Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog mensen regio Oostende geen internet met Dommel deze zondagmorgen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nog mensen regio Oostende geen internet met Dommel deze zondagmorgen?

Omstreeks 10u deze morgen geraak ik opeens niet meer online met Dommel, "geen DNS server", nu 13u30 nog steeds geen verbinding.
    "Verbinding herstellen" in Windows 7 lukt niet om een nieuw IP adres te krijgen, dit lukt anders altijd als er een verbindingsprobleem is.

Ik heb de Fritzbox al verschillende keren aan/uit gedaan maar het lukt echt niet, natuurlijk is het weer net zondag en zijn de kantoren gesloten.
    --> Nog mensen regio Oostende met dit probleem vandaag ?
    --> Heb een kort testje met ping 8.8.8.8 gedaan en 100% verlies, dus mijn verbinding is gewoon down neem ik aan.

Is er geen link zoals bij Telenet waar je de status van hun server kan zien?
    Is altijd handig, anders zou een mens nog beginnen denken dat het aan je laptop of router ligt, maar zelfs met mijn pda-phone krijg ik ook geen IP-adres.
    DNS server not available (en m'n facturen zijn betaald en ik sta op actief )

Vroeger heb ik dit ook al eens gehad, en enkele uren later was het automatisch opgelost, nu is het wel weekend en zou het wel tot morgen kunnen duren.

Een ander probleem : zo'n 1 a 2x per week moeten we de fritzbox uitdoen, de telefoonlijn is zogezegd bezet.
    Is toch wel een raar probleem, komt gewoon zomaar voor, zelfs zonder dat je op internet zit noch download.

Als ex-Telenetter ben ik voor de rest wel tevreden met Dommel, goedkoop onbeperkt internet en snel genoeg.
    Ik denk dat het nu aan hun servers ligt, maar kan dit niet checken (tenzij iemand een link kent met de status van hun servers), het enige probleem is meestal de telefoonlijn die soms bezet is.
    Maar bij resetten van je fritzbox is dit meteen in orde.
    Last edited by PurePhotography; 6 februari 2011, 13:35.

Re: Nog mensen regio Oostende geen internet met Dommel deze zondagmorgen?

Tenzij je dezelfde bent met een andere nick hier dan op UB... klik

BTW, die resets zijn niet normaal, ik kan niet zeggen hoelang het geleden is dat de mijne nog gerest is. Ook vroeger bij Dommel nooit resets moeten doen. Kijk eens in de log van je fritzbox (hoewel die door de reset van je FB weer blanco gezet is natuurlijk).
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

Comment

hier wel internet via dommel...
      5DmkII | EF 24-70 f2.8 L |EF 70-200 f2.8 L IS USM II | strobist stuff | www.dvbphotography.be

Comment

altijd hetzelfde met Dommel...
        Last edited by CanonYouCan; 6 februari 2011, 14:55.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door exeter Bekijk bericht
          hier wel internet via dommel...
          Ja het is hier ook Cityline die niet meer werkt in Oostende, u bevind zich in Wolvertem zie ik, zal regionaal probleem zijn
          Wachten tot ze op hun bureau zitten dus maandag, tegen s'middags zal het hopelijk opgelost zijn, chance dat er hier nog wat wifi-netwerken in de buurt zijn van andere providers
          Last edited by PurePhotography; 6 februari 2011, 15:35.

Comment

Hier ook geen internet gisteren,woonachtig te Oostende.
            Ik heb m'n router vercshillende keren gereset,factory reset,telefoonaansluiting uitgetest
            niets werkte.
            Vanmorgen ging het terug weliswaar aan een veel lagere snelheid maar het werkt.
            Ik heb op de site van Dommel gezocht maar nergens een melding te vinden over problemen regio Oostende.
            Voor de rest ben ik nog steeds zeer tevreden van mijn Cityconnect abo.
            Het is de eerste keer dat ik dit tegenkom.

Comment

Ik heb gebeld en men wist niets dat het zou down liggen in Oostende, geen telefoons gehad.
              De technieker zag dat de modem in "repairstatus" stond en zou hem op afstand resetten en verder monitoren voor als er nog problemen zijn.

Ik kreeg wel de oplossing voor volgende keer : gewoon modem resetten bij instellingen/system naar factory settings.
              Heb daarstraks ook een probleem gehad, en het lukte meteen, maar ik zag dat u dit reeds probeerde, dus waarschijnlijk was er toch een actie nodig van dommel zijn kant om vanop afstand te resetten.

Het probleem is dat je vaste telefoonlijn dan nog tijdelijk niet werkt (bezettoon).
              Als je inlogt op je fritzbox staat er op het hoofdscherm bij Telephony "FRITZ!Box has no registration information for an Internet telephony provider"

De technieker zei dat je zelf niet de instellingen kan aanpassen en 30 min moet wachten. Maar in de praktijk wacht je een uur of langer voor het pas werkt.
              Nu ik het net typ (1u wachttijd werkt de telefoon weer )

Je fritzbox krijgt op een bepaald tijdstip van dommel automatisch de instellingen voor telefonie via de kabel.
              Als je dan inlogt op je fritzbox verschijnt op de startpagina je telefoonnr van je vaste lijn met erna REGISTERED, en is er geen bezettoon meer.

PS: een goede tip (die ik zelf voor het eerst zal toepassen) : SAVE SETTINGS van je fritzbox, als je later factory settings doet, kun je erna alles restoren en zijn je telefoonnr gegevens waarschijnlijk opgeslagen en kun je ook meteen bellen (nog te testen in de toekomst).

EDP net zou ook verkrijgbaar zijn in Oostende, is dit een beetje goede prijs/kwaliteit qua snelheid/volume ?

Comment

Ik heb geen Dommel, maar toch bedankt voor de follow up post.
                dat is fijn naar de andere forumgebruikers toe.

Comment

Working...
                X