Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

notebook Aldi

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: notebook Aldi

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
    Zelden zo veel BS in 1 posting gezien.
    Laptopbatterij na 4 jaar zo goed als "versleten" kom je overal tegen. Mijn vorige Dell en Toshiba hadden dat ook.
    Als je met een laptop van de Aldi problemen hebt dan contacteer je Medion. Geeft dan de laptop af (met label dat medion je mailt) bij Kialapunt en een tijd later komt die gerepareerd terug. Bij mijn zoon na net geen 4 weken. Andere merken doen daarom niet beter (ken iemand die zijn Acer 3 maanden kwijt was via de "lokale PCboer"). Garantie Aldi: 3jaar, garantie "de rest": 2 jaar of extra betalen.
    Voor "kleine" problemen kan je inderdaad bij de lokale winkel terecht maar bijna iedereen kent wel iemand waarvoor hij daarvoor terecht kan.

Wat deze laptop betreft, de I3 processor kan mij niet bekoren en 4GB is tegenwoordig ook al het minimum. Voor de rest is deze PC wel in orde maar geen "superdeal" zoals in de beginjaren van de aldi-pc's. Afhankelijk van het gebruik zal deze zeker voldoen.
    Dat batterijen niet lang meegaan heeft gewoon te maken met de eigenschappen van een Li-ion batterij. Er zijn 2 zaken die de levensduur bepalen :
    - de chemische degradatie van zo'n batterij. Zelfs als je ze 100% goed behandeld, gaat zo'n ding max. 4-5 jaar mee (meestal minder). Dat hoort dus gewoon bij het concept. Die duurtijd moet je tellen vanaf de dag dat ze geproduceerd wordt. Als de batterij dus niet gebruikt, mag je ze evengoed weggooien na die periode.
    - Li ions kunnen ook niet goed tegen warmte. En dat is dus een groot nadeel bij gebruik in een laptop met sneller processor en grafische kaart (of in een fotocamera die je in je auto laat liggen bij zomerweer...).

Met medion (of gelijk welk ander merk) heeft dat dus niets te maken.

Bij PC's kan je ook een next day on site garantie nemen (meestal 3 jaar). Dat is een duur ding, maar die omschrijving klopt wel volledig. Meestal kan je dat wel enkel nemen op computers gericht op de professionele markt.
    Consumenten PC's worden voor herstelling inderdaad quasi altijd opgestuurd, en dan ben je ze kwijt voor enkele weken... Dit is zeker zo voor de laptops, en het merk doet eigenlijk niet veel terzake (quasi alle merken werken zo).
    Groeten,

Polleke

Comment

Met een laptop kan je bijna niet anders, maar wie koopt er nu een "confectie" desktop PC van een zogezegd "A" merk ?
      Als je een desktop PC laat samenstellen bij een degelijke PC boer, dan weet je tenminste wat er in zit en worden de herstellingen door de verkoper zelf gedaan, wat meestal een enorme tijdswinst oplevert.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Met een laptop kan je bijna niet anders, maar wie koopt er nu een "confectie" desktop PC van een zogezegd "A" merk ?
        Als je een desktop PC laat samenstellen bij een degelijke PC boer, dan weet je tenminste wat er in zit en worden de herstellingen door de verkoper zelf gedaan, wat meestal een enorme tijdswinst oplevert.
        Aha, ge weet het.
        Ik heb mijn PC zelf samengesteld en pas daarna aan de PC boer gevraagd of hij voldoende evenwichtig was.
        De dag dat alle stukken er waren vroegen ze zelf om die ineen te steken.
        Normaal sta ik daar sceptisch tegenover omdat ik dat liever zelf doe, maar tot mijn verbazing was die heel goed ineen gezet en dat koste mij welgeteld €0,00.
        Van service gesproken.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          Consumenten PC's worden voor herstelling inderdaad quasi altijd opgestuurd, en dan ben je ze kwijt voor enkele weken... Dit is zeker zo voor de laptops, en het merk doet eigenlijk niet veel terzake (quasi alle merken werken zo).
          Deze week:

Maandag opgehaald:

1 HP Pavilion DV7, 1 Acer Aspire en 1 Asus G73JW

HP -> Terug op woensdag (moederbord vervangen)
          Asus -> Terug op donderdag (LCD-paneel en GPU vervangen)
          Acer -> Terug op vrijdag (Adapter-aansluiting en HD vervangen)

Bij allen zonder bij te betalen voor extra waarborg
          My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bottie Bekijk bericht
            Deze week:

Maandag opgehaald:

1 HP Pavilion DV7, 1 Acer Aspire en 1 Asus G73JW

HP -> Terug op woensdag (moederbord vervangen)
            Asus -> Terug op donderdag (LCD-paneel en GPU vervangen)
            Acer -> Terug op vrijdag (Adapter-aansluiting en HD vervangen)

Bij allen zonder bij te betalen voor extra waarborg
            dat noem ik goede service!

Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

Comment

Working...
            X