Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help! ik krijg geen beeld op mijn pc.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Help! ik krijg geen beeld op mijn pc.

Ik heb onlangs camera type High Definition Camcorder HDR-CX116 gekocht.
    Hier was een een cd rom( programma) bijgevoegd om je beelden op je pc op te slagen.
    De beelden krijg ik er wel op maar het een verschrikkelijk beeld ...heel slecht.
    Weet er iemand wat ik kan doen om dit snel aant tepassen?
    Is dit in de camera zelf of in het gedownloade programma?

PS de beelden op de camer zelf zijn perfect maar dus niet op de pc.

Alvast bedankt voor jullie input hoor.

Re: Help! ik krijg geen beeld op mijn pc.

Wat voor pc, videokaart, wat voor resolutie zijn de bestanden zoals je ze op de pc hebt staan etc.

Graag wat meer info om iets zinnigs te kunnen zeggen.

Misschien kan je pc namelijk de HD kwaliteit niet aan (dit komt relatief veel voor). Hij geeft dan geen of heel slecht beeld weer.

Dus wat is je pc setup?
    WillemClassensDesign: Mijn website
    Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
    Flitsers:HVL-F42AM;

Comment

[Mod-LesC]Verplaatst van Camera's naar ChitChat. Dit betreft geen fotocamera, en gaat eigenlijk over de connectie (video)camera - PC.[/Mod]
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WillemC Bekijk bericht
        Wat voor pc, videokaart, wat voor resolutie zijn de bestanden zoals je ze op de pc hebt staan etc.

Graag wat meer info om iets zinnigs te kunnen zeggen.

Misschien kan je pc namelijk de HD kwaliteit niet aan (dit komt relatief veel voor). Hij geeft dan geen of heel slecht beeld weer.

Dus wat is je pc setup?
        Beste Willem bedankt voor je reactie...ik ben hier alles aan het opzoeken.
        Mijn pc is een Toshiba type : Satelite A300
        Videokaart:ATI mobility Radeon HD 3470 (128MB)

Ivm met de resolutie waar kan ik dit best vinden?

Bedankt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cherifo Bekijk bericht
          Beste Willem bedankt voor je reactie...ik ben hier alles aan het opzoeken.
          Mijn pc is een Toshiba type : Satelite A300
          Videokaart:ATI mobility Radeon HD 3470 (128MB)

Ivm met de resolutie waar kan ik dit best vinden?

Bedankt
          Uw videokaart is ongeschikt.

Comment

Inderdaad, 128mb is erg weinig. Te weinig om full-hd af te spelen.

Ik ga er een beetje vanuit dat je een full-hd tv hebt? Verbind de camera eens met deze en bekijk het beeld dan nog eens.

Ik zie daarbij dat het dus een laptop betreft (geen pc), je gaat een aardig goede laptop moeten kopen wil je full-hd kunnen afspelen (opzich valt het natuurlijk tegenwoordig ook wel mee qua prijzen, maar deze toshiba zal niet gaan voldoen).
            Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro

Comment

Inderdaad, 128mb is erg weinig. Te weinig om full-hd af te spelen.

Ik ga er een beetje vanuit dat je een full-hd tv hebt? Verbind de camera eens met deze en bekijk het beeld dan nog eens.

Ik zie daarbij dat het dus een laptop betreft (geen pc), je gaat een aardig goede laptop moeten kopen wil je full-hd kunnen afspelen (opzich valt het natuurlijk tegenwoordig ook wel mee qua prijzen, maar deze toshiba zal niet gaan voldoen).
              Beste Willem,

Bedankt voor je reactie..kan ik eventueel een andere videokaart kopen voor mijn pc?
              Indine ja welke zou het geschikste zijn denk je ?

Zal het eens proberen op mijn tv, inderdaad Full HD.

Comment

Geen idee of die op de systemboard geïntegreerd zit. Indien ja, dan kun je deze niet zomaar vervangen.
                Indien nee, dan is het waarschijnlijk wel mogelijk om up te daten.

Eventueel dus eens langs een computerzaak gaan ? Die kunnen het misschien direct voor je doen indien het mogelijk is.

Comment

Geen idee of die op de systemboard geïntegreerd zit. Indien ja, dan kun je deze niet zomaar vervangen.
                  Indien nee, dan is het waarschijnlijk wel mogelijk om up te daten.

Eventueel dus eens langs een computerzaak gaan ? Die kunnen het misschien direct voor je doen indien het mogelijk is.
                  Ik heb net de camera rechtstreeks aangesloten op mijn plasma tv, het beeld is niet echt digitaal te noemen..maar kdenk dat dit komt omdat ik geen mini HDMI kabel heb en de aansluiting heb gedaan met een kabel( die in deze Sony doos is bijgevoegd) met drie uiteinden die ook 3 verschillende kleuren heeft rood,geel en wit..daar zou het miss wel aan liggen qua beeldkwaliteit op mijn hd tv.klopt dit enigzinds?

Comment

als je optimale kwaliteit wilt, zul je de camera via bijvorbeeld een hdmi kabel moeten aansluiten.
                    De stekkers die je nu gebruikt hebben zijn inderdaad niet van de beste kwaliteit.

Ik weet niet hoe oud je laptop is, maar misschien anders eens een update? Want kun je met de huidige laptop wel dvd's branden bijvoorbeeld? Anders de bestanden op een externe hardeschijf zetten en deze via usb of hdmi aansluiten op je pc.

Comment

als je optimale kwaliteit wilt, zul je de camera via bijvorbeeld een hdmi kabel moeten aansluiten.
                      De stekkers die je nu gebruikt hebben zijn inderdaad niet van de beste kwaliteit.

Ik weet niet hoe oud je laptop is, maar misschien anders eens een update? Want kun je met de huidige laptop wel dvd's branden bijvoorbeeld? Anders de bestanden op een externe hardeschijf zetten en deze via usb of hdmi aansluiten op je pc.
                      Hoi Willem sorry voor het zeeeer late reactie, maar wegens verplichtingen niet echtde tijd gehad om te reageren... inderdaad ik kan dvd's branden op mijn pc ..de laptop is ongeveer 3 jaar oud.

Comment

Working...
                      X