Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Ronde

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De Ronde

Vond de 1ste aflevering goed.
    Maar nu na 20 minuten blijft het ferm saai.
    En al die ellende, jongens potverdorie toch. Toch niks voor op een zondagavond

Het zal wel bedoeld zijn als "uit het leven gegrepen" of als dingen
    die zich kunnen voordoen tijdens een Ronde.
    Last edited by theokus; 20 februari 2011, 22:18.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht

Op VTM was er een komedie, stel u recht uit uw schommelstoel, draai aan het knopje van uw televisietoestel en geniet van een 'komische'film.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
        Op VTM was er een komedie, stel u recht uit uw schommelstoel, draai aan het knopje van uw televisietoestel en geniet van een 'komische'film.
        Haha Jeroen, ik heb een afstandsbediening dus ik kan blijven zitten
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Ik vond dat de eerste aflevering tegenviel, maar behield mijn vertrouwen in de makers en de reputatie van de VRT en was vol verwachting in afwachting van aflevering 2.
          Net als de eerste viel mij ook de 2de "ferm tegen" : traag, van den hak op den tak, allerlei bijgesleurde items die uiteindelijk wel met elkaar zullen te maken hebben,....
          Het spannendste vond ik de vraag " is er koffie ?".
          Het beste vind ik nog de beelden van de echte koers maar daarvoor kan ik beter mijn opgenomen beelden van de vorige ronde bekijken. Dan heb ik geen last van de volgens mij "waardeloze en slaapverwekkende items".

En onze chauffeur is Ludo Dierckxsens. "Wat heb je zoal gewonnen buiten Kampioen van België en een rit in de ronde Ludo?" Zijn antwoord:"Grote Prijs Denain en Parijs-Bourges" verdween in het geroezemoes.
          Ik vind de serie ronduit zwak !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
            Ik vond dat de eerste aflevering tegenviel, maar behield mijn vertrouwen in de makers en de reputatie van de VRT en was vol verwachting in afwachting van aflevering 2.
            Net als de eerste viel mij ook de 2de "ferm tegen" : traag, van den hak op den tak, allerlei bijgesleurde items die uiteindelijk wel met elkaar zullen te maken hebben,....
            Het spannendste vond ik de vraag " is er koffie ?".
            Het beste vind ik nog de beelden van de echte koers maar daarvoor kan ik beter mijn opgenomen beelden van de vorige ronde bekijken. Dan heb ik geen last van de volgens mij "waardeloze en slaapverwekkende items".

En onze chauffeur is Ludo Dierckxsens. "Wat heb je zoal gewonnen buiten Kampioen van België en een rit in de ronde Ludo?" Zijn antwoord:"Grote Prijs Denain en Parijs-Bourges" verdween in het geroezemoes.
            Ik vind de serie ronduit zwak !
            Ben het ermee eens Willy.
            De laatste vijf minuten waren niet slecht echter
            Maar alles was idd. zo traag he en zoals je zegt was de montage niet goed: ze springen
            van de hak op de tak en ik snap niet wat het verhaal eigenlijk is.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

ik denk dat de makers voor de brt een lang uitgesponnen reeks moeten maken , een aflevering of 3 minder en dan zou het al wat minder traag verlopen , goeie producties kosten handenvol geld dat men bij de nationale omroep niet heeft.
              voor de rest niks dan lof , goeie beelden, acteurs , het idee .
              dewiene
              Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

Comment

Ik ben blij dat ik niet alleen ben met deze gedachte Theo. ik begon reeds te denken dat ik iets gemist had, niet dus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Ik ben blij dat ik niet alleen ben met deze gedachte Theo. ik begon reeds te denken dat ik iets gemist had, niet dus.
                  Tja, ik weet niet hoe ik het moet uitleggen
                  Ik was gewoon lastig op mezelf omdat ik het niet goed vond....
                  't Zijn allemaal goede acteurs maar de karakters die ze moeten spelen?
                  Precies allemaal "vies" mensen
                  't Zal wel aan mij liggen misschien? Teveel "clean" mensen gewend?
                  Teveel realiteit met of bij die karakters?
                  Als ik meer ga zeggen dan ga ik hier misschien mensen beledigen

De opnames in die regie-wagen vond ik wel prima.
                  Frank Focketyn was juust nen echte

En wat zou er fout zijn als Jan een extra paar afleveringen zou maken
                  van In de Gloria of Het Eiland?

Artikel in De Morgen: de geheimen van de ronde

Toch erg om een journalist te moeten hebben om ons alles uit te leggen...
                  Ik voel me nu dom Kon best weleens waar zijn.
                  Last edited by theokus; 21 februari 2011, 18:28.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

U hoeft zich helemaal niet dom te voelen.
                    Het is niet omdat het op de VRT komt en dat het gemaakt is door Jan Eelen, én omdat er vele "bekende en goede" acteurs inzitten dat we het allemaal maar goed "moeten" vinden.
                    Net hetzelfde als wanneer we elk nieuw nummer van een topartiest goed "moeten" vinden.
                    Iedereen mag over "de Ronde" zijn eigen idee vormen en verkondigen maar ik vind het tot nu beneden mijn verwachtingen en zelfs slaapverwekkend.
                    Toch een positief puntje :het gebeuren in de regiewagen vind ik de moeite om naar te kijken. Maar de rest.... sorry

Comment

Artikel in De Morgen: de geheimen van de ronde

Zeer goed artikel !

Comment

Zeer goed artikel !
                        Ja niet slecht he Jeroen.
                        Het is wel zo dat ik pas NA het lezen van dit artikel begreep wat ik gezien had.
                        Ik vermoed dat ik niet alleen was vanavond
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Ik heb nu aflevering 2 gezien en blijf het top vinden, precies zoals het artikel ook schreef: het leven zelf. Ik vermoed dat het niveau elke aflevering zal blijven stijgen (en nee, niet omdat ik het MOET goed vinden omdat het van Woestijnvis is)

Comment

Ja niet slecht he Jeroen.
                            Het is wel zo dat ik pas NA het lezen van dit artikel begreep wat ik gezien had.
                            Ik vermoed dat ik niet alleen was vanavond
                            Gewoon blijven kijken Theo, mensen die meer 'feeling' hebben met het thema gaan gewoon sneller verbanden leggen, jij iets trager maar dat zou niet mogen leiden tot het wegzappen. De hele reeks is toch prachtig in beeld met ijzersterke acteerprestaties. Je moet terwijl je kijkt eens nadenken om verbanden te leggen. (Bij Witse hoefde dat niet hé ;-) )

Comment

Gewoon blijven kijken Theo, mensen die meer 'feeling' hebben met het thema gaan gewoon sneller verbanden leggen, jij iets trager maar dat zou niet mogen leiden tot het wegzappen. De hele reeks is toch prachtig in beeld met ijzersterke acteerprestaties. Je moet terwijl je kijkt eens nadenken om verbanden te leggen. (Bij Witse hoefde dat niet hé ;-) )
                              Ik hoop dat ik je verkeerd interpreteer, maar dit meen je toch niet zo, hé.
                              Voorlopig heb ik nog niks gezien waarvoor je iets van koersen moest afkennen.
                              De verschillende verhaallijnen hebben meer te maken met dingen die ieder van ons wel kan reflecteren naar gebeurtenissen uit zijn eigen leven, dat van bij vrienden of van weet ik veel waar nog.

En je gaat toch niet zeggen dat je moet nadenken om de geïnsinueerde verbanden te zien, hé.
                              Daar draait het net om, worden de vingerdik opliggende insinuaties bevestigd, of is onze geest al verdorven door vooroordelen....

En we gaan hier toch ook weer niet mensen op een nette manier beledigen door te zeggen dat ze niet genoeg nagedacht hebben.
                              Het is een serie die op "één" komt, dat is daar bewust geprogrammeerd, dat is dus een serie die door gemiddeld vlaanderen perfect begrepen kan worden en ook begrepen wordt. Die serie moet zich dus voorlopig nog niet meer pretenderen dan ze is (alsof je van enig niveau moet zijn om ze te kunnen volgen).
                              Dat er goed geacteerd wordt, dat staat daar allemaal los van.

Dus dat iemand als Theokus of WillyB niet "mee" zijn, zou ik dus ook absoluut niet gaan wijten aan het feit dat ze niet hebben nagedacht en hun hersenen niet voldoende hebben gebruikt, maar vooral dat deze mensen geen zin hebben om weer een hele serie uit te zitten en misschien niet beloond te worden. De eerste afleveringen spraken hen niet aan....waarom....verschillende smaken en meningen...verschillende eerdere ervaringen (hoeveel kijkers van "lost" gaan een tweede keer all the way, hoeveel doen er nog de moeite om vanaf het begin te volgen). Meer is het niet.
                              Als mij iets niet erg interesseert om welke reden dan ook, dan doe ik onbewust ook geen moeite om elk detail te volgen en een eventuele dubbele bodem te zoeken...daar zie ik het nut niet van in, daar is een zondagavond me toch iets te kostbaar voor en dan zijn er genoeg andere dingen te doen.
                              Maar de dedain van die productiehuizen "je moet wel een bepaalde intellecuele inspanning kunnen doen om dit te volgen" begint mij mateloos te ergeren...ook al sta ik dan bij momenten in het kamp van degenen die "mee" zijn (joehoe ), ik vind het zo denigrerend voor mij als gemiddelde kijker dat ik me meer en meer aan die producties begin te ergeren....

Het moest me effe van het hart.

Enfin, Jeroen, ik ben begonnen bij jouw quote, maar begrijp me niet verkeerd, ik denk te begrijpen wat je bedoelt en dat je vooral mensen vurig mee wil trekken in je enthousiasme, maar mijn ergernis (vanaf de derde alinea) gaat vooral uit naar de productiehuizen en de hele cirque errond, als ze weer komen opdraven in de laatste show voor wat mondelinge propaganda, dan ga ik ook effe computeren of werken ofzo...trop is teveel, en teveel is trop. En het zit me hier ook specifiek dwars hoe woestijnvis aan het werken is. Het is nogal makkelijk als je eigenaar bent van de ronde van vlaanderen, als je een hoop shows hebt en elk nieuw talent opkoopt en daarmee ook inlijft en monddood maakt, het is nogal makkelijk als je je ook al begint in te mengen in de geschreven pers....
                              Daarom, met alle middelen die ze hebben en krijgen, liggen mijn verwachtingen dan ook bijzonder, maar dan ook bijzonder hoog...op amusementsniveau...als ik intellectueel gestimuleerd wil worden, dan kijk ik wel naar andere programma's met meer kans op voldoening.
                              Last edited by Tink; 22 februari 2011, 11:57.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tink Bekijk bericht
                                Ik hoop dat ik je verkeerd interpreteer, maar dit meen je toch niet zo, hé.
                                Voorlopig heb ik nog niks gezien waarvoor je iets van koersen moest afkennen.
                                De verschillende verhaallijnen hebben meer te maken met dingen die ieder van ons wel kan reflecteren naar gebeurtenissen uit zijn eigen leven, dat van bij vrienden of van weet ik veel waar nog.

En je gaat toch niet zeggen dat je moet nadenken om de geïnsinueerde verbanden te zien, hé.
                                Daar draait het net om, worden de vingerdik opliggende insinuaties bevestigd, of is onze geest al verdorven door vooroordelen....
                                wow zo'n lap tekst daar heb ik even geen tijd voor ze
                                Maar ik denk dat je me inderdaad niet 100% juist begrijpt. ;-)
                                Toch even kort reageren, voor mij en jou zijn al die geïnsinueerde verbanden wel duidelijk, maar daarom niet voor iedereen hé (cfr. 'feeling' in mijn post, dus ik verwijs naar uwe frank die moet vallen niet naar 'feeling' met het thema koers) Ik kan me goed inbeelden dat mijn oma dat niet meteen door heeft, volgende week misschien wel.
                                Mijn lief snapte het concept van een reclamekaravaan in een wielerkoers dan weer niet, dus ze snapte dan ook niet waarom Dieter zo raar deed.
                                Wat voor persoon X de evidentste zaak van de wereld is, is voor persoon Y dan weer iets helemaal nieuws.

(en nu verder werken)

Comment

Working...
                                X