Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tv geluid op mini-hifi-toren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tv geluid op mini-hifi-toren

Beste,

Ik zou graag mijn tv-geluid laten afspelen via extern kanaal, dus op een mini-stereo-keten.
    Zowat alle kabels heb ik hier, maar ik krijg geen geluid van de tv uit die stereo-toren. Iemand enig idee hoe dat moet aangesloten worden?
    Hier volgen de afbeeldingen van alle uitgangen van tv en stereo-keten:

TV

Mini-keten

Alvast bedankt

Foto's zijn te groot en daarom achter een link geplaatst.

Red Fakcon
    Moderator
    Last edited by Red Falcon; 14 februari 2011, 15:10. Reden: foto's te groot.

Re: Tv geluid op mini-hifi-toren

Als je de klank van de TV wil weergeven op je versterker, moet je van een audio-uitgang van de TV gaan naar de audio-ingang van je versterker.

Als je analoog wil werken kan je van die uitgang met de koptelefoon, gaan naar (bv.) een AUX-ingang op je versterker. Maar op de foto van je versterker toon je enkel UITgangen (audio OUT). Je hebt dus audio IN nodig (meestal zal dat een AUX ofzo zijn).
    Wat op die foto staat, kan je dus niet gebruiken. Het verschil tussen OUT en IN lijkt me toch redelijk eenvoudig.

Heb je geen handleiding van die dingen, want daarin staat dat allemaal mooi vermeld, met in quasi alle gevallen mooie tekeningen van hoe je dat moet aansluiten.
    Groeten,

Polleke

Comment

Wel hilarisch dat je op een fotoforum twee heeeeeeeeeeeel slechte fotos plaatst e zeg
      We verwachten toch op zijn minst wat niveau op dat vlak

Los van dat, zie ik geen directe mogelijkheid tot aansluiten in jou geval.

Comment

hiermee moet het lukken :

de hoofdtelefoonplug in de tv, de rood-wit zijde in de video-ingang van je stereo

Nikon D5000 - AF-S 18-105 - AF-S 70-300 | SonyEricsson W890i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Karek Bekijk bericht
          hiermee moet het lukken :
          de hoofdtelefoonplug in de tv, de rood-wit zijde in de video-ingang van je stereo
          Ja maar, wij zien (op de veel te grote foto's) toch geen INGANG aansluitingen op de miniketen?
          Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
          Oók wandelen met GPS?

Comment

Working...
          X