Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het rijbewijs..

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Het rijbewijs..

Ik heb mijn theorie al een dik jaar..

Voor zover ik daarover kan oordelen rijd ik vrij goed. Toch leek het mij leerzaam om te horen waar bij anderen bijvoorbeeld de problemen lagen zodat de aandacht er nog eens op gevestigd wordt.

Ik vind uw opmerking dan ook een beetje kort door de bocht.

Tips als, je sleutel uit het contact halen en je auto op slot doen wanneer je rond je auto moet lopen als je hem geparkeerd hebt.. Ik doe de auto nooit op slot als er nog iemand in zit.. Het alarm zou trouwens afgaan.. Nu weet ik het en is het al een kans minder om er niet door te zijn. Een vriend had dit niet gedaan en had ook zijn sleutel op het contact laten steken en hij mocht het nog eens opnieuw komen doen.

Een andere vriend kreeg na zijn examen de opmerking dat hij zijn 4e vitesse had moeten gebruiken om te tonen dat hij dit kon..

Ik vraag u dus niet om mij de voorrang van rechts uit te leggen he..
    ::: Flickr :::

Comment

nergens tegen rijden! Helpt zeker!

kijk echt OVERDREVEN VEEL in je 3 spiegels.

Doe een open bloesje... ow wacht, nee, werkt niet bij u
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
        nergens tegen rijden! Helpt zeker!

kijk echt OVERDREVEN VEEL in je 3 spiegels.

Bij u wel dan of wa?
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
          Bij u wel dan of wa?
          nee... 2x geprobeerd en 3e keer met gewoon t-shirt was het raak (jaja, ik heb het een paar keer moeten proberen)
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

Comment

Voor de mensen die praktisch examen moeten doen in Deurne...

De Bischoppenhoflaan is sinds kort een 50Km zone !! Niet langer 70Km.

Tips, 'k denk dat het meeste echt al wel gezegd is.
            Defensief rijden
            kijken in je spiegels, spiegels goed zetten voor je vertrekt.
            Niet te snel, maar zeker ook niet te traag rijden. Tegen 40 km op een baan waar je 70 mag komt niet goed over.

Voor de rest, veel succes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AndriesDeLeener Bekijk bericht
              Ik vind uw opmerking dan ook een beetje kort door de bocht.
              Typische reactie als een antwoord niet naar de zin is of men alles negatief bekijkt!
              Langs de andere kant had je ook niet veel uitleg gegeven, dus was het maar gissen hoever je stond.
              Is anders pure realiteit! Als je bijna een jaar je voorlopig hebt, dan zou je zeker al moeten weten waar je op moet letten.
              Als je het examen doet, dan moet ge gewoon de verkeersregels volgen en voor de rest zo normaal mogelijk doen.
              Al de rst spreekt voor zich ... papieren en auto moeten in orde zijn, verkeersregels moeten gevolgd worden en je moet een indruk geven een veilige vlotte chauffeur te zijn!
              En vooral, dat zijn mensen zoals een ander waar je tegen kan spreken.
              Dus als je een overtreding "moet" begaan, zeg dan direct ook waarom.
              Voorbeeld ... verkeerslicht blijft half uur op oranje staan, dan weet je dat dit niet klopt.
              Dus als je door dat oranje gaat rijden, zeg dan gewoon "Ik kan hier niet blijven staan voor een defect licht" ... dan weet hij/zij dat je het beseft!
              Moet je over een volle witte lijn omdat er iets in de weg staat, doe het en zeg het gewoon dat je niet anders kan.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Er beginnen weer wat tips op te dagen (is ook alweer zo lang geleden)

-Als je een stoplicht nadert, ook al is het groen, kijk in je achteruitrijspiegel.
                reden: als het plots oranje wordt, weet je of er iemand kort op je zit => veilig stoppen

-als je moeilijkheden hebt met inparkeren, hier is een truukje voor
                *zet je op kleine meter met de linkerspiegel van de geparkeerde auto op uw *schouderhoogte
                *draai in stilstand volledig naar rechts en rij achteruit.
                *als je in je linkerspiegel de stoeprand ziet, stop en draai je stuur recht
                *rij achteruit tot je schouder gelijk is met de linker-achterkant van de geparkeerde *wagen
                *stop en draai volledig naar links
                *rij in en je staat perfect geparkeerd

-Achteruitrijden tussen kegels:
                *je hoofd niet draaien, maar op de spiegels rijden.
                kijk in je linker en rechterspiegels
                !!!!!de rubberen afsluiting tussen ramen en carrosserie (horizontale lijn), trek je in verbeelding door tot achter de auto. Als deze de kegels niet raken, geraak je erdoor.
                Als je ziet dat de lijn de kegels kruist, mag je er zeker van zijn dat je ze na enkele meters zal raken als je niet corrigeert !!!!

Comment

Ik kreeg zo de vraag tijdens mijn examen welke auto (kleur) achter ons reed.
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Hmmm don't remind me!

16 jaar geleden speelde het volgende zich af:

Ik had een vlekkeloss parcours afgelegd voor de manoeuvres, en ging vol vertrouwen de openbare weg op. Ik had het terrein van het examencentrum nog geen 20 meter verlaten en reed op een drukke indrustrieweg en werd stante pede aangemaand om sneller te rijden.
                    Na een paar kilometers kwamen we in de bebouwde kom, waar zich een bocht bevindt waar je geen overzicht hebt. Op de tegengestelde rijstrook waren wagens geparkeerd, niet op mijn rijstrook voor alle duidelijkheid. Ik nam voorzichtig de bocht, maar middenin de bocht doemde een lichte vrachtwagen op, op mijn rijstrook. Volgens het hoffelijke verkeer moest hij mij laten passeren, want de geparkeerde obstakels bevonden zich op zijn rijstrook. Achter mij stonden al een tiental wagens aan te schuiven. De vrachtwagenbestuurder weigerde de weg vrij te maken, hoewel hij dit kon. Ik kon dus geen kant meer op. De examinator gebood mij op het voetpad te rijden omdat we in een impasse zaten. Ik opperde dat je niet mag rijden op het voetpad en ik niemand in gevaar wilde brengen. Geen probleem volgens hem, indien ik het niet deed ging hij me laten zakken.
                    Je kan al raden... terug op het examencentrum zakte hij me... enkel en alleen omdat ik op het voetpad had gereden!
                    Ik kon die kerel **********, maar helaas heb je nergens verhaal. Je bent een speelbal in de willekeur van die mensen.

Mijn advies, je goed voorbereiden, de rest is loterij!
                    Last edited by grootmogol; 22 februari 2011, 14:26.

Comment

als ge voortdurend in je spiegels en op je snelheidsmeter zit te kijken, ga je in je voorganger zijn gat zitten ja
                      ze overdrijven toch wa mee da defensief rijden zenne
                      maar ja op 't 'exaam' moet da nu éénmaal zeker

ge moet ook wa sjans hebben met examinator en parcours
                      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
                        als ge voortdurend in je spiegels en op je snelheidsmeter zit te kijken, ga je in je voorganger zijn gat zitten ja
                        ze overdrijven toch wa mee da defensief rijden zenne
                        maar ja op 't 'exaam' moet da nu éénmaal zeker

ge moet ook wa sjans hebben met examinator en parcours
                        Inderdaad, voor 't examen moet dat, net zoals je je handen correct moet positioneren op je stuur. Alleen kun je op die manier tot in Brussel geraken...veel te lastig

Comment

Boek je examen om het drukste uur en dag dat er is als je aanschuift in de file's kan je niet veel fouten maken.
                          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht

Haha! Helaas zal het niet veel uitmaken.. Misschien als er een homoseksueel werkt.

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Langs de andere kant had je ook niet veel uitleg gegeven, dus was het maar gissen hoever je stond.
                            Is anders pure realiteit! Als je bijna een jaar je voorlopig hebt, dan zou je zeker al moeten weten waar je op moet letten.
                            Het is niet omdat je het al meer als een jaar hebt dat je al meer als een jaar rijdt. Dat je de verkeersregels moet volgen spreekt voor zich.

Er zijn nu eenmaal dingen waar men tijdens een examen aandacht aan besteedt die jij niet doet zonder dat deze met de verkeersregels te maken hebben. Zoals het voorbeeld dat ik aangaf met de sleutel en het contact.

Aangezien de reactie voor de uwe, duidelijk zegt dat ik vermoed meer stil te staan dan te rijden lijkt het mij een logische redenering dat het niet gaat om de theorie.

Verder vind ik het argumenteren van een noodzakelijke overtreding wel een goede tip.

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Purple Bekijk bericht
                            Er beginnen weer wat tips op te dagen (is ook alweer zo lang geleden)

-Als je een stoplicht nadert, ook al is het groen, kijk in je achteruitrijspiegel.
                            reden: als het plots oranje wordt, weet je of er iemand kort op je zit => veilig stoppen

-als je moeilijkheden hebt met inparkeren, hier is een truukje voor
                            Ik heb er niet echt problemen mee maar zal het zeker eens proberen. Bedankt.

Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
                            Hmmm don't remind me!

16 jaar geleden speelde het volgende zich af: ...

Ik kon die kerel **********, maar helaas heb je nergens verhaal. Je bent een speelbal in de willekeur van die mensen.

Mijn advies, je goed voorbereiden, de rest is loterij!
                            Spijtig verhaal.. Je moet inderdaad geluk hebben met de examinator.. Wat had je dan moeten doen? Het blijven weigeren?

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                            Boek je examen om het drukste uur en dag dat er is als je aanschuift in de file's kan je niet veel fouten maken.
                            Goh 8u in de ochtend zal wel vrij druk zijn..
                            ::: Flickr :::

Comment

Succes

Ik vrees ervoor dat je tijdens het examen zal nadenken over alle tips, elk verkeer is uniek ... Als je er "klaar" voor bent zal je slagen ...

Wees vooral jezelf en volg je eigen intuïties, als je straks je "echt" rijbewijs hebt zal je daar ook moeten op vertrouwen ... een examinator zit niet eeuwig op je achterbank.
                              www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AndriesDeLeener Bekijk bericht
                                Leuk om het zo allemaal te lezen!

Het examen zelf is om 8u in Asse/Mollem, ik vermoed dat ik dus ook meer ga stilstaan dan ga rijden.

Of dit een voor of een nadeel is, daar ben ik nog niet uit..
                                Opgelet bij naderen van Asse.Straat splits links en rechts.
                                Examinator zegt je rechts een straat in te rijden; let verdorie goed op want het is een éénrichtingsstraat waar je niet inmag. Klassiek trukje van Asse/Mollem.
                                Nog een vuile streek : examinator steekt sigaretje op.
                                En nog ééntje: examinator vraagt je te stoppen, deels met wiel op stoep (meestal voor ingang van Hospitaal) en zegt je eventjes te wachten omdat hij snel iets te doen heeft in de onmiddelijke omgeving.
                                Extra: controleer op voorhand of al je lichten behoorlijk werken en controleer ook je bandenspanning. Let er ook op dat je reservewiel bij hebt (opgeblazen) en instrumenten om wiel te vervangen.
                                Let ook op de vervaldag van je brandblusapparaat en zorg dat je EHBO-doos en driehoek bij hebt. Hij kan je vragen te stoppen op de openbare weg en te controleren of je geen lekke band hebt. In dat geval niet vergeten de driehoek achter de wagen te plaatsen.
                                Controleer of examinator zijn gordel aan heeft en maak er hem desnoods attent op.

Henri

Henri
                                lidnummer: BD0435BE

Comment

Working...
                                X