Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DVD speler met directe toegang

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • DVD speler met directe toegang

    Ben het hartstikkebeu dat ik doorheen heel wat intro's moet vooraleer ik film kan bekijken.
    Ik betaal voor originelen en moet eerst een lange omweg doorlopen met zelfs bedrijging als ik het waag een copij te maken.Waar kan ik DVD's vinden zonder al die storende bijhorigheden. Waarom brengen producenten geen exemplaren uit die vrij zijn van al die pesterijen? Wil er zelfs meer voor betalen.
    Ik weet dat ik DVD"s kan rippen en onnodige zaken eruit kan filteren, maar waarom zou ik deze extra bewerking nog maken als ik goed geld uitgeef voor originelen?

    Kent er iemand een DVD-player of een PC-programma die onmiddellijk naar de hoofdfilm gaat? Zoiets moet toch bestaan in studio's e.d.? Want daar geldt immers de noodzaak om direct een bepaald deel van de film te kunnen bereiken.Eigenaardig dat ik tot hiertoe geen deftig antwoord heb gekregen. Is er druk van producenten om dergelijke info te bannen?

    Henri
    lidnummer: BD0435BE

  • #2
    Re: DVD speler met directe toegang

    Ik begrijp je volkomen, Henri, en ik zou het ook graag willen weten.

    Diezelfde rommel stond vroeger ook op commerciële VHS-cassetes, maar die kon je ten minste nog "doorspoelen"....bij een DVD krijg je een verbodsteken te zien

    De enige oplossing is wellicht je DVD rippen en op een mediaspeler zetten....
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

    Comment


    • #3
      Re: DVD speler met directe toegang

      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
      Ik begrijp je volkomen, Henri, en ik zou het ook graag willen weten.

      Diezelfde rommel stond vroeger ook op commerciële VHS-cassetes, maar die kon je ten minste nog "doorspoelen"....bij een DVD krijg je een verbodsteken te zien

      De enige oplossing is wellicht je DVD rippen en op een mediaspeler zetten....
      Die verdomde producenten vragen erom dat hun producten gekopiëerd worden.
      Hun rotzooi vraagt naar een grote opkuis voor een groot publiek dat enkel kwaliteit wil.
      De verleiding is groot om een gat in de markt op te vullen.

      Henri

      Henri
      lidnummer: BD0435BE

      Comment


      • #4
        Re: DVD speler met directe toegang

        Als je een dvd in het toestel laad, dan wordt een stukje java code uitgevoerd.
        Die haalt een soort "index" op van de DVD zelf.

        In die index staat normaal gezien de pointer naar de DVD-menu.
        Maar ze zijn wel zo slim om er eerst hun verplicht te slikken "info" te nemen.
        In feite zijn het gewoon filmpjes die afgespeeld worden waarbij de functionaliteit van je afstandsbediening uitgeschakeld word. Ben de juiste naam vergeten. Was iets als "User Control Prevention" of zo +-.

        Om er vanaf te geraken is er maar 1 oplossing.
        De DVD rippen en door een speciaal programma halen om die beperking te inactiveren.

        Dit is iets wat de tegenstanders van het systeem al jaaaaaaaaaren om schreeuwen dat dit een van de keerzijdes is van DVD systeem.

        Bij Blue-ray is het nog erger, daar is voorzien dat indien de player met internet verbonden is, je informatie doorgegeven word aan de fabrikant, wat je speeld, hoeveel je het mag spelen, waneer en waar je het mag spelen en zelfs zo erg, op welke tv je het mag spelen !!

        Maja de man met de pet slikt al die brol en koopt het toch en ze zijn er nog trots op ook LOL

        Comment


        • #5
          Re: DVD speler met directe toegang

          Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
          De verleiding is groot om een gat in de markt op te vullen.
          Zelfs dat is niet mogelijk, want dan ga je hun gebruiksovereenkomst. Je mag geen software op de markt brengen die beveiliging probeert te omzeilen.

          Comment

          Working...
          X