Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met een Grasrobot ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Iemand ervaring met een Grasrobot ?

Wij hebben er hier zo eentje...van Husqvarna (zie de link onderaan). Doet prima z'n werk ...ik weet niet hoe het nu zit (hoe hij is ingesteld op dit moment), maar ik herinner me wel dat ik vorige zomer even bezig ben geweest met stukjes van de graskanten af te doen, pfoe.

Die stukjes zitten namelijk nogal dicht bij onze vijver en alhoewel de robot wel merkt dat hij aan de rand van z'n 'territorium' zit door die draad in het gras kan je 'm moeilijk met z'n voorwielen tot in het water laten rijden ...'k heb aan onze pa al voorgesteld om er een soort airbags/draagkussens onder te monteren zodat volledig boven water zit als we hem toch iets dichter (lees: té dicht) bij het water zouden laten komen .

Hij heeft nu wel de hele winter of 't schol niet veel binnen gestaan, omdat het gras toch nauwelijks groeide. Binnenkort verandert dat wel, neem ik aan. Joepie enerzijds (ben een zomermens) en helaas anderzijds (want ik heb hooikoorts).

(Wij hebben 'm bij die dealer gekocht, erg tevreden van overigens.)
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      het moet toch niet gekker worden hè.
      man neem een tuinman!
      over snobisme gesproken!
      grt,bouk.
      snobisme? Iedereen doet toch met zijn geld wat hij/zij wilt? Wij bv. hebben een domein van 12are... Als je dit 2x / week moet afrijden (in de zomer) met nog iets van sociaal leven en vrije tijd + een 70uren werkweek dan zoek je al eens een oplossing...
      5DmkII | EF 24-70 f2.8 L |EF 70-200 f2.8 L IS USM II | strobist stuff | www.dvbphotography.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
        Met dank !
        geen dank...maar ik had je handtekening nog niet gezien....sorry.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Doe zoals iedereen. Maak ne kleine en laat die het gras afdoen voor 5 euro. Werkt perfect.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
            Doe zoals iedereen. Maak ne kleine en laat die het gras afdoen voor 5 euro. Werkt perfect.
            Deze kleine is intussen 18 jaar en moet da gratis doen Nooit geld gezien voor het graf eens af te doen hier

yannick

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door exeter Bekijk bericht
              snobisme? Iedereen doet toch met zijn geld wat hij/zij wilt? Wij bv. hebben een domein van 12are... Als je dit 2x / week moet afrijden (in de zomer) met nog iets van sociaal leven en vrije tijd + een 70uren werkweek dan zoek je al eens een oplossing...
              Waarom zou je het gras 2x/week afrijden ? Speel je er golf op ?
              David Leemans
              Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                Waarom zou je het gras 2x/week afrijden ? Speel je er golf op ?
                Als het wat warm en vochtig weer is, dan groeit het gras toch voldoende snel om geen volledige week te laten staan.
                Dus afhankelijk van weersomstandigheden wordt het hier zoals bij velen soms ook wel twee keer per week afgereden.
                En de reden ... omdat het te lang wordt.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Van die grasrobots moet je niet veel verwachten, is logisch als je beetje doordenkt toch.
                  Zwakke moter, kleine batterij, dus dat ding zit gewoon je gras meer plat te rijden dan af te rijden.
                  Om nog maar te zwijgen over de lawaaihinder die je je buren aandoe als dat ding bijna 3/4 van het jaar staat te jengelen. Komt een mens toch hoorndol van

Tis niet dat ik op je kop wil zitten hoor.

Er zijn ook groene alternatieven heh trouwens.
                  Traaggroeiende grassoorten, mossen die er uit zien als kort gras, en soorten klimop die niet omhoog gaan. Zowel op de mossen als op de klimop kunnen kinderen zich perfect uitleven zonder schade te maken en je hebt er 2 x per jaar klein onderhoud aan.

Comment

Onze overbuur heeft zo'n ding - werkt quasi geruisloos.

Maar waar je wél rekening moet mee houden:

- vakanties ( je kan hem wel programmeren - maar let op voor diefstal ... )

- ALS het gras al eens te lang is ( regenperiode ) dan moet je TOCH nog een "normale" grasmaaier hebben om er eens over te gaan.

- onze buur is tebreden, maar heeft zijn machientje nog maar 1 jaar - ik wil hem binnen 5 jaar nog eens spreken. ( hoe gaan de batterijen het doen ? )
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

Comment

Een familielid van ons heeft er eentje, zijn gazon zal zo’n 1000 a 1200m² zijn en eigenlijk vrij rechthoekig met slechts enkele stevige bomen die er staan. Ik schat dat ie dat ding nu zo’n 3 jaar in gebruik heeft. Welk merk het is weet ik niet direct, t’is een gele maar hij heeft er wel al wat problemen mee gehad, in garantie eens een printplaat moeten vervangen, vorige zomer waren zijn batterijen al kapot, de herstelling heeft hem ongeveer 1000 euro gekost… ( toestel heeft hem notabene een dikke 3000 euro gekost ) . Verder werkt die maaier wel vrij behoorlijk, het gras is mooi afgereden op voorwaarde dat het niet in supersnelle groeiperiodes zit, als het echt hard gaat kan hij niet direct volgen en moet ie toch soms wel eens bijmaaien. Qua geluidshinder is dit verwaarloosbaar, valt echt goed mee. Of ie het opnieuw zou doen, naar zijn zeggen niet, duur voor wat het is, wij hebben zelf een gazon van dik 2400m² , nu reeds enkele jaren een goede zitmaaier aangeschaft en op een klein uurtje is dat gefixt en eigenlijk een machine zonder kosten tot hiertoe, het duurste is de benzine…
                      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Als ik onze pa zijne gazon af deed dan moest ik toch om de X-aantal lengtes die bak afhalen en op de grashoop gaan gooien, wie doet dat dan met zo'n robotje?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                          Als ik onze pa zijne gazon af deed dan moest ik toch om de X-aantal lengtes die bak afhalen en op de grashoop gaan gooien, wie doet dat dan met zo'n robotje?
                          Niemand, dat blijft gewoon liggen want daar is geen bak aan.

En als ge u een grasmachien koopt met mulcher ... dan moet ge ook niets oprapen.
                          Al drie jaar de bezitter van zoiets en dat is zijn investering waard! Geen gras meer in zakken zetten en naar het containerpark doen, geen meststoffen meer kopen want het bemest zichzelf, veel mooier gazon en vooral ... afgereden op een derde van de tijd mits je niet meer moet lopen met die bak.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Onze Husqvarna is ook nagenoeg geruisloos trouwens . Er waren ook andere merken (Robomow bijvoorbeeld) maar die waren erg lawaaierig ...toch vergeleken met deze Husqvarna.
                            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              het moet toch niet gekker worden hè.
                              man neem een tuinman!
                              over snobisme gesproken!
                              grt,bouk.

Ik vind dit soort onbeleefde, ongepaste reacties op een serieuze vraag er wel wat over ...

Er zijn er hier al voor minder van het forum gegooid ...
                              Last edited by Wimpy; 21 maart 2011, 14:16.

Comment

Mijn dank aan allen die hier positief op reageerden. Ik ga de zaak eens proberen van nader bij te gaan bekijken en letten op alle voor en na's die hier werden geuit.
                                Bij ons gaat het om een een tiental are die voor het grootste gedeelte achteraan het huis ligt. Aangezien mijn vrouw en ik beiden een volledige zelfstandige dagtaak hebben en zeer weinig tijd hebben voor de tuin, zijn wij nu genoodzaakt dit werk voor het grootste deel van de zomer te laten doen door een tuinhulp. Samen met een professionele tuinman die tweemaal per jaar het snoeiwerk komt doen lopen de rekeningen nogal eens fors op. Vandaar de afweging om zo'n ding aan te schaffen. Van de prijs/kwaliteitsverhouding zal dus veel afhangen, want ik vermoed dat wij nog goedkoper zullen af zijn met onze tuinhulp.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                                X