Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kan ik mails dubbel ontvangen op 2 pc's ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kan ik mails dubbel ontvangen op 2 pc's ?

    Hallo,

    Als ik met 2 laptops werk, beiden met outlook express, is er dan een mogenlijkheid om inkomende mails altijd op beide laptops te ontvangen?
    Nu worden ze binnengehaald op diegene die het eerst opengezet wordt.

    De 2e laptop is mijn reisgezel en wordt thuis niet altijd uitgepakt. Ik lees ze liever 2x op beide laptops dan één belangrijke mail te missen.

    Greetz!

  • #2
    Re: Kan ik mails dubbel ontvangen op 2 pc's ?

    Kan zeker.

    Optie 1: Gebruik een imap mail account. De mails worden op de mailserver bewaard en kunnen vanaf elke pc geraadpleegd en gewijzigd worden. (Niet te verwarren met webmail!)

    Optie 2: Voor pop3, wis de opgehaalde mails niet automatisch, of slecht na een week of zo. Deze instelling moet ergens te vinden zijn bij de account instellingen van uw mail programma.

    Comment


    • #3
      Re: Kan ik mails dubbel ontvangen op 2 pc's ?

      Werkt perfect met Gmail.
      Ik kan mijn mail lezen op het werk (wordt wel gewoon doorgestuurd) op mijn laptop en Blackberry, op de iMac en de iPad via IMAP.

      Comment


      • #4
        Re: Kan ik mails dubbel ontvangen op 2 pc's ?

        Dat is hier toch nogal is ne service zenne!

        in outlook express:
        tools- accounts- telenet mail- advanced- leave copy of message on server
        (en dan kiezen hoelang je'm wilt houden)

        Bedankt!!
        Bart

        Comment


        • #5
          Re: Kan ik mails dubbel ontvangen op 2 pc's ?

          Als je outlook express gebruikt....
          waarom niet gewoon ( zoals de vorige zei ) WEL met webmail ???
          ik heb een link in mijne firefox staan, dat hij daar rechtstreeks naartoe gaat.. en outlook express laat niks toe ( als je wilt bewaren, boven de 2Gb, elke mail die je dan toekrijgt, wist den oudste ofzo... wat juist weet ik niet, maar heb ooit op ne pc, waar ne redelijke folder opstond van outlook, die moeten copieeren naar nen andere, en die zette tot 2 Gb alles erop, maar dan niks meer... en bij telenet is mijnen inbox 5 Gb, dus waarom zou ik er nog mee op mijne pc mee liggen knoeien, als zij het altijd bijhouden
          en datgene dat ik wel moet hebben dat laat ik op mijne pc toekomen.. de rest, onbelangrijke zaken, die laat ik daar gewoon staan..
          en dan kan je met 10 laptops je mail lezen

          Comment


          • #6
            Re: Kan ik mails dubbel ontvangen op 2 pc's ?

            Geen enkel probleem: op onze iMac komen zowel de mails binnen van mij als van mijn vrouw (aparte account). Op haar laptop komen enkel haar mails binnen. Ik zorg ervoor dat mails pas na een tijdje van de server gewist worden, en zeker niet nadat zij (bv slechts op één toestel) gedownload zijn.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

            Comment

            Working...
            X