Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iPad 2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: iPad 2

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    Yep het is in orde nu. Ik heb gewoon de iTunes op de site van Apple genomen.
    Installatie gedaan, Ipad aangesloten en toen verschenen er ikoontjes.

Ik heb me echter nog geen ITunes account aangemaakt.

Wat houdt dit precies in ?

En kan ik ergens een tutorial van iTunes bekijken of zo ?

WAARTOE dient dat SCHUIFKNOPJE aan de zijkant ?
    Volgens de manual is het een MUTE knop. Als we een Youtube filmpje opzetten en ik herschuif die knop dan zie ik het luidsprekersymbool met een kruisje erover; maar het geluid wordt NIET uitgeschakeld ???
    iTunes tutoriaal: Hier (Wijst eigenlijk zichzelf uit!)
    Je hebt een account nodig om app's op je iPad te zetten (zowel free al betalend).

Comment

Heel eenvoudig. Een Apple ID heet dat, en je kan die gebruiken voor zowel de App Store (als je een Mac hebt met Snow Leopard kan je daar meteen naartoe gaan) of de iTunes Store, dat binnen iTunes zit.

Je betaalt met een (krediet)kaart die je koppelt aan je account en wachtwoord. Of je gaat, zoals ik, naar een winkel, bijvoorbeeld een Switchwinkel en koopt daar een iTunes Gift Card. Dan heb je geen kredietkaar nodig. Die bonnen kan je dan gaan ingeven en dus heb je 'krediet' op je account staan.

Met dit krediet kan je dan dingen kopen. Apps voor je iPad/iPhone/iPod Touch, of complete programma's zoals Aperture voor je iMac of MacBook (Pro).
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Dat schuifknopje aan de zijkant kan je in de settings instellen.
        Of je gebruikt het om het geluid af te zetten, maar dat kan je ook door 1 seconde op het knopje om het geluid stiller te zetten te drukken.
        Dus ik stel het in op de oriëntatie lock. Dan draait het beeld niet meer mee met de iPad. Dat kan handig zijn als je in bed nog even iets wil doen.
        Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Bedankt, Dirk
          Nog een vraagje: als ik nu filmpjes wil bekijken of muziek wil beluisteren die op mijn laptop of op mijn media later staan.....
          Hoe doe ik dat ?

En kan ik shortcuts ( naar BD bvb ) op mijn "bureaublad" zetten ?
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

Comment

toevoegen via itunes (bestand aan bib toeveogen) en dan synchroniseren met ipad
            je muziek wordt automatisch omgezet naar mp3 formaat
            films moeten apple formaat hebben avi en wmv's moeten omgezet worden. (mp4)
            quicktime pro kan dit of ook http://www.aneesoft.com/win-ipad-video-converter.html
            mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
            D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

De SIM-kaart, hoe werkt dat eigenlijk ? We hebben wel de opening gevonden en ik heb het daarstraks bij Switch eens nagevraagd. Er moet een klein dingetje bijzitten om het micro-SIM-kaartslot open te krijgen, iets klein en erg smal. Maar dat vinden we nergens in de doos ...is het wit, grijs,...hoe lang ?

Raar dat we nergens zoiets vinden, want 't zou toch moeten opvallen als al de andere dingen uit de doos bij elkaar zijn gebleven.
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                toevoegen via itunes (bestand aan bib toeveogen) en dan synchroniseren met ipad
                je muziek wordt automatisch omgezet naar mp3 formaat
                films moeten apple formaat hebben avi en wmv's moeten omgezet worden. (mp4)
                quicktime pro kan dit of ook http://www.aneesoft.com/win-ipad-video-converter.html
                Maar hoe maak ik wireless contact met mijn pc ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                  De SIM-kaart, hoe werkt dat eigenlijk ? We hebben wel de opening gevonden en ik heb het daarstraks bij Switch eens nagevraagd. Er moet een klein dingetje bijzitten om het micro-SIM-kaartslot open te krijgen, iets klein en erg smal. Maar dat vinden we nergens in de doos ...is het wit, grijs,...hoe lang ?

Raar dat we nergens zoiets vinden, want 't zou toch moeten opvallen als al de andere dingen uit de doos bij elkaar zijn gebleven.
                  Is dat niet dat paperclip achtige ding dat op het kleine kartonnetje zit, met die enkele papiertjes in ?

Comment

Geen draadloos gedoe - gewoon je oplader even demonteren en het uiteinde dat in je iPad gaat om op te laden ook daarin, en de USB-poort gewoon in je PC of iMac/MacBook (Pro) . Ik dacht eerst ook "oei". 't Is eigenlijk kinderlijk eenvoudig, maar je moet het weten .

Comment

Dus als ik het goed begijp, gaat iTunes alle muziek titels van mijn pc opslaan, maar als ik dan dat USB kabeltje uittrek, dan kan ik wel draadloos luisteren ?
                      Ik bedoel, die staan toch niet echt op de iPad ? Want als je dat met video's doet staat je iPad toch direct vol ???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                        En kan ik shortcuts ( naar BD bvb ) op mijn "bureaublad" zetten ?
                        Yep, vrij simpel zelfs. Vierkant met pijltje bovenaan kiezen (delen of doorsturen), en 'zet in beginscherm' kiezen.

Comment

Nee hoor, je kiest zelf een afspeellijst uit (die je ook zelf op kan maken) met muziek. Die laadt je dan op naar je iPad. Onze pa heeft nu bijvoorbeeld het album 'Thriller 25' van Michael Jackson erop staan (hij wou weten hoe goed het geluid was).

Maar je luistert dus niet draadloos. De onze is de 64 GB versie (eigenlijk vind ik dat nog altijd te klein, maar bon), dus daar kan in feite wel wat op. Voor filmpjes, tja...daar kan je weinig aan doen, vrees ik.

Bedankt voor de tip van dat paperclipachtig ding, dat is het wel degelijk . Helemaal niet gezien ...

Comment

Er zijn nu 2 manieren om je iTunes content op je iPad te gebruiken.

1) de klassieke is als je de iPad aan je PC hebt hangen dan kan je in iTunes instellen wat hijnmoet synchroniseren. Je kan muziek, foto's, films, apps... Apart instellen. Heb je een Mac dan kan je meestal ook slimme filters gebruiken.

Voordeel van deze methode je hebt die muziek, foto.... altijd bij op je iPad.

2) als je PC op staat en iTunes is actief, dan hoef je niet persé alles te synchroniseren. Je iPad kan dan de iTunes bib connecteren en je kan dan over wifi die dingen ook gebruiken. Dit werkt uiteraard alleen als je in het zelfde netwerk zit en iTunes moet actief zijn op de PC.
                            Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Hm, tja... muziek heb ik "maar" een 13 GB....
                              Maar films daarentegen....
                              Het zou dan ook meer dan wenselijk zijn mocht ik kunnen "streamen" van mijn mediaplayer naar de Ipad.

Zou dit geen interessante app zijn ?

Comment

Ik heb ze in demo zien staan bij Media Markt ... ziet er tof uit.
                                Daar werden ze vrijdag vanaf 17u00 verkocht maar om 17u07 waren ze uitverkocht.
                                Volgens een verkoper stonden ze uren in de file om eerst te zijn maar na 50 stuks was het gedaan ... meer hadden ze er niet.
                                De volgende reeks komt binnen ... binnen een goede maand.
                                Ook bij Apple waren ze direct uitverkocht en ook zij kunnen er de eerste 14 dagen al zeker geen vast krijgen als je ze nu bestelt.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X