Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

record

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: record

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
    Ik vind dat het buitenland recht heeft op wat er zich werkelijk speelt in België en niet een land af te laten schilderen door een rodelaar die daar zijn mening gaat verkondigen en die totaal niet met de werkelijkheid strookt. Het buitenland doet niet anders dan de roddels van de walen geloven ze onderzoeken niet eens hoe het werkelijk zit en dan zijn er nog flauw plezante vlamingen die daar nog een schep bij op doen.
    De Belgische geschiedenis, zoals buitenlandse politici en journalisten die zien, is dat Wallonië verarmd is sedert de ineenstorting van de kolen- en staalindustrie en dat de Vlamingen sindsdien steeds luider roepen "wij waren enkel getrouwd voor goede tijden ... nu wil ik scheiden".
    Geldstromen lopen vandaag echter niet alleen van noord naar zuid. Ze lopen naar alle windstreken om uiteindelijk vooral in de zakken van de rijken te eindigen. Daar draait het altijd om. De praatjes over allerlei etnische en culturele tegenstellingen dienen vooral om de aandacht daarvan af te leiden. Open je ogen en stel vast dat Bart beter opschiet met Didier dan met Johan of de groene Wouter.
    Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
      Jij schetst het buitenland dus een betrouwbaarder beeld van België dan ze nu hebben?

Dat veel Vlamingen onder het juk van hun vrouw, hun baas, ... of zelfs van hun kinderen leven, wil iedereen misschien nog geloven, maar onder het juk van de Walen?
      Zo'n bewering moet je staven met betrouwbare sociologische en economische studies - niet met emotioneel geladen verhaaltjes of propaganda van politieke partijen.
      Vergeet niet dat we in de eenentwintigste eeuw leven, hé. Of klaag je ook nog steeds over de Duitse bezetting, of die door de Hollanders, de Fransen ... de Romeinen?

Afgezien van het anekdotisch karakter van jouw jammerklacht over de Walen, vervals je bovendien geschiedkundige feiten.
      De NMBS heeft de derde klasse afgeschaft in 1956. Hoe kan jij daar dan in 1971 nog in hebben gereisd?
      Die trein heette de "DVT".
      Of de "Duitse Vee Trein".
      Ik heb dikwijls op die trein gezeten.
      De Vlamingen zaten op houten banken in die trein.
      Vervoer tot in de kazerne gebeurde idd. met open vrachtwagens.
      Denk daarbij aan die huifkarren van de cowboy's

De Walen in Duitsland waren ondergebracht in de Ardeense Jagers.
      Het logo op hun mutsen was een "varken".... en dat waren ze ook.
      En het liefste wat die deden was vechten en Vlamingen op hun neus slaan.
      (zie inderdaad bijv. Spich (tegen Bonn) in de jaren 70-tig: ik was erbij.)
      ================================================== ============
      Geschiedkundige feiten?
      Daar begin ik hier niet aan.
      Bewezen feiten nog eens bewijzen, daar heb ik geen zin in.
      Het verleden vergeten kan ik niet en zal ook nooit gebeuren.
      Er is genoeg materiaal in beeld en geschrift voor iemand die geïnteresseerd en
      gemotiveerd is.
      Het probleem bij jongeren bijv. is dat interesse pas kan komen als ze alles begrijpen.
      Dat 7 op 10 Vlamingen, ik zeg maar iets, het NU goed hebben is geen reden om de
      zaken te nuanceren.
      Nooit vergeten wie er voor gezorgd heeft en nooit vergeten de weg die afgelegd werd
      en waar we vandaan komen.

Duitsers, Hollanders, de Fransen ... de Romeinen?
      Die zijn nog nooit zo actueel als vandaag de dag
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

............ Open je ogen en stel vast dat Bart beter opschiet met Didier dan met Johan of de groene Wouter.
        jeetje....lijkt wel politiek!
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          jeetje....lijkt wel politiek!
          grt,bouk.
          Totaal niet bouk, het gaat hier over menselijke relaties
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Totaal niet bouk, het gaat hier over menselijke relaties
            oh..dacht juist het gebrek eraan!
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

De Belgische geschiedenis, zoals buitenlandse politici en journalisten die zien, is dat Wallonië verarmd is sedert de ineenstorting van de kolen- en staalindustrie en dat de Vlamingen sindsdien steeds luider roepen "wij waren enkel getrouwd voor goede tijden ... nu wil ik scheiden".
              Geldstromen lopen vandaag echter niet alleen van noord naar zuid. Ze lopen naar alle windstreken om uiteindelijk vooral in de zakken van de rijken te eindigen. Daar draait het altijd om. De praatjes over allerlei etnische en culturele tegenstellingen dienen vooral om de aandacht daarvan af te leiden. Open je ogen en stel vast dat Bart beter opschiet met Didier dan met Johan of de groene Wouter.
              Kijk maar eens naar de Vlaamse geld_STROOM naar Fr. en welke mensen daar in de beheerraad zitten, en welke informateur er een goede vriendje is met Charky enz.enz,en onze Frere in het Total verhaal,is ook een (wijn) boer maar ik twijfel sterk dat die voor de boeren - zoals de vlamingen hierboven bescchreven- gaat opkomen, mijn gedacht.
              Last edited by guido.g; 19 februari 2011, 12:44.
              https://ggpics.be/

Comment

Het verleden vergeten kan ik niet en zal ook nooit gebeuren.
                Dat 7 op 10 Vlamingen, ik zeg maar iets, het NU goed hebben is geen reden om de zaken te nuanceren.
                Nooit vergeten wie er voor gezorgd heeft en nooit vergeten de weg die afgelegd werd en waar we vandaan komen.
                Er lopen veel "oog om oog en tand om tand" romantici rond die nog natte dromen krijgen van de guldensporenslag en andere slachtpartijen die als heldendaden worden voorgesteld.
                Lees eens het boek "De waanzinnige veertiende eeuw" van Barbara Tuchman. Dan krijg je een heel andere kijk op geschiedenis zoals die op scholen onderwezen wordt.
                Iedereen was en is gewoon een speelbal van de geschiedenis die hij of zij meemaakt. Natuurlijk krijg je daardoor soms haatgevoelens tegen xxx en yyy, maar laat dat nooit een reden zijn om iedereen over dezelfde kam te scheren. Mensen zijn nu eenmaal opportunisten en velen zijn bovendien helaas gevoelloos of te dom om voor rede vatbaar te zijn. Daar kan je weinig of niets aan veranderen. Probeer ze te mijden i.p.v. je op dezelfde manier te gedragen. Meehuilen met de wolven in het bos (die bij gebrek aan vers vlees, oude koeien uit de gracht halen) leidt alleen tot onvrede en doorbreekt nooit de vicieuze cirkel.
                Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Er lopen veel "oog om oog en tand om tand" romantici rond die nog natte dromen krijgen van de guldensporenslag en andere slachtpartijen die als heldendaden worden voorgesteld.
                  Lees eens het boek "De waanzinnige veertiende eeuw" van Barbara Tuchman. Dan krijg je een heel andere kijk op geschiedenis zoals die op scholen onderwezen wordt.
                  Iedereen was en is gewoon een speelbal van de geschiedenis die hij of zij meemaakt. Natuurlijk krijg je daardoor soms haatgevoelens tegen xxx en yyy, maar laat dat nooit een reden zijn om iedereen over dezelfde kam te scheren. Mensen zijn nu eenmaal opportunisten en velen zijn bovendien helaas gevoelloos of te dom om voor rede vatbaar te zijn. Daar kan je weinig of niets aan veranderen. Probeer ze te mijden i.p.v. je op dezelfde manier te gedragen. Meehuilen met de wolven in het bos (die bij gebrek aan vers vlees, oude koeien uit de gracht halen) leidt alleen tot onvrede en doorbreekt nooit de vicieuze cirkel.
                  Ja ok, ik kan (goed) volgen maar ik win graag Jazzer
                  "Vlaming is een slechte stiel,
                  steeds sta je van achter
                  toch blijf ik in hart en ziel
                  een guldensporenslachter"

Ik kan met mezelf in onvrede leven, doch een conflict bestaat meestal tussen twee.
                  En ik voel me als Vlaming zoals een kind dat misbruikt werd.
                  Dat vergeet je nooit en het aangedane leed blijf je voelen al word je 100 jaar.
                  Rechtvaardigheid eindigt niet bij jezelf, bij alleen jou of is niet iets van jou alleen.
                  Het is een rode draad. Wil wel niet zeggen dat die mijn leven beheerst.
                  Mijn Vlaming zijn is niet iets van nu of vandaag.
                  Het gaat over onrecht en onrechtvaardigheid door de jaren heen.
                  We hebben moeten ondergaan en lijden gewoon maar om wie we zijn...

Sorry voor dit voorbeeld maar stel dat Adolf H. 110 jaar zou zijn, een oude grijze opa.
                  Dan zouden er nu zeker mensen zijn die compassie met hem zouden hebben....
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Sorry voor dit voorbeeld maar stel dat Adolf H. 110 jaar zou
                    zijn, een oude grijze opa.
                    Dan zouden er nu zeker mensen zijn die compassie met hem zouden hebben....
                    Compassie niet neen. Maar ik zou hem wel verzorgen, en wassen, en te eten geven indien
                    hij dat zelf niet meer zou kunnen. Want ik weet niet of al diegenen die hem zouden willen
                    roosteren, of hem laten creperen, zoveel beter zijn dan hem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                      Compassie niet neen. Maar ik zou hem wel verzorgen, en wassen, en te eten geven indien
                      hij dat zelf niet meer zou kunnen. Want ik weet niet of al diegenen die hem zouden willen
                      roosteren, of hem laten creperen, zoveel beter zijn dan hem.
                      Zelfs de stelling dat die 110 jaar zou worden was al een vergissing doudeke
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

En ik voel me als Vlaming zoals een kind dat misbruikt werd.
                        Dat vergeet je nooit en het aangedane leed blijf je voelen al word je 100 jaar.
                        Och arme, zo getraumatiseerd door de stoute Walen!? Het leger is wel een apart milieu waar discipline en vernedering in elkaar overvloeien. Een kiekenkot : pikken en gepikt worden.
                        Zelf heb ik 7 jaar in Brussel gewerkt tussen Vlaamse, Waalse en Brusselse collega's en bazen, en ik heb me daar nooit misbruikt of ondergewaardeerd gevoeld.

Comment

Zelf heb ik 7 jaar in Brussel gewerkt tussen Vlaamse, Waalse en Brusselse collega's en bazen, en ik heb me daar nooit misbruikt of ondergewaardeerd gevoeld.
                          Prima en zo hoort het ook.
                          En nu?
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

En nu?
                            Nu kom ik nog maar weinig in contact met Franstaligen. Persoonlijk ken ik ongeveer een dozijn jazzmuzikanten en jazzliefhebbers uit Luik en uit Brussel die ik enkele keren per jaar zie. 't Zijn dan wel altijd echt hartelijke ontmoetingen.

Comment

Ik vind dat Jazzer koning moet worden!
                              https://www.tinicleemputfotografie.com/

Comment

Nu kom ik nog maar weinig in contact met Franstaligen. Persoonlijk ken ik ongeveer een dozijn jazzmuzikanten en jazzliefhebbers uit Luik en uit Brussel die ik enkele keren per jaar zie. 't Zijn dan wel altijd echt hartelijke ontmoetingen.
                                Prima en houden zo
                                Ik ken Hilde V. heel goed

Zie > http://forum.belgiumdigital.com/f59/...ol-272374.html
                                Bekijk bericht #25
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...