Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oostende heeft het weer gedaan.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Oostende heeft het weer gedaan.

Hey juppekes

Bij ons aan de Kapellebrug in Oostende hebben ze nu de verkeerslichten weggedaan

Dan kan soms een druk kruispunt zijn, en met de verkeerslichten was het als fietser gemakkelijker om over te steken.

Voor de auto's is het wel zo dat als je van het station komt, rechts niet mag inslaan (wandelstraat) en links wel (eenrichtingsverkeer).

Maar als je nu als fietser uit die straat komt met eenrichtingsverkeer (en dat mag) en dat kruispunt wil oversteken, is dat nu levensgevaarlijk.

Wat nog gevaarlijk is op de koop toe, dat aan de rechterzijde zo'n bus en taxi strook is waar deze rechts mogen voorbijsteken.

Dus als er een vriendelijke chauffeur is die dan toch wil doorlaten (en dat zijn er toch enkele) loop je dan nog het risico om op die bus en taxistrook omver gereden te worden (want die gasten vlammen daar soms vlug voorbij)

Eigenlijk was dit vroeger een goeie plaats om de politie te plaatsen.

Dagelijks staken daar vele honderden voetgangers en fietsers over wanneer het rood was.

Wie is eigenlijk verantwoordelijk om zulke dwaze beslissingen te nemen
    Bootjes

Re: Oostende heeft het weer gedaan.

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
    Wie is eigenlijk verantwoordelijk om zulke dwaze beslissingen te nemen
    Wss dezelfde idioot die zebrapaden wil wegnemen in een zone-30.

Comment

Tis inderdaad een hel... Ik vraag me af wat dat geven in de zomer met al die toeristen
      "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
      500px

Comment

M'n vrouw heeft daar vorige maand nog een accident gehad, ze wou parkeren voor "De Lange Muur", keek vooruit/achteruit om niet tegen de geparkeerde auto's te rijden, was bijna volledig geparkeerd maar opeens vlamde een lege bus van De Lijn tegen de zijkant van de neus van haar nieuwe wagen.

Hij reed op de busstrook die tegen de parkeerplaatsen aanleunt, maar die buschauffeurs kijken achter niets, hebben 100% voorrang want het is hun rijstrook, net zoals taxi's.
        Zelfs als ze iemand omver rijden, ze zijn in hun recht. Als je een manoeuver (zoals parkeren uitvoert ben je nooit in je recht). Bovendien hebben de chauffeurs van De Lijn tijdsdruk om lege bussen zo snel mogelijk terug te brengen.

De chauffeur stapte gewoon uit met een schadeformuliertje en zei dat het niet erg was, toch een omnium en gaat niet naar boven bij eerste accident. Hij reed eerst wel door maar stopte dan toch een eind verder. Het laat hen koud want het is toch hun eigen wagen niet.

Er kwamen mensen buiten van die bakkerij en zeiden dat het de eerste keer niet is, zeker al de 6e keer dat daar een accident gebeurt van bussen die geen tijd hebben om te wachten tot een auto geparkeerd is, ze rijden er liever tegen.

Wist je dat de achterste delen van de meeste bussen vol krassen zit en zelfs niet meer hersteld wordt, omdat ze weten dat dit toch regelmatig voorvalt en onbegonnen werk is? Er zitten daar echte cowboys tussen!

Haar nieuwe autotje moest weggesleept worden, de neus hing los er zat vanalles vast, ze kon er niet meer mee rijden.
        Chance dat ze een omnium had maar het is niet leuk om zoiets mee te maken...

Comment

Bij ons aan de Kapellebrug in Oostende hebben ze nu de verkeerslichten weggedaan
          COMPLEET NUTS

Snap het niet ... ik stond daar te staan ... vreselijk om van richting Waterhuis in te slaan naar de Mast ...

Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan flikken in de zomer daar?

Voetgangers hebben er voorang ... OMG.
          www.fotofolio.be

Comment

Is het een zone 30 geworden misschien?
            Wetgeving voorziet dat in een zone 30 normaal geen verkeerslichten mogen staan tenzij zeer uitzonderlijk om specifieke redenen.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

........Wie is eigenlijk verantwoordelijk om zulke dwaze beslissingen te nemen
              Dat hangt ervan af wat soort weg het is. Ik bedoel daarmeee: Gewest - provinciaal- gemeenteweg.
              In eerste instantie zou ik eens contact opnemen met de lokale politie.
              Ook eens horen of dit maar tijdelijk is of permanent.
              Canon EOS 90D EFS 18-135

Comment

Is me verleden week ook opgevallen. Tja, wie bedenkt zoiets? Zelfs toen er nog lichten
                stonden zag ik toch vaker oudere mensen zich over dat zebrapad haasten... nu moet je
                maar zien hoe je aan de overkant geraakt. Hopelijk verzinnen ze iets voor de zomer.
                Maar als dat dezelfde "verzinners" zijn, hou ik mijn hart vast.

Comment

Hey juppekes

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Is het een zone 30 geworden misschien?
                  Wetgeving voorziet dat in een zone 30 normaal geen verkeerslichten mogen staan tenzij zeer uitzonderlijk om specifieke redenen.
                  Als het een zone 30 is, houden de automobilisten zich niet aan de regels (der wordt daar nog altijd niet gevlamd)

Oorspronkelijk geplaatst door Bewaker Bekijk bericht
                  Dat hangt ervan af wat soort weg het is. Ik bedoel daarmeee: Gewest - provinciaal- gemeenteweg.
                  In eerste instantie zou ik eens contact opnemen met de lokale politie.
                  Ook eens horen of dit maar tijdelijk is of permanent.
                  Tijdelijk zal het wel niet zijn he, alles is uitgebroken en nergens is nog wat te bespeuren van de verkeerslichten.

En ik duwde nu zo graag op dat knoppeke om mooi door het groen licht over te steken.

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                  Is me verleden week ook opgevallen. Tja, wie bedenkt zoiets? Zelfs toen er nog lichten
                  stonden zag ik toch vaker oudere mensen zich over dat zebrapad haasten... nu moet je
                  maar zien hoe je aan de overkant geraakt. Hopelijk verzinnen ze iets voor de zomer.
                  Maar als dat dezelfde "verzinners" zijn, hou ik mijn hart vast.
                  Dat oversteken van voetgangers en fietsers zijn niet alleen ouderen hoor, vaak voelde ik mij een zeldzame soort als ik mooi braaf stond te wachten aan het rood licht
                  Last edited by Mriya; 7 februari 2011, 07:39.
                  Bootjes

Comment

'k heb het gisteren ook gemerkt - vind het totaal niet verantwoord

'k zal er met de eerstkomende vakantie, als de toeristen massaal afkomen maar gaan postvatten met de camera - 'k zal waarschijnlijk spijtig genoeg meerdere ongevallen kunnen vastleggen.
                    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                    "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PurePhotography Bekijk bericht

Hij reed op de busstrook die tegen de parkeerplaatsen aanleunt,
                      Tussen die busstrook en die parkeerstrook is er nochtans nog een licht verhoogd fietspad... 't is daar echt niet makkelijk om te parkeren. Je moet eerst goed opletten voor die busstrook en vervolgens zorgen dat je geen fietsers in gevaar brengt en dan ook nog eens opletten dat je met je auto netjes tussen de andere wagens parkeert. Je moet compleet multitasking zijn daar

Mvg,
                      Frederic

Comment

Ha, inderdaad, geweldig
                        Reed er vorige week ook met de fiets, richting station om dan de kapellestraat in te rijden. Heeft in het 't nieuwsblad gestaan ook. En het is niet dat die auto's zich inhouden op die baan, en de bussen al zeker niet.
                        "Why fake it, when you can create it"

Comment

Working...
                        X