Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

notebook Aldi

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• notebook Aldi

Is deze notebook de moeite? ( te koop in Aldi volgende woensdag)

39,6 cm/15,6" design-notebook
    MEDION® AKOYA® P6630 (MD 98560)

Intel® Core™ i3-390M-processor en Intel® HD-graphics
    Authentieke Windows® 7 Home Premium
    NVIDIA® GeForce® GT540M DirectX® 11
    met 1024 MB geheugen
    Briljante graphics - Nieuwste NVIDIA® Optimus™-technologie
    NIEUW: USB 3.0-aansluiting
    Grote 640 GB harde schijf
    4 GB DDR3 SDRAM werkgeheugen
    High Definition audio met 2 luidsprekers,
    Dolby® Advanced Audio-gecertificeerd

Prijs 599

Re: notebook Aldi

Ziet er goed uit voor dit geld.

Vooral de videokaart springt eruit

http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-...M.41715.0.html

Jan

Comment

Voor zijn geld niet echt slecht te noemen.
      Ken je een beetje Duits? Een testrapport : http://www.notebookcheck.com/Test-Me...k.46586.0.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
        Is deze notebook de moeite? ( te koop in Aldi volgende woensdag)
        Als het de moeite is weet ik niet, daarvoor ken ik er te weinig van.

Maar ik kan wel zeggen dat ik geen notebook of pc meer koop in de Aldi.

Zelf heb ik momenteel een laptop van den Aldi en die doet het na 4 jaar nog redelijk. Alleen de batterij is 'gaar'. Die houdt het nog een kwartier vol zonder netspanning. Eénmaal stukken gehad (voeding kapot) binnen garantie en gratis gerepareerd (3 weken zonder laptop!).

Maar dat is niet de reden. Als je niet veel van computers kent, koop je die beter ergens in een winkel met een goeie service... Als je met je notebook van de aldi problemen hebt (het moeten daarom geen stukken zijn), kan je nergens terecht...
        Na-service is belangrijk voor een pc, tenzij je natuurlijk zelf expert bent ... Dat is alleszins de les voor mij persoonlijk.
        Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

Comment

En jij denkt dat een laptop van een merk als Toshiba, HP, ... noem maar op, niet terug gaat naar de fabrikant en je computerboer die ter plaatse repareert? Dat geloof je toch zelf niet?
          Het enige verschil is dat de één (tegen betaling uiteraard) iets snellere service garandeert dan de ander.

Comment

Zelf nooit een PC gekocht bij Aldi, ondanks ze zéééééééééééééér scherp prijzen hebben. Kennissen hebben een PC gekocht, Medion (voor de duidelijkheid: apart bedrijf) regelt aan binnen de garantie. De persoon die iets aanhaalt over de batterijen: dat is bij elk merk.

Bij Hardware.info was er een test van een Medion PC, er was op wat dingen bespaard; als je iets moest upgraden, dan was het met moeite te doen.

Je zou die kans kunnen nemen. (Wees ruim voor de opening van de winkel erbij...)
            (Traveler) Supra Super Slim XS7 .:. f=5.8-17.4 mm .:. 7.0 megapixels | Gimp, Photoshop Express en iPad Apps.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Swisi Bekijk bericht
              ; als je iets moest upgraden, dan was het met moeite te doen.
              Dat heb ik nog gehoord. Maar serieus, hoeveel upgraden er hun PC? Behalve dan Theo uit Hasselt, die is vaste klant bij Eurosys

Comment

Ziet er goed uit voor zijn prijs.

Ik blijf het wel grappig vinden: gelijk welk merk mag een notebook in de markt zetten, bijna nooit wordt er op fora gevraagd of die wel goed is voor zijn geld.
                Maar voor de Aldi notebooks of desktops komen er ELKE keer diezelfde vragen.....
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                  Dat heb ik nog gehoord. Maar serieus, hoeveel upgraden er hun PC? Behalve dan Theo uit Hasselt, die is vaste klant bij Eurosys
                  Bij een laptop kan je niet upgraden of.... je weet wel..
                  Het is misschien ooit eens handig dat je bijv. een mooie videokaart kan inzetten, dat was dus al een probleem wegens de voeding... zo begin je maar...

Wat wilt de TS eigelijk doen met de laptop?
                  (Traveler) Supra Super Slim XS7 .:. f=5.8-17.4 mm .:. 7.0 megapixels | Gimp, Photoshop Express en iPad Apps.

Comment

Ja, ik ben daar klant.
                    Toch ga ik er maar heel af en toe iets halen zoals bijv. mijn laatste router.
                    Probleem is dat het groot bedrijf is maar ze hebben niks in voorraad bij wijze
                    van spreken.
                    Ik ga eerder mijn materiaal halen in Alken bij PCTools of ik bestel bij Alternate.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fenix Bekijk bericht
                      Zelf heb ik momenteel een laptop van den Aldi en die doet het na 4 jaar nog redelijk. Alleen de batterij is 'gaar'. Die houdt het nog een kwartier vol zonder netspanning. Eénmaal stukken gehad (voeding kapot) binnen garantie en gratis gerepareerd (3 weken zonder laptop!).

Maar dat is niet de reden. Als je niet veel van computers kent, koop je die beter ergens in een winkel met een goeie service... Als je met je notebook van de aldi problemen hebt (het moeten daarom geen stukken zijn), kan je nergens terecht...
                      Na-service is belangrijk voor een pc, tenzij je natuurlijk zelf expert bent ... Dat is alleszins de les voor mij persoonlijk.
                      Zelden zo veel BS in 1 posting gezien.
                      Laptopbatterij na 4 jaar zo goed als "versleten" kom je overal tegen. Mijn vorige Dell en Toshiba hadden dat ook.
                      Als je met een laptop van de Aldi problemen hebt dan contacteer je Medion. Geeft dan de laptop af (met label dat medion je mailt) bij Kialapunt en een tijd later komt die gerepareerd terug. Bij mijn zoon na net geen 4 weken. Andere merken doen daarom niet beter (ken iemand die zijn Acer 3 maanden kwijt was via de "lokale PCboer"). Garantie Aldi: 3jaar, garantie "de rest": 2 jaar of extra betalen.
                      Voor "kleine" problemen kan je inderdaad bij de lokale winkel terecht maar bijna iedereen kent wel iemand waarvoor hij daarvoor terecht kan.

Wat deze laptop betreft, de I3 processor kan mij niet bekoren en 4GB is tegenwoordig ook al het minimum. Voor de rest is deze PC wel in orde maar geen "superdeal" zoals in de beginjaren van de aldi-pc's. Afhankelijk van het gebruik zal deze zeker voldoen.
                      bye, Maurice
                      https://on4bam.com/
                      Nikon D7500

Comment

Bij een laptop kan je niet upgraden of.... je weet wel.
                        Tjien, tjien, mijn vroegere Dell Inspiron heb ik geüpgraded met een snellere CPU, van 2 GB naar 4 GB geheugen en een tweede HDD.

Ik ben trouwens altijd heel tevreden geweest met de Medion service, vooral toen die nog in Gentbrugge was.
                        Welk ander merk of pc boer heeft gratis 3 jaar garantie?

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

En jij denkt dat een laptop van een merk als Toshiba, HP, ... noem maar op, niet terug gaat naar de fabrikant en je computerboer die ter plaatse repareert? Dat geloof je toch zelf niet?
                          Het enige verschil is dat de één (tegen betaling uiteraard) iets snellere service garandeert dan de ander.
                          Neen dat denk ik niet, als het om een of ander defect gaat heb je gelijk. Maar als je andere problemen of vragen hebt (software ofzo), kan je wel bij de pc-boer terecht en niet aan de kassa van de Aldi. Als je zelf die problemen kan oplossen of iemand kent die dit voor je kan doen, geen probleem...
                          Ik zeg niet dat deze laptop niet goed is, en ik heb ook niks tegen de Aldi. Maar dat is voor mij de reden waarom ik geen pc of laptop meer koop in de Aldi...
                          Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            Tjien, tjien, mijn vroegere Dell Inspiron heb ik geüpgraded met een snellere CPU, van 2 GB naar 4 GB geheugen en een tweede HDD.

Ik ben trouwens altijd heel tevreden geweest met de Medion service, vooral toen die nog in Gentbrugge was.
                            Welk ander merk of pc boer heeft gratis 3 jaar garantie?

Grtz, RF
                            Dat zijn inderdaad zowat de enige dingen die je zelf kan upgraden aan een laptop zonder de garantie te verliezen. Ik heb zelf ook een geheugenlatje vervangen in een netbook.

Een batterij die het 4 jaar doet is een super batterij. Het meest dodelijke is eigenlijk niet regelmatig gebruiken of constant op de voeding werken. En de meeste winkels gaan inderdaad zelf geen herstellingen aan een laptop uitvoeren, tenzij ze weten dat het iets klein is.

Comment

Bij een laptop kan je niet upgraden of.... je weet wel..
                              Of je een laptop kan upgraden of niet .... je had het wel over een PC: Ik citeer

Bij Hardware.info was er een test van een Medion PC, er was op wat dingen bespaard; als je iets moest upgraden, dan was het met moeite te doen.

Comment

Working...
                              X