Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoofdtelefoon (sennheiser/denon of AKG)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hoofdtelefoon (sennheiser/denon of AKG)

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een goede hoofdtelefoon voor bij de cowon J3. Momenteel gaat m'n voorkeur uit naar de sennheiser HD650. Nu was ik aan het rondkijken bij o.a. stassen (www.stassen.nl) en deze hebben ook nog de denon AH-a100 en AKG K701 in hun assortiment staan. Kan iemand mij het wezenlijke verschil vertellen tussen deze 3 hoofdtelefoons? de denon is vrij duur in vergelijking met de andere 2, waar ligt dit aan.
    Uiteindelijk komt het natuurlijk ook aan op de vraag welke de beste is.. aangezien de HD800 buiten m'n budget valt blijft de keuze moeilijk
    Is een evt. versterker nog nodig bij deze hoofdtelefoons? of merk je dit verschil niet echt..

Groet,
    Andreas

PS. als jullie nog een andere weten die buiten deze 3 valt dan ben daar uiteraard ook benieuwd naar.
    1DII | 5D | 15 FE | 17-40 | 100 2.8 | 70-200 | 120-300 | 055XDB | NDG 4,8 | ND1000.

Re: Hoofdtelefoon (sennheiser/denon of AKG)

AKG701 wordt aanzien als één van de betere high end hoofdtelefoons, en toch nog betaalbaar. Zie ook : http://www.excelia-hifi.cz/top.html

Ik heb mezelf een AKG702 aangeschaft. Het enige verschil met de AKG701 zit hem in de kabel met verbindingsstekker.

Ik gebruik deze ook zonder problemen met de cowon J3. Maar oortjes zijn wel handiger met een MP3, hiervoor heb ik audio technica ANC3 met active noise cancellation.

De AKG702 gebruik ik vnl met de HIFI installatie. Sublieme klank .

De AKG701 is een aanrader .
    BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jokke Bekijk bericht
      AKG701 wordt aanzien als één van de betere high end hoofdtelefoons, en toch nog betaalbaar. Zie ook : http://www.excelia-hifi.cz/top.html

Ik heb mezelf een AKG702 aangeschaft. Het enige verschil met de AKG701 zit hem in de kabel met verbindingsstekker.

Ik gebruik deze ook zonder problemen met de cowon J3. Maar oortjes zijn wel handiger met een MP3, hiervoor heb ik audio technica ANC3 met active noise cancellation.

De AKG702 gebruik ik vnl met de HIFI installatie. Sublieme klank .

De AKG701 is een aanrader .
      momenteel heb ik de audio technica ATH-pro 500
      maar ik mis de bass een beetje.. en zeker met de ipod nano is het niet echt een oorstrelend gevoel
      De cowon J3 moet ik overigens nog aanschaffen, maar wellicht dat ik daarna dan maar eens een ritje moet maken richting de winkel van stassen om ze eens uit te proberen.
      Iemand verder nog ervaringen?
      1DII | 5D | 15 FE | 17-40 | 100 2.8 | 70-200 | 120-300 | 055XDB | NDG 4,8 | ND1000.

Comment

De HD800 valt helaas ook buiten mijn budget. Heb zelf een oudje (Sennheiser HD 580), waar ik nog altijd ferm content van ben.
        Hij lijdt wel aan het klassieke Sennheiser syndroom : de zwakke kabel die je nu en dan eens moet vervangen. Maar ik heb het ding nu 7 jaar, en heb het kabeltje een 6 maanden geleden voor de eerste keer vernieuwd : dus zo rampzalig is het nu ook weer niet.
        Als je dat kabeltje van de HD 800 bekijkt zal dat waarschijnlijk niet meer nodig zijn .

Er is echt maar 1 manier om hier echt uit te geraken : een winkel zoeken waar je ze alle 3 naast elkaar kan vergelijken en luisteren. Dat is het enige criterium dat er echt toe doet. Wat ik goed vind klinken (die 580 of 800 (in overtreffende trap) dus), daar hoef jij het langs geen kanten mee eens te zijn.

De 650 is nog iets beter dan de 580 (die al een tijdje uit de handel is verdwenen). Je andere 2 keuzes heb ik nog niet gehoord, dus daar kan ik geen raad over geven.

PS : ben je 100% zeker dat een MP3-spelerke een dergelijke koptelefoon kan aansturen ? Ik heb een simpel dingkse : en daarmee lukt dat langs geen kanten. De klank is compleet anders, dan die, die ik krijg als ik rechtstreeks op mijn stereo aansluit. Heb het ooit nog met een mijn Micro-ketentje op mijn slaapkamer uitgetest, en zelf die kan die HD-580 niet aansturen.
        Last edited by polleke_cgc; 21 maart 2011, 19:08.
        Groeten,

Polleke

Comment

Probeer ook Beyerdynamic eens uit. Ik gebruik de DT911 in combinatie met mijn stereo-set. Als oortjes bij de Ipod gebruik ik die van Bose. Prima klank.
          Homo Sapiens Pentaxiensis

Comment

@ polleke: het uitproberen in de winkel zou inderdaad de beste optie zijn, volgens mij is die mogelijkheid er bij stassen, dus dat zou mooi zijn (alleen jammer dat ik vanuit Noord-Holland moet komen )
            De ipod kan de kwaliteit van dergelijke headsets inderdaad niet aan. Maar de cowon J3 wordt door veel mensen als de beste Mp3 speler gezien die er is, en ook de één van de weinige spelers die het geluid zodanig kunnen overbrengen dat je er maximaal profijt van hebt. Dus als het goed is zit dat wel goed

@ peter: de beyerdynamic heb ik inderdaad ook veel zien voorbij komen, dan zou ik alleen nog een winkel moeten vinden die hem ook heeft staan. In iedergeval ook de moeite waard om te overwegen.

Comment

ok, na wat research, heb ik de keuze verkleind naar de AKG en de sennheiser, aangezien de denon een hele goede versterker nodig heeft voordat er heel goed geluid uit komt. (= extra 1000 eu.. = te veel )
              wél wil ik een hoofdtelefoon versterker kopen en zat dan met name te denken aan bijv de fiiO e7:

dit is dan met een iphone, maargoed, even ter verhouding. Het lijkt me een mooi formaat waardoor je ook mobiel kan blijven (bijv binnenshuis of gewoon fietsen).
              Zijn er mensen die ervaring hebben met deze versterker? of evt. de e9 (al weet ik niet echt het grote verschil ertussen behalve het formaat).
              Evt. andere soortgelijke versterkers ben ik ook benieuwd naar

Comment

De FiiO E9 is een desktopmodel en dus gevoed met een 220V adapter. De E7 is een portabel model en batterij gevoed.
                Homo Sapiens Pentaxiensis

Comment

Ik heb de AKG K701 HD, super kwaliteit!!!
                  Gebruik hem op m'n laptop in combinatie met zo'n Fiio E5 een stuk luider, want een laptop (en ook ipod,...) geven te weinig jus.

Vroeger ook altijd Sennheiser gehad, maar die duurdere high-ends hadden ofwel een meer neutrale klank (minder bass) ofwel waren ze niet krachtig genoeg.

Comment

Grado !!

Grado Labs is a family run manufacturer of audio headphones, phono cartridges, amps and accessories. Proudly assembled in the United States since 1953

Comment

@ Peter, het zou dus opzich niks uit moeten maken qua geluidskwaliteit of ik voor de e7 of de e9 kies?

@ purephotography, ik kan alleen de K701 vinden, niet de HD. Ik zal nu ook zeker naar deze gaan luisteren in de winkel

@ hvr oosterzele, de reviews zijn wel zeer positief over de headsets, misschien eens kijken naar de rs2I

Comment

Met de Cowon J3 heb je geen aparte hoofdtelefoonversterker nodig hoor.
                        Tenminste toch niet in combinatie met de AKG701.

Wel mag je de regio niet op "Europa" instellen, want dan wordt het volume van de Cowon begrenst tot een te laag nivo.
                        BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jokke Bekijk bericht
                          Met de Cowon J3 heb je geen aparte hoofdtelefoonversterker nodig hoor.
                          Tenminste toch niet in combinatie met de AKG701.

Wel mag je de regio niet op "Europa" instellen, want dan wordt het volume van de Cowon begrenst tot een te laag nivo.
                          oke, gewoon USA selecteren dan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door andreas612 Bekijk bericht
                            oke, gewoon USA selecteren dan?
                            "worldwide" selecteren

Comment

http://www.dansdata.com/altindex.html#speakers
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Working...
                              X