Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mails Telenet verzenden via iPad

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mails Telenet verzenden via iPad

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Niet meer met de smtp van GMAIL ... als je gmail gebruikt als smtp, dan verandert hij het verzendadres (reply voor ontvanger) naar uw gmailaccount.
    Werkte vroeger wel maar nu niet meer.
    Iemand nog suggesties?
    Jawel toch... ik heb als ik op 'opstellen' klik een dropdown in het vakje 'Van', waar ik kan keizen voor mijn gmail adres of mijn telenet adres. En je kan ook aangeven welke hij standaard moet gebruiken.
    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
    www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
      Jawel toch... ik heb als ik op 'opstellen' klik een dropdown in het vakje 'Van', waar ik kan keizen voor mijn gmail adres of mijn telenet adres. En je kan ook aangeven welke hij standaard moet gebruiken.
      Ik stel in op mijn smartphone of tablet :
      Pop3.mijndomein.be met email@mijndomein.be
      smtp.gmail.com (SSL en inloggen met uw gegevens)

Vroeger, als ik dan een mail verstuurde ... dan was email@mijndomein.be standaard actief en zagen de mensen dit als reply-adres.
      Nu verandert gmail het verzendadres email@mijndomein.be automatisch door login@gmail.com.

Ik heb het over een standaard pop3 mailprogramma.

Heeft iemand weet van een Android mailprogramma waarin je twee smtp-servers kan zetten voor één account?
      Probleem is dat Telenet zijn smtp server niet open stelt via ssl (bij mijn weten).
      Last edited by VerSeg; 4 mei 2012, 02:41.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Ik stel in op mijn smartphone of tablet :
        Pop3.mijndomein.be met email@mijndomein.be
        smtp.gmail.com (SSL en inloggen met uw gegevens)

Vroeger, als ik dan een mail verstuurde ... dan was email@mijndomein.be standaard actief en zagen de mensen dit als reply-adres.
        Nu verandert gmail het verzendadres email@mijndomein.be automatisch door login@gmail.com.

Ik heb het over een standaard pop3 mailprogramma.

Heeft iemand weet van een Android mailprogramma waarin je twee smtp-servers kan zetten voor één account?
        Probleem is dat Telenet zijn smtp server niet open stelt via ssl (bij mijn weten).

Ok, en wat denk je dan dat dit is wat ik gebruik??

E-mailberichten sturen vanaf:
        (Met Gmail kun je e-mailberichten verzenden vanaf je andere e-mailadressen)
        Meer informatie

Jürgen Aerts <yourtaer@gmail.com>

als standaard instellen

gegevens bewerken

Yourt <yourt@pandora.be>

standaard

gegevens bewerken

verwijderen

Nog een e-mailadres toevoegen waarvan je eigenaar bent

Bij het beantwoorden van een bericht:

Beantwoorden vanaf hetzelfde adres waar het bericht naartoe is verzonden

Altijd antwoorden vanaf mijn standaardadres (nu yourt@pandora.be)

(Opmerking: Je kunt het adres op het moment van het beantwoorden wijzigen. Meer informatie)

Mail van andere accounts (met POP3) controleren:
        Meer informatie

yourt@pandora.be
        Laatst gecontroleerd: 4 minuten geleden.Geschiedenis bekijken Nu controleren op e-mailberichten

gegevens bewerken

verwijderen

Je eigen POP3-mailaccount toevoegen
        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
        www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
          Ok, en wat denk je dan dat dit is wat ik gebruik??
          Ja, je configureert je gmail met al je adressen in en dat klopt.
          Toch bedankt voor de moeite dit uit te leggen, ook al ken ik deze mogelijkheid wel.

Maar ik heb het niet hier over ... stel je hebt enkel één gmail-account test@gmail.com met paswoord 123pass.
          Dan kon je voorheen in eender welk e-mailprogramma gewoon smtp.gmail.com als uitgaande mailserver gebruiken in combinatie met eender welk e-mailadres en inkomende mailserver.
          Dus zowel in Outlook als op uw Android toestel of iPhone kon je bijvoorbeeld configureren zoals hieronder.
          Met één gmail-account kon je dus 36 emailadressen configureren als je wou, nu slechts één en dan nog niet zoals het moet.

---
          E-mailadres : ikke@skynet.be
          ---
          Inkomende mailserver : pop3.skynet.be
          Username : sky6789
          Password : 789pass
          ---
          Uitgaande mailserver : smtp.gmail.com
          Type : ssl met identificatie
          Username : test@gmail.com
          Password : 123pass
          ---

Vroeger zouden de mensen die van u een mail ontvingen dit zien als een mail komende van ikke@skynet.be met als reply-adres ikke@skynet.be
          Nu verandert gmail uw afzendadres en dus ook replyadres automatisch door test@gmail.com

Met andere woorden kan je de gmail server nog wel gebruiken als smtp als je een username en password hebt maar je e-mailadres wordt aangepast naar dat waarmee de username en password overeenkomt.
          Dus daar waar het vroeger simpel was in configureren is het nu gedaan met simpel doen.
          De smtp van gmail was handig want je kon die via eender welk netwerk gebruiken zonder probleem in combinatie met eender welke pop account en zonder in gmail zelf iets in te vullen.

Voordeel van een iPhone is dat je bij een e-mailaccount verschillende smtp-servers kan configureren zodat je altijd kan verzenden op gekende netwerken (WiFi, G3, ...), maar in Android is dit standaard niet voorzien en tot nu toe heb ik geen enkel programma gevonden waarmee dit mogelijk is.

Akkoord dat je in gmail een ander e-mailadres kan toevoegen maar het is het adres dat als standaard aangevinkt staat dat in dit geval als afzendadres en reply-adres zal gebruikt worden (ik spreek niet van Google mail waar je kan kiezen maar van een standaard e-mailprogramma) maar als je met verschillende mailboxen werkt, dan wordt het wel een hele bedoening om voor elk e-mailadres de config aan te passen in een Google-account.

Pffff ... wat is het veel typwerk om iets duidelijk proberen te maken wat je mondeling met een paar woorden kan uitleggen en op de hoop toe lijkt het nu zo ingewikkeld of ver gezocht.

Edit : Ik heb eens geprobeerd in google mijn ander adres in te zetten en een mail te sturen.
          Dan krijgt men de mails binnen in de genre van :

Van : Test <test@gmail.com>; namens; Ikke <ikke@skynet.be>

Dit zowel vanuit Google als van een extern e-mailprogramma, die "namens" krijg je niet weg (volgens hun hulppagina's).
          Last edited by VerSeg; 5 mei 2012, 04:19.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Working...
          X