2011, 12:49.

Comment

Hihi, ik dacht dat ik alleen met eigenaardigheden zat..?? Niets minder waar dus.

De thermostaat, die stond bij mij zaterdagmorgen al op zomeruur

Voor de rest geen problemen..'t Was warm in de living
                              perman
                              canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Working...
                              X