Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik heb het elders als gezegd en ik heraal 't hier nog maar eens.
Het is niet meteen de beste oplossing, maar ergens wel begrijpelijk dacht ik.
Wanneer je dagen, weken, maanden of zelfs jaren gepest (wat ik een understatement vind), het bloed van onder de nagels gehaald wordt, belachelijk gemaakt wordt, gekleineerd wordt, geslagen en getrapt wordt... dan komt er een moment waarop alles net dat ietsje te veel wordt. En dan gebeuren zo'n dingen.
Men kan een mens zo ver drijven dat ie stommiteiten gaat doen, hetzij bij een ander, hetzij bij zichzelf iets aandoet...
Het stemt tot nadenken, en wat mij betreft mogen ALLE kleine en grote ettertjes die anderen het leven meer dan zuur maken, hetzelfde meemaken. De verwondingen die dat kleine kl**tzakje eraan over houdt staan zelfs niet eens in verhouding met wat de geterroriseerde jongen heeft doorstaan gedurende lange tijd.
mvg,
Bart
Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527
Pesten is niet cewl en niet ok.
Jammer dat nog niet overal hier preventief aan gewerkt wordt.
Het is niet alleen slecht voor wie gepest is, maar ook voor de pester die met zijn wangedrag steeds verder zal ontsporen en finaal de maatschappij veel geld en misere kan kosten.
Pesterijen is het ergste wat ge een mens kunt aandoen na gezondheidsproblemen!
Ze halen het bloed onder uw nagels vandaan en ge zou door den duur iemand een pak rammel verkopen!
Vooral in scholen maar ook in bedrijven veel voorkomen maar bijna nergens wordt er correct opgetreden om de slachtoffers te helpen, meestal worden zij zelfs weggestuurd om het probleem op te lossen ... lees verschuiven!
Zo'n reactie kan je moeilijk goedpraten maar ik snap ze 100% en zou ze zelf nooit veroordelen!
Een begrijpelijke reactie, enkel jammer dat het zo ver moet komen.
Hopelijk is het pesten na deze actie gestopt, als je ziet wat de gevolgen ervan uiteindelijk kunnen zijn, dingen die je de rest van je leven meedraagt.
Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro
menselijke waardigheid is het hoogste goed volgens mij, wie dat probeert af te nemen van anderen kan niet ernstig genoeg gestraft worden! Lager kan niet.
Wat mij betreft komt deze etter er heel goedkoop vanaf.
Ikzelf heb toen ik aan de unief zat, lang geleden, en op de bus stond te wachten een paar keer een jongetje zien gepest worden, en er telkens een opmerking over gemaakt tegen de pesters die dat weglachten. Op een bepaalde moment werd het die jongen zo te veel dat hij stond te huilen, ik heb die pesters toen een paar oorvegen gegeven waar ze nog altijd niet goed van zijn denk ik.
De weken nadien stonden ze wel een paar meter verder op de bus te wachten.
Het is ook altijd 1 exemplaar die een groep er toe aanzet. Meestal volstaat het dat sujet weg te snijden.
Helaas is dat zo en zal ook steeds zo blijven, maar het is ook begrijpelijk dat er reacties komen zoals in het getoonde filmpje.
De post van VerSeg is een kopie van wat ik als mijn mening ook hier wilde schrijven.
alle respect naar de jongen die gepest werd. ik kan zijn reactie volledig begrijpen!
hij probeert het zo te zien eerst gewoon en rustig op te lossen. maar als het al lang zeer lang aansleept en de emmer over loopt..... wie niet luisteren wil moet voelen.
(en wat een goeie techniek heeft die! )
Comment