Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Ronde

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De Ronde

Eerlijk gezegd wel...maar 't is de ene tegen de andere natuurlijk . Ik ken mensen die het wel leuk vinden, maar ik vind het eerder een reusachtig geval van product placement (van de Ronde van Vlaanderen in dit geval) dan een fictieserie .

't Is een rare manier om het verhaal over te brengen : veel verhaallijnen komen uiteindelijk wel bij elkaar, maar er zit mij te weinig vaart in. Hetgeen zich rond die regiewagen van de VRT afspeelde vond ik nog het interessantste.
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Ik heb er toch van genoten uiteindelijk.

De verwevenheid van De Vijver, eigenaar Ronde van Vlaanderen, Corelio (nieuwsblad) en Woestijnvis...dat is iets anders.
      Ik hou er niet van, ik heb nooit van dat soort verwevenheden gehouden (want het is schering en inslag, alles koopt alles op en ze zijn niet meer onafhankelijk. Dat kan dan wel tot mooie kansen leiden zoals hier in de serie...maar meestal leidt dit toch op termijn tot machtsituaties, vriendjespolitiek en draait het enkel nog om geld).
      (En zoals ik al eerder zei, ik ben eens benieuwd of een Jan Eelen nog series wil maken voor een VT4 waar je elke vijf minuten onderbroken wordt door reclame.....enfin, als ie slim is dan zou hij daar toch heel sterk rekening mee moeten houden. Ik denk ook dat hij er rekening mee houdt, want hij spreekt over filmplannen en geen series meer.)

Dat meisje dat daar op het einde aan het wenen was bij de kus aan de winnaar. Was dat ook live te zien vorig jaar?
      Ik vermoed van wel, en dat vind ik jammer voor de winnaar. Je wint dan Vlaanderens mooiste, je hebt je gloriemoment, en dan zit er daar zo eentje naast je te bleiten...fake...voor een serie....
      Dat was voor mij de slechtste scène, Eelen heeft de hele tijd de realiteit/fictie duidelijk gescheiden gehouden en tegelijk ook mooi verweven (als je snapt wat ik bedoel, je moet het als kijker ook kunnen geloven, daar gaat het om). Maar in dat stuk was de subtiliteit verloren en was het een afknapper die jammergenoeg te laat op de aflevering kwam om nog te herstellen (voor mij...ik snap perfect als anderen de serie vanaf het begin al niet konden zien).

Het nastukje deed me dan weer glimlachen en relativeren.

(PS: soms kan ik genieten van iets traag...en het moet voor mij zelfs niet altijd een geweldig einde te hebben. Ik kan van de paradijsvogels of wij, heren van zichem ook genieten...maar ook niet altijd. Zoveel geduld heb ik ook weer niet.)

Comment

Na de tweede aflevering zei ik voor mezelf dat als de derde niet beter zou zijn, dan ik zou stoppen met kijken. Maar vanaf de derde aflevering was het beter, en ik heb de volledige reeks bekeken. Nu ben ik daar heel blij om. De reeks is gemaakt zoals een wielerwedstrijd is. Die komt ook traag op gang, en naar het einde toe komt alles in een stroomversnelling.
        Achteraf bekeken vind ik heel die reeks écht geniaal. Het zijn allemaal individuele verhalenlijnen die Jan Eelen op één of andere manier toch weet samen te brengen in de finale. Hoedje af daarvoor. En als je dan nog eens bedenkt hoeveel planning en organisatie er moet zijn om zo'n reeks te filmen tijdens de echte ronde, dan kan ik alleen maar respect opbrengen voor Jan Eelen, hetzelfde respect dat ik voor hem had na het zien van 'Het Eiland'.
        Het is natuurlijk geen reeks zoals we zoveel andere zien, maar je moet voor zoiets open staan, uiteindelijk word je toch beloond voor het kijken.

Daarom, bedankt Jan. Wij hebben schitterende televisie gezien die zondagavonden!

Mvg,
        Frederic

Comment

Ik vond het goed. Niet schitterend, maar wel veruit bovengemiddeld. Origineel.
          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Ik vond het slot toch wel erg goed. Maar het was anderzijds toch iets te veel een geforceerde hype van Woestijnvis. Het in scene zetten van een wenende vrouw bij het podium vond ik er ook over. Die gasten staan daar na het uitoefenen van hun job 'hun moment' te beleven, en worden door de wenende actrice naast zich , ongewild zelf acteurs.
            Als wielerliefhebber vond ik het ook een mooi souvenir aan een mooie wedstrijd. Het herinnerde mij eraan dat sinds de "steengoede Cancellara van 2003-2009" veranderde in "wondermens Cancellara", er maar één renner het heeft aangedurfd om alleen met de Zwitser het peleton in frut te rijden en zonder complexen met hem op pad te gaan..."jij of ik kerel", geen praatjes onderweg, niet nadenken, gewoon rijden en " we zien wel". Dit jaar zagen we enkel angst in de kasseiklassiekers, angst en achter zijn rug hangen. Jammer.
            De winst van Cancellara en Boonen die wanhopig naar Peeters roept 'ik em krampe man', maar toch door rijdt en de twee samenwerkende achtervolgers geen seconde laat naderen, gemixt met de ontknoping van de verhaallijnen vond ik geslaagd.

Maar nu hoeft het niet meer, de wedstrijd zelf mag niet sneuvelen aan buitensporig succes

Comment

Working...
            X