Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ampere en volt

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ampere en volt

    kan ik een HD die 12volt en 2ampere nodig heeft, met een stekker van 12volt en 1.5 ampere doen werken of is dit onmogelijk?

  • #2
    Re: Ampere en volt

    Met een stekker die 12V en 1,5A aansluiten (wil je zeggen een externe voeding?)


    Je hebt een voeding nodig van 12V die min. 2A moet kunnen leveren (volgens jouw gegevens heeft die HD dat nodig).
    Als je er een voeding aanhangt die 12V geeft maar slechts 1,5A kan afleveren, dan gaat dat beestje heel warm worden en verbranden!!
    perman
    canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

    Comment


    • #3
      Re: Ampere en volt

      dus ik moet te veel ampere hebben ? met 3 ampere bevoorbeeld zou het wel lukken?

      Comment


      • #4
        Re: Ampere en volt

        mijn probleem is eigenlijk :
        ik wil mijn muziek van mijn pc op men laptop krijgen want ik moet morgen dj zijn,
        maar men pc werkt enkel nog in veilige modus en hierin herkent hij men externe hd niet!
        nu heb ik in mijn pc een personal media drive die ik er kan uitnemen maar hier zat geen adapter bij!
        Snap je het nog?

        alvast bedankt

        Comment


        • #5
          Re: Ampere en volt

          Oorspronkelijk geplaatst door cameraken Bekijk bericht
          mijn probleem is eigenlijk :
          ik wil mijn muziek van mijn pc op men laptop krijgen want ik moet morgen dj zijn,
          maar men pc werkt enkel nog in veilige modus en hierin herkent hij men externe hd niet!
          nu heb ik in mijn pc een personal media drive die ik er kan uitnemen maar hier zat geen adapter bij!
          Snap je het nog?

          alvast bedankt
          Muziek op cd zetten en dan via deze cd op de laptop.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: Ampere en volt

            Chance dat de schijf niet stuk is, want je hebt blijkbaar geen backup. Oh ... nu ga je proberen de schijf ook nog stuk te maken, good luck

            Koop zo een converter voor harde schijven naar usb en hang die gewoon aan je laptop. Je kan dan een copie maken of gewoon alles vanaf die schijf afspelen.

            Comment


            • #7
              Re: Ampere en volt

              Oorspronkelijk geplaatst door cameraken Bekijk bericht
              maar men pc werkt enkel nog in veilige modus en hierin herkent hij men externe hd niet!
              @ ccc
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Re: Ampere en volt

                Ik heb even gekeken naar de voedingen van de externe harde schijven die ik gebruik, die leveren een spanning 12V en een maximale stroomsterkte van 2A.

                Het zal dus wel nodig zijn dat die voeding zoveel stroom kan leveren.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Ampere en volt

                  Het probleem met harde schijven is hun startstroom (ampere) omdat inwendig een moter zit die op snelheid moet komen.

                  12 volt moet 12 volt zijn (daar kan je niet om), niet minder en niet meer. (paar % afwijken is normaal geen probleem hoor)

                  Als je hd 2 Ampere nodig heeft dan moet je die ook _minstens_ voorzien in je voeding.
                  Meer is geen enkel probleem, je mag er zelfs 2000 ampere voor voorzien (em zal toch maar 2 ampere verbruiken hoor)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ampere en volt

                    Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                    Chance dat de schijf niet stuk is, want je hebt blijkbaar geen backup. Oh ... nu ga je proberen de schijf ook nog stuk te maken, good luck

                    Koop zo een converter voor harde schijven naar usb en hang die gewoon aan je laptop. Je kan dan een copie maken of gewoon alles vanaf die schijf afspelen.
                    Zo'n Personal Media Drive heeft normaal al een USB-aansluiting voor extern gebruik maar blijkbaar heeft hij enkel de voeding niet.

                    Zo'n PMD moet ge meestal al beschadigen om open te krijgen (afhankelijk van merk).
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ampere en volt

                      In theorie moet die voeding inderdaad 2A zijn; maar in de praktijk zal dat wel werken met een voeding die 1,5A levert. De voeding zal wel maximaal belast worden en heel warm maar als je die op een koude vloer legt ofzo zal de warmte wel weggeraken.

                      Groter probleem is dat de spanning zakt; maar als die echt te laag wordt zal de HD gewoon niet opspinnen.

                      Dus voor een enkele maal te gebruiken is dat geen probleem.
                      α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                      Flickr____No place to be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ampere en volt

                        Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
                        Groter probleem is dat de spanning zakt; maar als die echt te laag wordt zal de HD gewoon niet opspinnen.
                        Wat denk je dat er eerst gaat gebeuren bij overbelasting van zo'n voeding?

                        De kans dat het met 1.5A ook gaat lukken bestaat wel maar aangeraden is het toch niet echt ... 25% verschil is toch al de moeite.
                        De meeste voedingen worden echter al redelijk nipt berekend om zoveel mogelijk kosten uit te sparen.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ampere en volt

                          Een voeding er op zetten die minder Ampere kan leveren dan nodig is toch vragen om dikke problemen hoor. Zou ik echt niet doen.

                          Er zit een hele uitleg achter die ik je zal besparen, maar als je de boel om zeep wil helpen moet je vooral zoiets doen.

                          Comment

                          Working...
                          X