Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gebruiksaanwijzing boekjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Gebruiksaanwijzing boekjes

Bij elk nieuw fototoestel zit er een franstalige en een nederlandstalige gebruiksaanwijzing.
    Het Franstalige is na enkele jaren nog maagdelijk ongebruikt terwijl dit van Vlamingen meestal sporen van veel gebruikt vertonen.

Zou er ergens een Franstalige soort "Belgiumdigital" zijn waar we onze boekjes zouden kunnen ruilen? Dan hebben we langs beide talen een nieuw Vlaams en een reserve.
    Het Franse blijft toch maar jaren in alle dozen zitten.

Domme vraag?

Re: Gebruiksaanwijzing boekjes

Oorspronkelijk geplaatst door Hemiksem Bekijk bericht
    ...............

Domme vraag?
    nee de vraag niet maar wel het voostel, gezien in het licht der laatste ontwikkelingen!
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      nee de vraag niet maar wel het voostel, gezien in het licht der laatste ontwikkelingen!
      grt,bouk.
      Waar waar waar, waar is dat licht bouk?

Nu, zijn vraag kan opgelost worden binnen vijf minuten.... maar ik wil niet
      in dat licht staan he bouk
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        grt,bouk.
        inderdaad, ruilhandel met de Walen?
        pas maar op, ze bestelen ons terwijl we er bij staan.
        maar daar zullen we het verder maar niet over hebben of het wordt een maatschappelijke discussie.

op het net vind je meestal in pdf vorm de gebruikershandleidingen.
        tenminste bij Nikon, maar ik neem aan dat dat bij Canon en Pentax ook wel het geval zal zijn.
        dus als je boekje er belabberd uit ziet: print de pdf uit.

Comment

En nu even wat realistischer ...

Meer dan 90% van de mensen doet nooit een handleiding open, laat staan ze lezen of verslijten.
          Dat is niet alleen met fotomateriaal zo maar met alles!
          Enkel in het extrreme als men echt iets niet kan bedienen, een forum geen antwoord kan bieden, Google ook niets kan vinden, men reeds zijn colère hier en daar neergepend heeft over dat kl*teding dat niet werkt ... dan nemen sommigen eens hun boekje vast.

Dus ja ... ik denk dat jij tot de uitzonderingen behoort dat wel echt een handleiding kan "verslijten".
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            En nu even wat realistischer ...

Meer dan 90% van de mensen doet nooit een handleiding open, laat staan ze lezen of verslijten.
            Dat is niet alleen met fotomateriaal zo maar met alles!
            Enkel in het extrreme als men echt iets niet kan bedienen, een forum geen antwoord kan bieden, Google ook niets kan vinden, men reeds zijn colère hier en daar neergepend heeft over dat kl*teding dat niet werkt ... dan nemen sommigen eens hun boekje vast.

Dus ja ... ik denk dat jij tot de uitzonderingen behoort dat wel echt een handleiding kan "verslijten".
            Die handleidingen als eens bekeken: van tv of zo?
            Het is ook wel Nederlands dat ze schrijven maar of iedereen dat verstaat?
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              ........
              Het is ook wel Nederlands dat ze schrijven maar of iedereen dat verstaat?
              of kan lezen en dan ook nog begrijpen?
              grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                pas maar op, ze bestelen ons terwijl we er bij staan.
                maar daar zullen we het verder maar niet over hebben of het wordt een maatschappelijke discussie.
                Je weet het, maar toch kan je het niet laten om dat stilaan grijsgedraaide plaatje nog maar eens op te leggen.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Je weet het, maar toch kan je het niet laten om dat stilaan grijsgedraaide plaatje nog maar eens op te leggen.
                  Misschien dat het daarom "ne gouden ouwe" heet ????

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    OT
                    't is niet omdat een stelling oud is dat daarom z'n waarheid versleten is, zelfs al is ze grijsgedraaid ... (stel u eerder de vraag bij "grijsgedraaid"! misschien "grijsgenaaid"? )

.. persoonlijk is mijn eerste werk voor een nieuw toestel: de handleiding lezen, om het even wat het is ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                      ............

.. persoonlijk is mijn eerste werk voor een nieuw toestel: de handleiding lezen, om het even wat het is ...
                      ja..ja..zo...zo.
                      grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                        Maar daar zullen dan wel compensaties aan vast zitten wat ben je bereid er bovenop te geven.
                        D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Ik verslijt alleen mijn PDF handleidingen. Tijdens de vakantie heb ik zelfs geen papieren versie binnen handbereik, handleiding van foto/video staan op de netbook
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

Comment

in plaats van altijd zo direkt op de walen te liggen kankeren , beter ne keer goed nadenken welke onzin je hier mee uitkraamt, nog ni bij stil gestaan zeker....?
                            Als ge natuurlijk maar enkel bekwaam bent om de vlaamse pers te volgen dan neem ik julie het niet kwalijk dat je niet beter weet......maar ikzelf zou graag die onzin hier niet lezen
                            http://www.jvs-photography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                              in plaats van altijd zo direkt op de walen te liggen kankeren , beter ne keer goed nadenken welke onzin je hier mee uitkraamt, nog ni bij stil gestaan zeker....?
                              Als ge natuurlijk maar enkel bekwaam bent om de vlaamse pers te volgen dan neem ik julie het niet kwalijk dat je niet beter weet......maar ikzelf zou graag die onzin hier niet lezen
                              Ik volg de waalse pers niet, nee, maar om de Vlaamse pers, en de media in het algemeen Vlaamsgezind te noemen (of beter anti-waals) is nu ook niet waar hé .
                              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                              George Orwell

Comment

Working...
                              X