Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Soundbar

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Soundbar

Zijn er onder jullie die een soundbar hebben gekocht ter verbetering van het geluid van zijn flatscreen tv . Deze luidsprekertjes zijn zo klein dat er nauwelijks fatsoenlijk geluid uitkomt .
    Het moet geen homecinema zijn maar als alternatief vind ik zo'n soundbar met een draadloze subwoofer wel ideaal .
    Of zijn er andere alternatieven om het geluid van zo'n flatscreen tv te verbeteren ?

Re: Soundbar

Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
    Zijn er onder jullie die een soundbar hebben gekocht ter verbetering van het geluid van zijn flatscreen tv . Deze luidsprekertjes zijn zo klein dat er nauwelijks fatsoenlijk geluid uitkomt .
    Het moet geen homecinema zijn maar als alternatief vind ik zo'n soundbar met een draadloze subwoofer wel ideaal .
    Of zijn er andere alternatieven om het geluid van zo'n flatscreen tv te verbeteren ?
    Yamaha YHT-S400 met Soundbar, nikske draadloze subwoofer...
    Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Een flatscreen tv kopen met een goed geluid zou een eenvoudige oplossing kunnen zijn.
      Ik heb een Pfilips full led pfl9704 40" en ben daar zeer tevreden over.
      Ik eis dan ook niet dat mijn living omgevormd wordt tot een discotheek.
      Film, muziek en de rest op een aanvaardbaar geluidsniveau levert goede kwaliteit, maar alles kan natuurlijk beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
        Een flatscreen tv kopen met een goed geluid zou een eenvoudige oplossing kunnen zijn.
        Geen enkele tv heeft standaard goed geluid aan boord!
        De ene al wat beter dan de andere maar dat is ook al!
        Goed om het nieuws of Familie te volgen maar bij een film ontbreek je alles wat maar een beetje effect kan geven.
        Een soundbar is al enige vooruitgang ... als men tenminste iets deftig koopt. Velen zullen hiermee al zeer tevreden zijn.
        Andere alternatieven ... meer dan genoeg met een surround-systeem.
        Last edited by VerSeg; 18 februari 2011, 15:37.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Perfect geluid komt inderdaad niet uit zo'n platte TV, maar de ene TV is toch de andere niet. Het geluid van mijn Loewe connect vind ik toch niet slecht (en bv. een pak beter dan wat uit mijn vorige "bak" kwam). Mijn vader heeft een redelijk goedkope LCD van Philips, en dat is een heel pak minder. Maar uiteraard is voor een groot deel de prijs hier de spelbreker.
          Nu : voor films gebruik ik evenwel ook mijn stereo, want ook die Loewe kan mijn B&W'kes niet overtreffen .
          Groeten,

Polleke

Comment

In de flatscreens zitten kleine speakertjes en ook een klankast zit er niet echt in ik denk dat elke soundbar op zich al een verbetering is.
            Zelf heb ik een flatscreen met een redelijk geluid maar ik zit meer aan mijn PC dan achter de TV want er is toch niks meer op, het geluid is meer dan genoeg voor mijn twee honden die naast de TV liggen te slapen (die vinden er ook niks meer aan denk ik).
            Als je een soundbar koopt met wat grotere speakers in dan denk ik dat het zelfs zonder subwoofer te doen is (een subwoofer vermoeid nogal vind ik persoonlijk, ik vind het te)
            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
              (een subwoofer vermoeid nogal vind ik persoonlijk, ik vind het te
              Het is net de betere bass dat het effect geeft in films.
              Als een sub gaat vermoeien, dan is uw klank gewoon niet goed afgesteld of volgen uw andere speakers niet!
              Last edited by VerSeg; 21 februari 2011, 13:34.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Dat kan best zijn, mijn broer heeft zo een ding staan en ik ben altijd tevreden als hij dat afzet.
                Het afstellen van een subwoofer gaat veelal de mist in omdat het voor het ene goed staat terwijl het voor het andere te veel word.
                Ieder zijn goesting zou ik zeggen maar zo een bonk gedoe hoeft het voor mij niet te zijn, ik hoor graag bassen maar ze moeten natuurlijk overkomen.
                Liever weinig bas van goeie kwaliteit dan veel bas dat op niks trekt.
                Last edited by Sus; 19 februari 2011, 13:02.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                  Het afstellen van een subwoofer gaat veelal de mist in omdat het voor het ene goed staat terwijl het voor het andere te veel word.
                  Als je deftig materiaal gebruikt werkt dat anders wel perfect.
                  Maar velen sluiten ook zo'n subwoofer aan op de sub-uitgang van de tv ... werkt ook maar dan is het vaak niet correct afgesteld of afstelbaar.

Een deftige AV-versterker bevat profielen.

Liever weinig bas van goeie kwaliteit dan veel bas dat op niks trekt.
                  Alles (bijna) wat "te" is, is nooit goed.
                  Maar ik kan best begrijpen dat niet iedereen dezelfde visie heeft op "deftige klank" ... is als kleuren en smaak, die verschillen gelukkig ook wat van de ene mens tot de andere.
                  Last edited by VerSeg; 21 februari 2011, 13:38.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Als je een AV versterker hebt word dat probleem al veel opgelost omdat daar een processor in zit die de beste bas berekend voor ieder geluidsfragment.
                    Ik ben tevens misschien wel de grootste bas liefhebber van het forum en daarmee denk ik met veel weemoed terug aan mijn buizenversterkers met een transfo zoals een laspost er in die ik toen had en waar een bas uitkwam waar je U tegen mocht zeggen.
                    Mijn vader verkocht in die tijd die (en veel andere) dingen en vanaf dat de transistor versterkers kwamen was al het mooie er uit.
                    Maar het is ook zoals VerSeg zegt wat de ene mooi vind hoeft bij de andere niet mooi te zijn, das ieder zijn ding.

Comment

Uit de discussies begrijp ik dat iedereen er akkoord mee gaat dat de luidsprekertjes van een flatscreen tv niet veel voorstellen tenzij dat deze alleen dienen om naar het nieuws te luisteren en dan mag je het geluid nog niet te hard zetten want anders trilt de hele boel .

Comment

Uit de discussies begrijp ik dat iedereen er akkoord mee gaat dat de luidsprekertjes van een flatscreen tv niet veel voorstellen tenzij dat deze alleen dienen om naar het nieuws te luisteren en dan mag je het geluid nog niet te hard zetten want anders trilt de hele boel .
                        Hoe kan dat ook anders ...
                        Heel wat tv's hebben 5, 7, 15 of soms ook eens 30 Watt muziekvermogen en bij heel wat zitten speakertjes in van minder dan 5 cm diameter (in een plastieken omhulsel) ... een deftige luidspreker zit al snel aan 20 cm of meer (in een klankkast) en bijhorende subwoofers zitten met een vermogen dat tot 100 keer hoger ligt dan dit!
                        Je kan het ene gewoonweg niet vergelijken met het andere, je spreekt over iets heel anders!

Op de meeste gsm's met een scherm van 3 tot 4 inch kun je ook video bekijken ... ge kunt toch ook niet zeggen dat dit even comfortabel is dan op een 42, 46, 50 of 55 inch flatscreen? Verlang dan ook niet dat je uit miniatuurspeakertjes hetzelfde kan halen dan uit een echte speaker.
                        Het ene merk levert al iets beter van kwaliteit dan het andere maar wonderen kunnen ze echt niet doen hoor.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

't is ook de race om toch maar de platste te hebben ...
                          ik denk zo moest er een merk lcd of plasma maken van 8 cm dik ipv 4 het geluid er veel beter van zou kunnen worden, maar dan gaan ze natuurlijk weer minder soundbars en home cinema's verkopen ... en daar is veel meer op te verdienen denk ik ... dus zo dom zijn " ze " daar nu ook ni, 't zijn wij dus weer die dom zijn of geen keuze hebben ...

Comment

Working...
                          X