Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met defecte inductiekookplaat?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Iemand ervaring met defecte inductiekookplaat?

Kan een inductiekookplaat van ATAG stuk gaan door een kortsluiting in de toevoerkabel.
    Aannemer heeft kabel half doorgeslepen en kookplaat geeft nu foutmelding die niet in de handleiding staat.

Re: Iemand ervaring met defecte inductiekookplaat?

Check eens met de installateur van de plaat?

Reparatie, of vervanging, sowieso op kosten van de aannemer die de kabel doorgeslepen heeft. Die zou daar normaal gezien voor verzekerd moeten zijn...

Comment

Dat zal ik uiteraard doen, maar gisteren was het zondag.

Comment

Vermits je nog een melding krijgt is een gedeelte van de kabel nog intact. Zonder stroom zou je wel geen foutmeldingen krijgen denk ik.
        Zou het niet zo zijn, als je de kabel zou herstellen (vernieuwen) alles terug zal werken ?
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Ik heb al heel nare dingen gehoord over de herstellingsdienst van ATAG, dus veel sterkte!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
            Ik heb al heel nare dingen gehoord over de herstellingsdienst van ATAG, dus veel sterkte!
            Wel beste man, ik heb het tegendeel al ondervonden: enkele kleine probleempjes gehad en steeds met de glimlach en correct opgelost.
            Maar niet enkel kleine zaken lossen ze prima op:
            De scharnier van de ovendeur was losgekomen, waardoor de hele deur uit haar hengsels viel en het glas natuurlijk brak. Zonder het minste probleem hebben ze deur en scharnieren vervangen door nieuw.

Maar ja, "van horen zeggen".......

Comment

Is van 2 collega's dus, heel directe info. Het zal er wat van afhangen he...zij hebben allebei lang op onderdelen moeten wachten, en kregen allebei nog een rekening gestuurd voor werkuren en verplaatsingskosten terwijl hun kookplaat nog in garantie was.
              Je moet je niet aangevallen voelen.

Comment

Ik voel me zeker niet aangevallen hoor. Maar zou het dit niet kunnen zijn:

Wij hebben een viertal jaar geleden een keuken laten installeren waarin 5 ATAG toestellen geplaatst werden (Microgolf, stoomoven, inductiekookplaat + oven, dampkap, vaatwas)

Daarbij een mengkraan Franke en de koelkast Liebherr.

Gezien die 5 ATAG toestellen kregen we 5 jaar garantie op ALLE apparaten, waarvan het eerste jaar omnium op de niet-ATAG's.
                Onlangs is het horizontaal draaisysteem van de Franke kraan vastgelopen. Ik heb een nieuwe kraan gekregen, maar diende zelf in te staan voor de plaatsing of er anders voor te betalen.
                Maar op de ATAG toestellen heb ik wel degelijk 5 jaar full-garantie.

Comment

Neenee, het gaat over 2 collegas met beiden een inductiekookplaat van atag. Ze hebben beiden een garantie van 5 jaar. In het 3de jaar bij de ene en in het 2de jaar bij de andere gaat de kookplaat stuk. Ze hebben beiden met de leverancier van de keuken contact opgenomen, en werden nadien door atag zelf gecontacteerd. Er is iemand langs gekomen bij de ene na 10 dagen bij de andere na bijna 3 weken, er waren geen wisselstukken voorradig. De stukken zijn kosteloos maar ze kregen factuur voor verplaatsing en werkuren. garantie?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
                    Neenee, het gaat over 2 collegas met beiden een inductiekookplaat van atag. Ze hebben beiden een garantie van 5 jaar. In het 3de jaar bij de ene en in het 2de jaar bij de andere gaat de kookplaat stuk. Ze hebben beiden met de leverancier van de keuken contact opgenomen, en werden nadien door atag zelf gecontacteerd. Er is iemand langs gekomen bij de ene na 10 dagen bij de andere na bijna 3 weken, er waren geen wisselstukken voorradig. De stukken zijn kosteloos maar ze kregen factuur voor verplaatsing en werkuren. garantie?
                    Toch even het contract de garantie voorwaarden nakijken hoor.
                    Dit is wat nu van toepassing is:
                    Gratis 2 jaar volledige waarborg
                    Gedurende twee jaar na aankoop nemen wij de kosten van een herstelling volledig voor onze rekening. Dat wil zeggen:
                    de kosten van materiaal en onderdelen plus de voorrij- en de arbeidskosten.
                    !!noot van mij; bovenstaande is een verplichting, onderstaande is wat zij geven!!
                    8 jaar ATAG-waarborg
                    Koopt u tegelijkertijd 5 of meer apparaten van ATAG, dan schenken wij u een waarborg van maar liefst 8 jaar*. Gedurende 8 jaar na aankoop neemt ATAG de kosten van material, onderdelen, arbeids- en verplaatsingskosten voor haar rekening. Vanaf het derde jaar betaalt u per bezoek van een ATAG monteur slechts een service forfait van € 55. Zo richt u met een gerust hart uw hele keuken met ATAG in.

*enkel geldig voor toestellen aangekocht bij een erkend Belgisch ATAG-verdeler en gebruikt in België.
                    Never resist temptation or it could go away...
                    Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel

Comment

Even nagevraagd en volgens de aankoopbon hadden ze recht op 5 jaar garantie. Ze vroegen 50 euro voorrijkosten en 50 euro per uur herstellingskosten... duh.

Uiteindelijk heeft 1 collega na 2 aangetekende brieven gedaan gekregen dat ze toegaven dat er een fout gebeurd is. De andere heeft een aantal aanmaningen gekregen tot betalen en heeft een advocaat een brief laten sturen, nadien heeft hij niets meer gehoord.

Comment

Ik heb vanmorgen om 08u30 naar de servicedienst van ATAG gebeld en zopas heb ik een telefoon gekregen van de hersteller om te melden dat hij morgen om 08u30 langskomt.

Comment

Vanmorgen stipt om 08u30 stond de vakman aan de deur.
                          Wisselstukken gemonteerd. Niets betaald voor werkuren en niets voor vervoer.
                          Zeer tevreden over de perfecte service van ATAG.

Comment

Working...
                          X