Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterdip!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Winterdip!!

    net (weer) bij de buurvrouw koffie gedronken, en ze zegt, dat ze last heeft last van een Winterdip?
    wat is eigenlijk een Winterdip, want de koffie smaakte niet anders?
    en hebben er hier op BD ook mensen last van?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

  • #2
    Re: Winterdip!!

    Dat ze weer wat spanning wil....Bouk....

    Maar bepaalde lichtkuren zijn daar schijnbaar erg goed voor om dat op te lossen....die winterdip

    Comment


    • #3
      Re: Winterdip!!

      Ge moet tussen de regels lezen, bouk
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

      Comment


      • #4
        Re: Winterdip!!

        Was Corien er bij?


        Effen serieus, het is aangetoond dat mensen sneller de neiging hebben om depressief te worden als ze minder uren licht zien per dag.. En dat noemen ze blijkbaar een winterdipje.

        Vraag me wel af hoe de eskimo's door die lange winternachten komen?

        En het verklaart misschien het optimisme in vele Afrikaanse landen ondanks hun barre levensomstandigheden.

        Comment


        • #5
          Re: Winterdip!!

          Aangeboden op een plateauke en nog niet begrepen..... Ne mens zou er een dubbele winterdip van krijgen....
          Voorschrift van de arts: vrijen met het licht aan!
          D90 - D70 - F80 + glas

          Comment


          • #6
            Re: Winterdip!!

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Was Corien er bij?


            Effen serieus, het is aangetoond dat mensen sneller de neiging hebben om depressief te worden als ze minder uren licht zien per dag.. En dat noemen ze blijkbaar een winterdipje.

            Vraag me wel af hoe de eskimo's door die lange winternachten komen?

            En het verklaart misschien het optimisme in vele Afrikaanse landen ondanks hun barre levensomstandigheden.
            Daar is het dag en nacht licht, pool- of noorderlicht
            Miel
            D90 - D70 - F80 + glas

            Comment


            • #7
              Re: Winterdip!!

              Werk zelf al meer dan 11 jaar iedere dag met depressieve mensen,
              en het is effectief zo dat minder licht (dus vaak in de winter) er voor zorgen dat mensen zich minder goed voelen...


              herfst en winter blijven dan ook vaak de drukste momenten op onze afdeling....


              zoals je ziet: de 1 zijn dood is de ander zijn brood...

              Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

              Comment


              • #8
                Re: Winterdip!!

                Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                Daar is het dag en nacht licht, pool- of noorderlicht
                Miel
                Het is pas in de zomer dat het er 24/7 daglicht is, in de winter dan 24/7 donker.
                Leeft men op de evenaar is dag en nacht heel het jaar door gelijk.

                Comment


                • #9
                  Re: Winterdip!!

                  Ik krijg een winterdip van de putten in onze belgische wegen
                  Heb ik al bij mijn huidige wagen 3de nieuw voorruit mogen laten plaatsen en al 2 keer moeten laten oplappen met epoxy.
                  Ondertussen is mijn voorruit meer waard(alle kosten opgeteld) dan heel mijn auto LOL.
                  Word een mens echt niet vrolijk van.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Winterdip!!

                    Ik dacht dat een winterdip niets anders was dan een verlangen naar de lente. Naar de zon,
                    gebloemde jurkjes, mensen die flaneren door de smalle straatjes en de terrasjes bevolken,
                    jonge meisjes op de fiets, een oude man die op een bankje een sigaretje zit te roken en
                    te genieten van een zacht zonnetje, lachende studentjes die hand in hand op weg zijn naar
                    de school, de bestuurder van een cabriolet die even van uit zijn open dak naar je zwaait,
                    en tal van bloemetjes die fleurig naar je knipogen, en oude liedjes die je hoort van uit de
                    openstaande ramen, en mensen in het wit die een witte gevel schilderen, en toeristen die
                    je de weg vragen naar een park om hun cola te drinken en chocolade te eten, en zo kan ik
                    nog wel uren doorgaan.
                    Maar ik heb last van een winterdip.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Winterdip!!

                      Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                      Heb ik al bij mijn huidige wagen 3de nieuw voorruit mogen laten plaatsen en al 2 keer moeten laten oplappen met epoxy.
                      "Voorruit vervangen is meestal gratis als je glasbreuk-verzekerd bent !" zeggen ze bij Carglass.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Winterdip!!

                        bouk je zou haar een echte ouderwetse lamp van 300W kunnen geven in plaats van he spaarlampke dat ze heeft hangen, ze heeft licht en warmte te kort.
                        D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                        Comment


                        • #13
                          Re: Winterdip!!

                          Toen ik deze morgen buiten kwam en het zag sneeuwen ... dan dacht ik ook wel aan een winterdip.

                          Is inderdaad zo dat veel mensen last hebben van gebrek aan licht.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Winterdip!!

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                            bouk je zou haar een echte ouderwetse lamp van 300W kunnen geven in plaats van he spaarlampke dat ze heeft hangen, ze heeft licht en warmte te kort.
                            kijk...das nou een doordenkertje waarvan ik hou.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Winterdip!!

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                              Het is pas in de zomer dat het er 24/7 daglicht is, in de winter dan 24/7 donker.
                              Leeft men op de evenaar is dag en nacht heel het jaar door gelijk.

                              Miel
                              D90 - D70 - F80 + glas

                              Comment

                              Working...
                              X