Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iPad 2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: iPad 2

Je moet toch toegeven dat de Apple marketing afdeling schitterend werk geleverd heeft nu, de iPad was een succes, en de iPad2 is overal zo goed als uitverkocht en pas binnen twee tot drie weken is er een nieuwe levering ... Ik zou best wel de omzet cijfers willen zien ...

Nu dat streamen via iTunes op je PC wist ik nog niet, straks eens proberen. Ik heb ook FileBrowser als app, kan je gewoon bestanden die op de pc staan op de ipad openen, en ik heb cinexplayer om avi te spelen, moe je niet omzetten naar mp4 en het ondersteund ook srt ondertitels, je moet nog altijd de film naar de iPad sybchronizeren, dat wel, maar je gaat toch geen honderd films tegelijk op je iPad zetten, gewoon een stuk of tien en dan regelmatig veranderen he, kom je met 64 gb ruimschoots toe hoor !
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

• Met het programma Oplayer HD kan je alle bestandstypes wat film betreft op de iPad bekijken ZONDER dat je hoeft te converteren naar iPad formaat, overzetten van pc naar iPad gebeurt via WIFI. En het is spotgoedkoop, mijn beste aankoop ooit.
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
        Hm, tja... muziek heb ik "maar" een 13 GB....
        Maar films daarentegen....
        Het zou dan ook meer dan wenselijk zijn mocht ik kunnen "streamen" van mijn mediaplayer naar de Ipad.

Zou dit geen interessante app zijn ?

http://computertotaal.nl/article/214...naar-ipad.html
        Je hebt toch geen 16gb gekocht?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
          Je hebt toch geen 16gb gekocht?
          Nope: 64 GB - 3G én .... ne witte !

ja, daar kunnen best wat filmpjes op, maar ALLES staat nu op mijn mediaplayer - dus zo het omslachtig zijn om elke keer een kabelverbinding te maken om er wat filmpjes op te zetten. Allez, toch om thuis te zien.

Alhoewel, ik denk niet dat ik er zoveel film ga op bekijken; dat kunt ge dan beter op TV zien hé.

Ik ga me alleen nog moeten verdiepen in die iTunes: dat is me nog niet zo duidelijk. Ik zie er geen kop of staart aan.

Trouwens: kan je op je iPad zien hoeveel GB je nog "over" hebt ? ( Of is dat een Windows-onhebbelijkheid van mij ? )

@ Rudy: Dat ding werkt dus wel echt zéér goed ! Aanraakscherm is werkelijk perfect + de kijkhoek is fantastisch.

Ik vind wel de connector om op te laden nogal een fragiel ding.

Als ze magneten voor de smart-cover kunnen inbouwen, kon er dan ook geen magnetich oplaad-slot voorzien worden ?

We hebben er de zandkleurige lederen smart-cover bijgekocht.
          Ongelofelijk slimme uitvinding - werkt ook smoothless.

Voor wie een RODE smartcover wil: deze zijn enkel online via de Apple store te verkrijgen.
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

Comment

Nope: 64 GB - 3G én .... ne witte !

Trouwens: kan je op je iPad zien hoeveel GB je nog "over" hebt ? ( Of is dat een Windows-onhebbelijkheid van mij ? )

@ Rudy: Dat ding werkt dus wel echt zéér goed ! Aanraakscherm is werkelijk perfect + de kijkhoek is fantastisch.

Ik vind wel de connector om op te laden nogal een fragiel ding.
            Wow, de grootste!!
            Geheugen over Instellingen >>info
            De dockconnector is een achteruitgang tegenover de ipad 1, het is nu friemelen, bij de vorige was het gewoon easy plug in. Ook de bedieningsknopjes die aan de afgeronde kant zitten vind ik niet echt goed.

Jou idee van een magneetconnector zoals de Macbooks hebben zou inderdaad een goede oplossing kunnen zijn.
            Ipad 3? (zo gaat dat bij Apple ;-)

Comment

Ha, is de dock-connector van 1 niet compatibel met 2 ?

De aan-uit knop is toch maar 1 knop hé ? Hij heeft zo het uiterlijk van een kantelschakelaar, maar ik denk het niet.

De mute-knop werkt niet bij youtube.

Je kan hem wel instellen om de automatische draai-richting te blokkeren.

@ Rudy: weet iets te zeggen als we kunnen inschrijven voor den iPad3 hé !

De iPad2 is eigenlijk voor de dochter ( kado van peter voor de communie )

Maar je weet hoe dat gaat hé. Papa zal uiteindelijk ook veel mee spelen.
              Ze heeft tenslotte ook nog hare Nintedo
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

Comment

Ha, is de dock-connector van 1 niet compatibel met 2 ?

De aan-uit knop is toch maar 1 knop hé ? Hij heeft zo het uiterlijk van een kantelschakelaar, maar ik denk het niet.

De mute-knop werkt niet bij youtube.

Je kan hem wel instellen om de automatische draai-richting te blokkeren.

@ Rudy: weet iets te zeggen als we kunnen inschrijven voor den iPad3 hé !

De iPad2 is eigenlijk voor de dochter ( kado van peter voor de communie )

Maar je weet hoe dat gaat hé. Papa zal uiteindelijk ook veel mee spelen.
                Ze heeft tenslotte ook nog hare Nintedo
                Connector is identiek aan ALLE verschillende ipod, iphone, ipad...
                Maar de rand van de ipad 1 is beter om de plug in te steken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                  Je moet toch toegeven dat de Apple marketing afdeling schitterend werk geleverd heeft nu, de iPad was een succes, en de iPad2 is overal zo goed als uitverkocht en pas binnen twee tot drie weken is er een nieuwe levering ...Ik zou best wel de omzet cijfers willen zien...
                  Dat moet ik inderdaad toegeven, Apple is inderdaad een goed geoliede marketingmachine . Op school is een van mijn vakken marketing en Apple is daar hét voorbeeld of het scheelt niet veel .

Paar vragen/opmerkingen...

1) Gaat die batterij met de Wifi aan écht 10 uur mee ?
                  2) Een SD-kaartslot zou wel handig zijn (maar dat wist Apple wel...nu verdienen ze nog wat aan de Camera Connection Kit natuurlijk).
                  3) 64 GB vind ik op zich niet echt veel. 128 of 256 zou leuker zijn, maar waarschijnlijk ook een pak duurder, Apple kennende .
                  4) Hetgeen erin zit van hardware is ook niet bepaald krachtig. Een dualcore processor (1 Ghz) en 512 MB RAM...

En een nog een positieve noot: gisterenavond bijna de hele avond m'n vader z'n iPad 2 gebruikt en dat werkt verbluffend snel en vlot. Gebruiksvriendelijker dan dit kan het niet...ook dat toetsenbord werkt handig . Alles gaat zo snel en makkelijk, dat ik op den duur eerder die iPad 2 ga nemen dan even op deze MacBook Pro te kijken .
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Ik heb ondertussen al heel wat zitten spelen, en de batterij gaat echt lang mee, ik heb het niet gemeten, maar 8 à 9u is zeker geen probleem, en dat is met wifi aan en regelmatig connectie hiermee, dus dat valt wel mee.

Een sd slot ... dan had ik liever een CF slot, maar zo zal iedereen wel zijn ding hebben, om de iPad nu als backup voor mijn foto's te gebruiken zie ik zo niet zitten eerlijk gezed, dan is een portable nog altijd beter (zo'n VX Lamborghini notebook van 599 bvb ) ... een iPad is knap en héél nuttig ... maar je hebt altijd nog een computer nodig (met iTunes) en niet alles kan je met de iPad doen, dus echt een computer vervangen kan hij niet vind ik, neemt niet weg dat ik hem dagelijks gebruik omdat hij toch zo handig is !

Zo'n iPad laat wel duidelijk zien dat de hardware op zich wel belangrijk is, maar de manier waarmee ermee omgesprongen wordt zeker zo belangrijk is, ondanks de 'zwakke' specs is ie best snel, en 64Gb vind ik wel genoeg, als ze een 256Gb zouden aanbieden zou deze tegen de 1000 Euro kosten waarschijnlijk

Ben nu XCode4 en de SDK aan het downloaden, 4gb data, dus dat duurt even, maar dan kan ik eens kijken om apps te schrijven ... een mooie, nieuwe uitdaging, software is maar 4 Euro in de AppStore, zonder lid te worden en 79 Euro te betalen ... dat kan altijd later nog als ik echt een app wil verdelen

Mark
                    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Hm, tja... muziek heb ik "maar" een 13 GB....
                      Maar films daarentegen....
                      Het zou dan ook meer dan wenselijk zijn mocht ik kunnen "streamen" van mijn mediaplayer naar de Ipad.

Zou dit geen interessante app zijn ?

http://computertotaal.nl/article/214...naar-ipad.html
                      Gebruik gewoon air video. Files blijven op uw server/pc staan. Files worden rechtstreeks omgezet naar een formaat dat uw ipad kan lezen. Kan ofwel via uw eigen netwerk of via internet. Er bestaat volgens mij niet beter. Is een gratis app of je kan de betalende pakken voor iets meer dan 2 EUR.

In de shopping van Wijnegem (Switch) waren er om 19h nog iPads te koop. Die van 64GB toch. Ik had 's middags al eentje kunnen kopen maar was uit nieuwschierigheid even gaan horen. Ik had mij dus niet moeten haasten. Ik had evengoed gewoon om 18h of later eentje kunnen kopen zonder te wachten. Blijkbaar is de 16GB heel populair. Als het aan mij lag mocht Apple een 128GB en 256GB lanceren. Zelfs 64GB is wa klein.

Als ge raw foto's rechtstreeks naar uw ipad stuurt dan zit ge snel aan uw limiet
                      Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
                      website: http://www.hung.be
                      facebook - Instagram

Comment

En hoe is ie buiten ...als ik een boek wil lezen of als er een beetje teveel licht is? Zie ik dan nog wat op het scherm zonder extreme inspanning v.d. ogen.
                        Heb wel eens gelezen dat het bij de eerste versie nogal knap tegenviel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
                          En hoe is ie buiten ...als ik een boek wil lezen of als er een beetje teveel licht is? Zie ik dan nog wat op het scherm zonder extreme inspanning v.d. ogen.
                          Heb wel eens gelezen dat het bij de eerste versie nogal knap tegenviel.
                          De oude in de zon was een ramp. De nieuwe, volgens mij hetzelfde, maar moet het nog uitproberen.

Comment

Ik zit net buiten en met de hoogste helderheid ingesteld is het te doen, maar mijn NEX-5 doet het wel beter in de zon...
                            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Het ipad scherm is idd een spiegel. Misschien bestaan er een matte beschermfolie voor?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                                Het ipad scherm is idd een spiegel. Misschien bestaan er een matte beschermfolie voor?
                                Ja, maar dan gaat de beeldkwaliteit er wel op achteruit, bij mij heeft die er welgeteld 5 minuten opgezeten. En dan de vuilbak in.

Comment

Working...
                                X