Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

advies e-sata behuizing

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• advies e-sata behuizing

Bij de herorganisatie van mijn data heb ik een vrij recente 1Tb sata schijf waarvoor ik een ander onderkomen moet zoeken.
    Ik had gedacht om die in een externe sata behuizing te stoppen (zat in een PC als secundaire schijf) maar een behuizing die zowel usb als e-sata ondersteunt.

iemand een advies over wat te kopen?
    Ik heb al de Icy-box types van Raidsonic bekeken, daar lijkt mij wel wat bij te zitten maar ik hoor graag bijkomend advies.
    Schijnbaar geraken 3,5" types in onbruik? of vergis ik mij?

TIA

Re: advies e-sata behuizing

Ik zou die behuizingen links laten liggen. Dit wordt hier vrij vaak aangeraden.
    http://azerty.nl/0-1128-268524/shark...bo-esata-.html3

Zelf heb ik een losse connector met een usb kabel. Goedkoop, handig maar wat slordig voor cable management. Met zo een sharkoon kan je eventueel nog schijven bijkopen om afwisselend een backup op de ene dan wel de andere schijf te maken.

Comment

Ik heb zulke dingen ook bekeken maar wat is het voordeel van zo'n type docking station tov van een klassiekere behuizing die ook hot swap ondersteunt? behalve dat een docking misschien meer stof/vuil vangt?

wat zou dan het nadeel zijn van iets zoals bvb
      http://www.raidsonic.de/de/products/..._objectID=6038 ?

Comment

Ik heb onlangs de antec MX-1 daarvoor gekocht.
        Heb het niet gevolgd, maar mss zijn er ondertussen ook al usb 3 enclosures te vinden icm e-sata.

j.
        A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
        Nikon stuff

Comment

Ik heb er twee van Sharkoon in gebruik een met IDE en een met SATA.
          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Om de levensduur van de harde schijf te verlengen kan je uitkijken naar een behuizing waar de warmte uit kan. Een harde schijf die je continu gebruikt kan flink opwarmen (overzetten van grote bestanden, back-up...), als de behuizing volledig gesloten is dan wordt de schijf zo heet dat ze veel sneller defect raakt.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
              Ik heb zulke dingen ook bekeken maar wat is het voordeel van zo'n type docking station tov van een klassiekere behuizing die ook hot swap ondersteunt? behalve dat een docking misschien meer stof/vuil vangt?

wat zou dan het nadeel zijn van iets zoals bvb
              http://www.raidsonic.de/de/products/..._objectID=6038 ?
              Wel het ding is duur. Als je een deel losse schijven hebt ga je niet elke keer zo een disc eruit draaien en weer erin steken.
              In principe is 1 disk voor backups niet genoeg. Je zou er twee of drie moeten hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk bericht
                Ik heb onlangs de antec MX-1 daarvoor gekocht.
                snip
                Even die specs & vormgeving bekeken .. ziet er goed uit! dank u!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                  Wel het ding is duur. Als je een deel losse schijven hebt ga je niet elke keer zo een disc eruit draaien en weer erin steken.
                  In principe is 1 disk voor backups niet genoeg. Je zou er twee of drie moeten hebben.
                  Zoals ik aangaf moet ik een "vrij gekomen" schijf ergens anders onderbrengen. eerder dan die continue in een nieuwe pC te laten meedraaien, leek het mij zinniger om die eerder universeler te kunnen inzetten als het nodig is, eventueel via sharing.
                  Ik heb nog twee andere externe schijven (usb 2) en een NAS (local lan), ieder in hun eigen behuizing en ik ben bezig om een "temp gestuurde koeltoren" te bouwen om die allemaal samen in te zetten .. ik heb namelijk een sloot 8 cm fans gerecupereerd en ik ben bezig die naar geluid/airflow uit te zoeken cq te "matchen" ..

Qua prijzen .. hmm .. duur?
                  de Sharkoon die je aangeeft kost krap 37€
                  De Icy-box varianten die ik op het oog heb kosten resp. 30,00 en 36,00 €
                  De Antec MX-1 springt er uit met ong. 50€

Een eigen "box"koeling lijkt mij, zoasl hier ook gezegd, trouwens geen overbodige luxe ...

Comment

Dat is inderdaad duur dus die behuizing, want je hebt er 3. Je geeft trouwens aan dat je een nieuw onderkomen gaat bouwen voor al je schijven. Dan heb je 3 lege behuizingen. Koeling in een behuizing voor een schijf die je maar af en toe gebruikt lijkt me overbodig.
                    Als je absoluut een behuizing wil ga ik je niet stoppen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Om de levensduur van de harde schijf te verlengen kan je uitkijken naar een behuizing waar de warmte uit kan. Een harde schijf die je continu gebruikt kan flink opwarmen (overzetten van grote bestanden, back-up...), als de behuizing volledig gesloten is dan wordt de schijf zo heet dat ze veel sneller defect raakt.
                      Of je neemt een behuizing in alu dat de warmte goed doorgeeft naar buiten toe.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Of je neemt een behuizing in alu dat de warmte goed doorgeeft naar buiten toe.
                        Dat is ook goed, maar de meeste aluminiumbehuizingen zijn niet echt gebouwd om de warmte van de schijf goed af te voeren naar de buitenkant. Er moet daarvoor een goed thermisch contact zijn, en dat ontbreekt in de meeste behuizingen.
                        Als er bijvoorbeeld een inox plaat wordt gebruikt voor de montage van de schijf, dan heb je een heel slechte warmte overdracht omdat inox een heel slechte warmtegeleider is.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                          Ik zou die behuizingen links laten liggen. Dit wordt hier vrij vaak aangeraden.
                          http://azerty.nl/0-1128-268524/shark...bo-esata-.html3
                          heel handig! ik gebruik de netwerk versie, zo kan je de disk ook als NAS gebruiken...
                          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Bedankt voor de informatie, heren .. Deze laatste versie "dock" die als NAS te gebruiken is, dat is wel een +, opent nieuwe mogelijkheden! .. ik dacht er net aan dat ik de schijf ook wel in de hot-swap bay boven op m'n nieuwe computerkast (CM 690 II Adv.) kan stoppen, maar dat is zo "bloot" he

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                              heel handig! ik gebruik de netwerk versie, zo kan je de disk ook als NAS gebruiken...
                              Nice, welke snelheden haal je daarmee?

Comment

Working...
                              X