Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows op 64-bits

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Windows op 64-bits

Vreemd waarom niemand om te beginnen deze moeite doet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
      Nope, dit betekent dat je cpu aan hyper-threading doet of een dual-core zonder hyper-threading. Persoonlijk heb ik nog geen laptop gezien waar ze twee cpu's op een moederbord steken.
      snip
      Heu .. T7300 = 2 cores 2 threads (zie specs) .. dwz als hij zijn taskmanager zet op "window for each cpu" ziet hij IMHO in principe 4 performance windows ... naar analogie met bvb mijn 4 core, 4 threads I7 .. ik zie dan 8 performance windows ...
      FWIW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
        Heu .. T7300 = 2 cores 2 threads (zie specs) .. dwz als hij zijn taskmanager zet op "window for each cpu" ziet hij IMHO in principe 4 performance windows ... naar analogie met bvb mijn 4 core, 4 threads I7 .. ik zie dan 8 performance windows ...
        FWIW
        Volgens de Intel website niet he.

De threads op hun specs is de som van de cores + hyperthreading.
        Dus 2 cores = 2 threads
        2 cores met HT = 4 threads.

Overigens staat er in de specificatie het volgende:
        Intel® Hyper-Threading Technology No
        FWIW
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Eventueel eens kijken (doc of website fabrikant) of je de harde schijf niet kunt vervangen door een andere (grotere en eventueel zelfs een SSD). 30GB is inderdaad een beetje klein.

Dan kun je best een Windows 7 64bit draaien (of een 32bit met 3GB en zoals iemand anders al zei de resterende 1GB voor iets anders zoals videogeheugen).

Mvg

Steven
          1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
            Volgens de Intel website niet he.

De threads op hun specs is de som van de cores + hyperthreading.
            Dus 2 cores = 2 threads
            2 cores met HT = 4 threads.

Overigens staat er in de specificatie het volgende:
            Intel® Hyper-Threading Technology No
            FWIW
            Correct .. te "snel" gekeken ..

Comment

Toch vraag ik me af waarom je op een laptop van enkele jaren oud absoluut een 64 bit OS wil installeren.
              Een zeldzame toepassing die voluit 64 bit is: Photoshop, zal je allicht niet op die laptop gaan gebruiken.
              Voor de rest is het aanbod 64 bit applicaties nog altijd huilen met de pet.
              Natuurlijk kan je ook naar de (verre?) toekomst kijken en toch maar Win7 64 bit installeren.
              Ik denk dat een Win7 zelfs behoorlijk zal draaien op deze laptop, maar de harde schijf zal een beetje flessenhals zijn.
              Win XP 64 bit ga je niet meer kunnen kopen en is dacht ik nooit echt een hoogvlieger geweest.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Toch vraag ik me af waarom je op een laptop van enkele jaren oud absoluut een 64 bit OS wil installeren.
                Een zeldzame toepassing die voluit 64 bit is: Photoshop, zal je allicht niet op die laptop gaan gebruiken.
                Natuurlijk kan je ook naar de (verre?) toekomst kijken en toch maar Win7 64 bit installeren.
                Ik denk dat een Win7 zelfs behoorlijk zal draaien op deze laptop, maar de harde schijf zal een beetje flessenhals zijn.
                Win XP 64 bit ga je niet meer kunnen kopen en is dacht ik nooit echt een hoogvlieger geweest.
                Veel is daar niet op tegen, al is het maar om wel die volledige 4 GB ram aan te spreken. En programma's worden steeds meer 64 bit. Compatibiliteitsproblemen zijn er quasi niet meer, op voorwaarde dat je alle drivers vindt van je hardware. Maar dat laatste lukt steeds beter... Ik heb al meer dan een jaar een 64 bit laptopke, en er zijn heel weinig programma's die je er niet op aan de praat krijgt.

Software die alle cores gebruiken is wel eerder zeldzaam (heb er 4 + 4 door hyperthreading), maar dat lukt bv. zonder problemen als je met FEA toepassingen begint .
                Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                  En programma's worden steeds meer 64 bit.
                  Ha, graag een lijst please.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Heb hier een upgrade gedaan naar windows 7 32bits
                    Heb 4GB ram, had op de site van windows gelezen, en had de verkoper mij ook uitgeleg, dat de windows 7 tot 4GB aanspreekt, en 64bits alles boven 4GB

maar dit is blijkbaar zo niet : heb maar 3GB
                    Jos
                    Site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Josv Bekijk bericht
                      Heb hier een upgrade gedaan naar windows 7 32bits
                      Heb 4GB ram, had op de site van windows gelezen, en had de verkoper mij ook uitgeleg, dat de windows 7 tot 4GB aanspreekt, en 64bits alles boven 4GB

maar dit is blijkbaar zo niet : heb maar 3GB
                      Je hebt iets meer, maar dat is in gebruik al. De uitleg - klik.

Comment

De voornaamste reden is om de volledige 4Gb (of ev. meer) aan te spreken: zou voor PS wel makkelijker werken zijn denk ik. Het probleem zal natuurlijk zijn dat een upgrade van het OS weer hogere eisen stelt aan de andere specs van de laptop...
                        Bestaat er geen andere manier om die 3Gb-grens voor RAM te omzeilen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DigiPig Bekijk bericht
                          De voornaamste reden is om de volledige 4Gb (of ev. meer) aan te spreken: zou voor PS wel makkelijker werken zijn denk ik. Het probleem zal natuurlijk zijn dat een upgrade van het OS weer hogere eisen stelt aan de andere specs van de laptop...
                          Bestaat er geen andere manier om die 3Gb-grens voor RAM te omzeilen?
                          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

ha, graag een lijst please.
                            For all those people who find it more convenient to bother you with their question rather than to Google it for themselves.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                              Veel is daar niet op tegen, al is het maar om wel die volledige 4 GB ram aan te spreken.
                              Ook 32-bit software ondervindt een voordeel om op een 64-bit OS te draaien. Die krijgen namelijk de volle 4GB adresseerbaar geheugen, dus kunnen in principe meer geheugen aanspreken dan op een 32-bit OS waar het adresseerbaar geheugen voor een groot stuk beperkt door de kernel.
                              pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                                Ook 32-bit software ondervindt een voordeel om op een 64-bit OS te draaien. Die krijgen namelijk de volle 4GB adresseerbaar geheugen, dus kunnen in principe meer geheugen aanspreken dan op een 32-bit OS waar het adresseerbaar geheugen voor een groot stuk beperkt door de kernel.
                                Ha ja, dat wordt gedaan met memory-paging....
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X