Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

een luxeprobleem: confortabele autozetel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: een luxeprobleem: confortabele autozetel

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
    Ik ben 2m05 groot ... en pas dus gewoon NIET in die wagen
    Heb je al eens in de C-klasse gaan zitten ... en dan gekeken hoeveel ruimte er achter je nog overblijft ... is niet vet hoor.
    Als je zelf 2m05 bent, is dat niet uitzonderlijk te noemen, bij mij met mijn 1m77 is er nog ruim plaats voor twee volwassenen achter in mijn C.

Persoonlijk ben ik zeer tevreden over het zitcomfort in mijn Mercedes C, 800 á 1.000 Km bollen is geen probleem, op dat vlak waren mijn Subaru's minder comfortabel.

Ik vind de zetels van Mercedes eigenlijk wel goed zitten, niet te hard maar ook niet te zacht, maar ik kan mij goed voorstellen dat je met een lengte van méér dan 2m wel sneller problemen zal hebben qua zitcomfort.

Mijn schoonzoon is ook 2m en past ook niet in elke wagen, en reed vroeger met een Espace maar dat was een echte probleemwagen, nu rijdt hij in een Mitsubishi Grandis, ook ruim bemeten en met een goed zitcomfort, maar is ook geen optie voor TS.

Comment

Zeker voor rugpatienten is en zetel super belangrijk.
      Ikzelf heb een paar zware operaties achter de rug aan de rug ;-)
      en zit het beste in een harde zetel. Heb ook ooit op het punt gestaan om van het merk Ass (geloof ik) een speciaal ontwikkeld en aangepast model te kopen.
      Vandaag rij ik met de auto die voor mij de beste stoelen ooit heeft, spijtig is het niet mijn beste auto... Een Alfa Romeo GT met lederen sportzetels, hoge stoelen met schoudersteun, fatsoenlijke zijsteun zowel rugleuning als de zit, en een zitting die lang genoeg is. Voor mij is een zachte stoel bijvoorbeeld een drama. Ik kan geen uur zitten een "Frans salon" zonder pijn te krijgen.

Comment

zetels van skoda zijn inderdaad top... Hard en perfect instelbaar
        5DmkII | EF 24-70 f2.8 L |EF 70-200 f2.8 L IS USM II | strobist stuff | www.dvbphotography.be

Comment

bij bmw kan je heel ver gaan, en al zeker in 5 serie ...
          op alle modellen kan je opblaasbare lendensteun nemen, uitschuifbaar zitvlak, zijsteun verstelbaar, verwarming,eventueel instelbaar rug/zitvlak via i-ding ...
          op 5-serie heb je stoelen met massage,koeling,zelfs zijdelingse verstelbare hoofdsteunflapjes, uiteraard met memorie per sleutel, zou het wel ni zelf willen betalen ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Als je zelf 2m05 bent, is dat niet uitzonderlijk te noemen, bij mij met mijn 1m77 is er nog ruim plaats voor twee volwassenen achter in mijn C.
            1m77 is nu ook niet direct lang hé. Ik sta bv. nog altijd verbaasd dat een VW golf V, meer ruimte achterin heeft dan een Audi A4 break van de vorige generatie. Maar voor Audi is dat blijkbaar nooit een prioriteit geweest. Ik kan perfect comfortabel voorin in die golf gaan zitten, en dan daarna achteraan, zonder de voorzetels te raken. In die A4 break lukte dat niet !!!
            Zelf ben ik 1.87 m., dus dat is niet super lang.

De ruimte achterin een VW Passat break is uiteraard een heel pak ruimer. Je zou bijna denken dat die qua ruimte moet vergeleken worden met een A6 break, i.p.v. die A4.
            Groeten,

Polleke

Comment

waarom denken mensen dat een A4 of een BMW3 tegenover een passat vergeleken moet worden?
              Andere categorie he mensen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
                waarom denken mensen dat een A4 of een BMW3 tegenover een passat vergeleken moet worden?
                Andere categorie he mensen
                Yep : qua grootte een andere categorie, maar allesbehalve qua prijs...
                Een VW passat break 2.0TDI 140pk highline kost 32300€, een Audi A4 break met dezelfde motor kost in basisuitvoering 31650€ (uiteraard catalogus-prijs). Een BMW 3 zit in diezelfde range (32600 €).

Dan weet ik wel wat te kiezen... En ik zie dus niet in waarom dat niet vergeleken zou mogen worden.
                Groeten,

Polleke

Comment

Maar op die Audi en BMW zijn de richtingsaanwijzers een optie hé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                    Een VW passat break 2.0TDI 140pk highline kost 32300€, een Audi A4 break met dezelfde motor kost in basisuitvoering 31650€ (uiteraard catalogus-prijs). Een BMW 3 zit in diezelfde range (32600 €).

Dan weet ik wel wat te kiezen... En ik zie dus niet in waarom dat niet vergeleken zou mogen worden.
                    A4 en BMW3 zijn zeker een categorie kleiner qua binnenruimte (vergelijkbaar met een Golfke), en tegenwoordig niet veel beter afgewerkt dan de Passat.
                    Allemaal persoonlijke smaak, maar in een 3 krijg ik claustrofobie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                      Maar op die Audi en BMW zijn de richtingsaanwijzers een optie hé
                      Ela : de spiegels niet vergeten, hé .

En mijn keuze zou dus die passat geweest zijn, hé (voor zij die het niet door hadden).
                      Maar een dergelijk groot ding heb ik niet nodig : dat Golfke volstaat ruimschoots .
                      Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht

Een Passat heeft wel een totaal ander weggedrag dan een A4, na 4 jaar Passat en 4 jaar A4 durf ik gerust zeggen dat die laatste om mee te rijden toch een serieus andere wagen is, nu niet dat die Passat een slechte keuze zou zijn, qua ruimte en betrouwbaarheid na een A6 Avant toch de beste wagen die ik in de laatste 10 jaar heb gehad maar puur qua rijplezier heb ik die A4 leuk gevonden. M'n huidige kan ik nog niet beoordelen, die zit nog niet aan de 20.000km momenteel.
                        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

dus we vergelijken op basis van prijs? amai dan kan je een audi a1 of een mini cooper basismodel vergelijken met een skoda oktavia (goed uitgerust dan) ook zeker?
                          Goe bezig...

na een passat, een passat break, 2 audi A4's en nu een bmw 3, kan ik zeggen dat ze niet te vergelijken zijn, totaal andere klasse, en dat de A4 vr boven de andere genoemde zit op elk niveau (behalve sportiviteit daar is de BMW dan weer ietsje beter, maar daar heb ik niets aan in de file)

Comment

dus we vergelijken op basis van prijs? amai dan kan je een audi a1 of een mini cooper basismodel vergelijken met een skoda oktavia (goed uitgerust dan) ook zeker?
                            Goe bezig...

na een passat, een passat break, 2 audi A4's en nu een bmw 3, kan ik zeggen dat ze niet te vergelijken zijn, totaal andere klasse, en dat de A4 vr boven de andere genoemde zit op elk niveau (behalve sportiviteit daar is de BMW dan weer ietsje beter, maar daar heb ik niets aan in de file)
                            Ik vergelijk technisch dezelfde modellen (zelfde type motor, zelfde vermogen, zelfde aandrijving), volgens hetzelfde type auto (n'een break, is n'een break hé) en uiteraard volgens +/- dezelfde prijs. Bij de Passat heb je dan z'n topversie, bij Audi het basisversie'ke. Na graaien in de optielijst, weet je wat dat betekent...

Dus waar zit de fout in de vergelijking ? Als jij dat dezelfde vergelijking vindt als een A1 met een Skoda oktavia te vergelijken dan is dat uw goed recht hé... Maar ik ben niet bijster akkoord . In die Oktavia ga ik mijn ding, van 2 m. lang wel kwijt kunnen. In de A1 wordt dat wat problematischer denk ik, en ik twijfel over de A4 break .

Het embleemke vooraan zit in een andere klasse. Uiteraard is een Audi A4 beter afgewerkt : voor die prijs zou dat er beter niet aan mankeren. Maar VW komt echt niet ver achter...

Ik heb zowel met de vorige generatie van de audi A4 break, als VW passat gereden. En ik vond niets speciaal aan die A4. Maar het was jammer genoeg 1 met DEZELFDE motor als in de passat .
                            Last edited by polleke_cgc; 20 maart 2011, 11:01.
                            Groeten,

Polleke

Comment

ruimte en grootte van de wagen zijn nog altijd criteria nr 1 voor een vergelijking (categorie weet je wel)

Vergelijken op bais van motorisatie en prijs is gekkenwerk en niet eerlijk, je hebt wagens in de klasse van de golf met 1.4 motoren (zelfs TSI met zeer veel vermogen) tot 2.0 (TDI en TSI denk ik ook al) net zoals in de grote broers. De zeer grote wagens hebben tegenwoordig al 1.6 motoren (en de cylinderinhoud altijd gekoppeld aan het gepaarde vermogen) denken we aan de volvo v70, peugeot ... Allemaal grote gezinswagens

Vergelijken op basis van prijs? Kan je doen, maar dan zit je in 1 prijscategorie met een audi A1, een mini cooper, een skoda octavia een paar renaults enz... vergelijk dat eens?

En als je dan op prijs categoriseert, vergelijk dan basisprijzen van gelijk uitgevoerde modellen en geen highline vs. basismodel, je weet wel andere stoelen, alu velgen, sierstrips... het telt serieus op en geeft geen eerlijke vergelijking....

In die Oktavia ga ik mijn ding, van 2 m. lang wel kwijt kunnen. In de A1 wordt dat wat problematischer denk ik, en ik twijfel over de A4 break .
                              reden te meer om niet op prijs maar grootte te vergelijken... je geeft me dus gelijk zonder het zelf te weten
                              Last edited by grootmogol; 21 maart 2011, 07:51.

Comment

ruimte en grootte van de wagen zijn nog altijd criteria nr 1 voor een vergelijking (categorie weet je wel)

Vergelijken op bais van motorisatie en prijs is gekkenwerk en niet eerlijk, je hebt wagens in de klasse van de golf met 1.4 motoren (zelfs TSI met zeer veel vermogen) tot 2.0 (TDI en TSI denk ik ook al) net zoals in de grote broers. De zeer grote wagens hebben tegenwoordig al 1.6 motoren (en de cylinderinhoud altijd gekoppeld aan het gepaarde vermogen) denken we aan de volvo v70, peugeot ... Allemaal grote gezinswagens

Vergelijken op basis van prijs? Kan je doen, maar dan zit je in 1 prijscategorie met een audi A1, een mini cooper, een skoda octavia een paar renaults enz... vergelijk dat eens?

En als je dan op prijs categoriseert, vergelijk dan basisprijzen van gelijk uitgevoerde modellen en geen highline vs. basismodel, je weet wel andere stoelen, alu velgen, sierstrips... het telt serieus op en geeft geen eerlijke vergelijking....

reden te meer om niet op prijs maar grootte te vergelijken... je geeft me dus gelijk zonder het zelf te weten
                                Ik vergelijk gewoon op ALLE criteria tegelijk. Dus ook qua prijs. Voor een audi A4 en BMW 3 reeks kom je dan inderdaad bij de basismodellen terecht, en de auto is kleiner.
                                Qua motor zijn het ALLEMAAL 2-liter diesel-motoren met +/- 140 pk.

Als je een wagen koopt is het toch dat wat je doet ? Waar hecht je belang aan : de grootte van de auto of de uitrusting ? Wil je een motor van 90 pk, of eentje van 200 pk.
                                Is het merk van belang (en dus de standing), of ben je bereid om met iets "minder" ook door het leven te gaan ?
                                Welke auto je uiteindelijk koopt doe je gewoon door dat ALLES af te wegen (en nog veel meer dan die paar criteria die ik hier opsom).
                                Het is inderdaad logischer om een VW passat break te gaan vergelijken met een Citroën C5, Peugeot 508 break, Toyota avensis break, Opel Insignia break, enz.
                                Maar waarom een A4, 3 reeks of C daar zouden moeten buitenvallen is me een raadsel.
                                Bij de 1e auto's heb je dan een grotere topversie, bij de laatste een kleine, basisversie voor hetzelfde geld. Ik weet waar mijn prioriteiten zouden liggen, maar dergelijke auto's als onvergelijkbaar voorstellen vind ik er fel over.

Nu : de TS heeft maar een beperkte keuze, dus veel rol speelt dit allemaal niet...

Een A1 met een VW passat gaan vergelijken is wel compleet belachelijk... .
                                Last edited by polleke_cgc; 21 maart 2011, 11:56.
                                Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                                X