Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mails Telenet verzenden via iPad

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mails Telenet verzenden via iPad

Hallo,

Mails ontvangen lukt overal, op Wifi én via Base.
    Maar ik slaag er al maanden niet meer in een mail te zenden, via uit.telenet.be toch? maar dan, met die paswoorden of net niet?

En als het al lukt thuis of via een andere Telenetaccount (hotspot...) dan is dat al een beetje goed.

Maar hoe moeten we het regelen om te zenden via Base, of via een wifi in het buitenland?

Peter

Re: Mails Telenet verzenden via iPad

dat is ook logisch, werkt enkel op een netwerk van telenet.

via webmail zou het je wel moeten lukken

Comment

Op je iPad moet je bij "server uitgaande post" "smtp" naast je hoofdserver (bv. uit.telenet.be) een bijkomende "andere smtp-server" bijvoegen.
      Voor Proximus is dat bv. "relay.proximus.be"

Comment

Het handigste is een gmail account aanmaken, en kies die als standaard uitgaande mailserver . . . werkt perfect . . .
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
          Het handigste is een gmail account aanmaken, en kies die als standaard uitgaande mailserver . . . werkt perfect . . .
          Kan je eens wat meer uitleg geven...
          Ipad + wifi Telenet en microsim van Proximus.
          Werkt hier prima in die context dat de iPad eerst zal proberen de mail via uit.telenet.be te versturen en in tweede instantie via "relay.proximus.be" ...
          Met die gmail heb ik geen ervaring.

Comment

Awel, dat is hier precies gelukt.
            Ik heb een gmailaccount gestart, en mezelf hetzelfde mailadres gegeven, maar dan @gmail.com ipv @telenet.be
            En die heb ik als tweede uit-account ingevoerd.

Na heropstarten van de iPad (want da blokkeerde een beetje) wilde ik eens mijn mails opvragen. En die mail die al van gisteren klaar zat, is nu verzonden.
            En ook aangekomen, want ik had mijzelf @ telenet.be in cc gezet, en hij is daar toegekomen.

Goed hé? En merci voor de uitleg.

Maar nu:
            Stel dat de uit van telenet ook werkt, want dat is toch de bedoeling als ik dus op mijn/een telenetnetwerk zit, vertrekt die dan twee keer?
            En kan ik die gmail dan ook in de in zetten? Want als iemand in reply naar gmail antwoordt, wil ik dat dit bij mijn telenet aankomt. Ik ga geen twee mailboxen onderhouden hé. Ik heb nog wat anders te doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tklapgat Bekijk bericht
              En kan ik die gmail dan ook in de in zetten? Want als iemand in reply naar gmail antwoordt, wil ik dat dit bij mijn telenet aankomt. Ik ga geen twee mailboxen onderhouden hé. Ik heb nog wat anders te doen.
              't Ja, ik heb 4 mailboxen op mijn iphone en ipad : telenet, skynet, me.com ( Apple ) en gmail dus. . . .
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Wat heb je dan als uitgaande post ingevuld voor je gmail account ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
                  Wat heb je dan als uitgaande post ingevuld voor je gmail account ?
                  smtp.gmail.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                    smtp.gmail.com
                    Dank je.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tklapgat Bekijk bericht
                      Maar ik slaag er al maanden niet meer in een mail te zenden, via uit.telenet.be toch? maar dan, met die paswoorden of net niet?

En als het al lukt thuis of via een andere Telenetaccount (hotspot...) dan is dat al een beetje goed.

Maar hoe moeten we het regelen om te zenden via Base, of via een wifi in het buitenland?
                      Logisch. TN (en Skynet) blokkeren hun mailservers voor connecties van buiten hun netwerk (poort 25) Je kan proberen om de uitgaande connectie te maken via een SSL verbinding op poort 465 (en stel ineens inkomende in op poort 995). Bijkomend voordeel is dat je je login en paswoord niet in leesbare tekst via de wireless uitstuurt.

BTW, je kan perfect je uitgaande mail via Gmail late gaan en als replyadres je TNadres gebruiken.
                      bye, Maurice
                      https://on4bam.com/
                      Nikon D7500

Comment

Lijkt allemaal goed te lukken.

Nu heb ik nog wat zitten knoeien in de Instellingen van mijn gmail. Zowel voor uitgaande als voor inkomende verwezen naar telenet.
                        En nu krijg ik daar alle inkomende mails van telenet - dus dat is maar één keer mails bekijken
                        En ik slaag er blijkbaar ook in te doen lijken alsof mijn verzonden gmails vanuit telenet komen:
                        - ik stuur een mail in het programma gmail, en ik zeg dat de verzender telenet is. Die komt aan met als afzender telenet.
                        - en ik stuur met de ipad-telenet (via gmail dus) naar telenet. En hij komt aan zonder vermelding gmail maar mét vermelding telenet.
                        Zodat ik inderdaad voor replys alleen telenet laat zien.

Behrijp je? Bijzonderste is voor mij dat ik zo de gmailaccount misschien niet moet nazien.

En dat na een lange werkweek.

Comment

Het email adres dat wordt weergegeven bij de ontvanger, is het e-mail adres dat jij hebt opgegeven in de gebruikte account. En heeft dus niets te maken met de provider waarmee je het bericht verstuurt.
                          Groeten,

Polleke

Comment

Als je bij het Base netwerk als uitgaande server mail.internetmail.be opgeeft zou het ook moeten werken.
                            Maar dan lukt het niet meer als je ergens op een wifi aansluiting ingelogd bent.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                              Het email adres dat wordt weergegeven bij de ontvanger, is het e-mail adres dat jij hebt opgegeven in de gebruikte account. En heeft dus niets te maken met de provider waarmee je het bericht verstuurt.
                              Niet meer met de smtp van GMAIL ... als je gmail gebruikt als smtp, dan verandert hij het verzendadres (reply voor ontvanger) naar uw gmailaccount.
                              Werkte vroeger wel maar nu niet meer.
                              Iemand nog suggesties?
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Working...
                              X