Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

noorderlicht!!!!!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• noorderlicht!!!!!!

net gehoord dat we hier het noorderlicht zouden kunnen zien na middernacht.in de nacht van 14 op 15 februari was er een grote explosie op de zon.deze deeltjes zouden deze nacht op aarde stoten met noorderlicht tot gevolg.

hier lees je er meer van
    www.deredactie.be › homeBinnenland
    Tijdens de nacht van 14 op 15 februari werd de zon na een lange rustperiode opnieuw actief: er deed zich een extreme zonnevlam voor. Daardoor komt een wolk geladen deeltjes onze richting uit. Als die de dampkring bereikt, is er kans op noorderlicht.

De plasmawolk, de deeltjes die bij de zonnevlam (kleine foto: archief) zijn uitgestoten, beweegt zich met een vermoedelijke snelheid van 1.000 kilometer per seconde in onze richting. Na middernacht zullen de deeltjes de aarde bereiken.

Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

Re: noorderlicht!!!!!!

De kans is echter klein hoor...

kijk maar even op poollicht.be
    Nikon D5000 + Nikkor AF-S 18-105mm f/3,5-5,6 G VR + Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX + Nikon SB900

Comment

Forum voor alles over (digitale) fotografie, maar wat niet in de overige forums past. Voor onderwerpen die niets met fotografie te maken hebben, kun je het forum Chit Chat gebruiken.
      "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
      500px

Comment

oei ik was het niet bij algemeen gaan zoeken
        Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
        Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lilybie Bekijk bericht
          oei ik was het niet bij algemeen gaan zoeken
          Kan gebeuren
          "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
          500px

Comment

Pff wordt niks. Ik lees op poollicht.be:
            'Er zijn op dit moment geen poollichtkansen (0%)'
            Homo Sapiens Pentaxiensis

Comment

De index staat nu op 5 en de rand van de waarnemingen ligt in het noorden van Nederland. Welke Fries of Waddeneilandbewoner gaat na middernacht een poging wagen zo ver mogelijk weg van elke verlichting?

Enig minpunt is dat de zonnewind nog steeds maar rond de 350Km/sec gaat en dat is te traag...
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

Comment

Ik dacht een tijdje terug ook dat ik het noorderlicht zag maar het waren de flikken die me naar de kant wouwen.
                D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Working...
                X