Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Douanekosten buiten Europa enkel op waarde object of ook op verzendkosten?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Douanekosten buiten Europa enkel op waarde object of ook op verzendkosten?

    Er is één of andere limiet van €25 dacht ik als je iets buiten Europa importeert.
    De vraag is, als je iets importeert van pakweg €21 met €11,5 verzendkosten, zouden ze dit dan ook tegenhouden om importtax + BTW aan te rekenen?
    Bestelde onlangs een foto schoudertas van een niet bekend merk.

    Waarschijnlijk gaan kleine pakjes sneller door de controle, een fototas gaat misschien meer de aandacht trekken, maar ik kan het evt weigeren en het bewijs met de prijs doorsturen moesten ze enkel taxeren op de effectieve waarde en niet op de verzendkosten.

    Het is wel hatelijk zo lang wachten als ze het tegenhouden in Brussel, ze werken megatraag daar

  • #2
    Re: Douanekosten buiten Europa enkel op waarde object of ook op verzendkosten?

    Verzendkosten worden er normaal bij gerekend ja

    Comment


    • #3
      Re: Douanekosten buiten Europa enkel op waarde object of ook op verzendkosten?

      Oorspronkelijk geplaatst door PurePhotography Bekijk bericht
      Er is één of andere limiet van €25 dacht ik als je iets buiten Europa importeert.
      De vraag is, als je iets importeert van pakweg €21 met €11,5 verzendkosten, zouden ze dit dan ook tegenhouden om importtax + BTW aan te rekenen?
      Bestelde onlangs een foto schoudertas van een niet bekend merk.

      Waarschijnlijk gaan kleine pakjes sneller door de controle, een fototas gaat misschien meer de aandacht trekken, maar ik kan het evt weigeren en het bewijs met de prijs doorsturen moesten ze enkel taxeren op de effectieve waarde en niet op de verzendkosten.

      Het is wel hatelijk zo lang wachten als ze het tegenhouden in Brussel, ze werken megatraag daar
      Al je vragen staan hier en is de enigste en correcte site

      en zelf iets opzoeken had je antwoord al.
      Dus jouw geval(pakje + verzending=31.5+21%+Douane aanbiedingskosten(€10tot+/-€25)
      Indien de totale waarde van de zending meer bedraagt dan 22 euro maar minder dan 150 euro, wordt de vrijstelling verleend van rechten bij invoer maar dient de BTW te worden betaald op de totale waarde van de zending, onverminderd de eventuele toepassing van andere vrijstellingsbepalingen.
      Never resist temptation or it could go away...
      Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

      Comment


      • #4
        Re: Douanekosten buiten Europa enkel op waarde object of ook op verzendkosten?

        BTW en zo betaal je toch alleen op goederen?
        Zou wel straf zijn invoerrechten te moeten betalen op een zegel.
        Nu ja, hier kan alles.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment

        Working...
        X