Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Muggen?!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Muggen?!!

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
    Klamboe met gaatjes?
    Doet me denken aan een helicopter met schietstoel.
    en toch is dit realiteit hoor, een helikopter met schietstoel : de Kamov Ka-50 black shark
    uitleg van wiki: Before the rocket in the ejection seat deploys, the rotor blades are blown away by explosive charges in the rotor disc and the canopy is similarly jettisoned.

ik heb in de zomer ook redelijk last van die beesten hoor, mij raden ze altijd aan om citroen in de kamer te leggen: ze zouden niet tegen de geur kunnen, maar mijn bevinding is dat hun drang naar bloed groter is dan hun walging van de geur
    450d met glas van 10 tot 250mm en een flits

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Ben je ooit in de zomermaanden in Zweden geweest?
      We zijn ooit met de motor naar de Noordkaap gereden, en boven de poolcirkel zaten er zoveel muggen dat we bij elke stop eerst het busje "muggenmelk" bovenhaalden om elk stukje huid dat niet beschermd was door het motorpak in te smeren.
      Als we s' avonds een wandeling maakten (het werd niet donker), dan staken ze soms zelfs door een jeansbroek. Dan vind ik dat het hier over het algemeen nog wel best meevalt met die beestjes.

Nee, ben er nog nooit geweest en hoop er ooit weleens naartoe te gaan, gewapend met een bus muggen killer spray weliswaar.

Jij hebt het over zomermaanden, ik vindt het zeer logisch dat er tijdens de zomer
      zwermen muggen aanwezig zijn maar 't is potvolkoffie wel februari hé!
      't zou dus volop moeten winteren zonder ook maar één vervelende mug in de buurt.

We hebben nochtans een redelijk strenge vorstperiode achter de rug maar de beestjes waren sterker dan de vrieskou.
      Nu maar hopen dat het weer snel omslaat...
      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht

Nee, ben er nog nooit geweest en hoop er ooit weleens naartoe te gaan, gewapend met een bus muggen killer spray weliswaar.

Jij hebt het over zomermaanden, ik vindt het zeer logisch dat er tijdens de zomer
        zwermen muggen aanwezig zijn maar 't is potvolkoffie wel februari hé!
        't zou dus volop moeten winteren zonder ook maar één vervelende mug in de buurt.

We hebben nochtans een redelijk strenge vorstperiode achter de rug maar de beestjes waren sterker dan de vrieskou.
        Als muggen niet tegen lage temperaturen bestand waren, dan zouden er in Zweden niet veel muggen meer rondvliegen. Het mag dus stevig vriezen, als het dooit dan zijn ze er weer.
        Het is buiten op dit ogenblik warmer dan 10°C, en dat is voldoende voor sommige soorten muggen.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Mijn dokter (RIP) vertelde me dat hier vroeger geen tijgermuggen waren, maar door de verandering van het klimaat komen zij nu wel naar hier. Weet iemand of dat klopt?
          https://www.tinicleemputfotografie.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Ik heb hier overal vliegenramen geplaatst, en die laat ik het hele jaar zitten (die zitten zo gemonteerd dat de ramen nog open en dicht kunnen zonder dat ik ze moet weghalen).
            Vroeger had ik ook altijd veel last van muggen, maar nu geraakt er maar af en toe eens eentje binnen.
            ...
            Same here, heb wel nog niet alle ramen gedaan maar het verschil is heel groot!
            Bij mij zitten de muggengaas"ramen" gewoon aan de buitenkant van de vensters vast gemonteerd.
            Tis zelden da we nog iets zien vliegen nu

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
              Same here, heb wel nog niet alle ramen gedaan maar het verschil is heel groot!
              Bij mij zitten de muggengaas"ramen" gewoon aan de buitenkant van de vensters vast gemonteerd.
              Tis zelden da we nog iets zien vliegen nu
              Ik kan de vliegenramen er uit nemen (ze zitten met clips vast), maar dat gaat niet zo heel gemakkelijk. Daarom laat ik ze gewoon zitten. Het zijn "bouwpakketjes" die ergens in reclame stonden, ze waren veel goedkoper dan die van den Hubo of Brico, en ze zijn heel degelijk.

Als er vliegende beestjes binnen komen dan is dat terwijl ik zelf binnen of buiten ga...
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

.

De foute gedachte is vaak dat je door een strenge winter minder insecten krijgt.
                Het is net het omgekeerde: insecten overleven zonder problemen strenge winters onder andere door dat ze in de grond of nissen kruipen. Het zijn juist hun natuurlijke vijanden die strenge winters door voedselgebrek niet overleven, zoals vogels. Zwaluwen pikken duizenden insecten per dag uit de lucht toch zorgen veel mensen er voor dat ze geen nest meer kunnen bouwen bij of aan hun woningen. Heb je in de tuin een poel of vijver maak hem dan niet zo schoon dat er geen leefgebied overblijft voor amfibieën, die overwinteren in de modder. Denk er aan bij het winterklaar maken van de tuin dat ook de nieuwe generatie spinnen en andere insecteneters niet verdwijnen: zij overwinteren o.a. in cocons vlak boven of in de grond.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dennis_l Bekijk bericht
                  en toch is dit realiteit hoor, een helikopter met schietstoel : de Kamov Ka-50 black shark
                  uitleg van wiki: Before the rocket in the ejection seat deploys, the rotor blades are blown away by explosive charges in the rotor disc and the canopy is similarly jettisoned.
                  Grappig, heb ik weer wat geleerd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                    De foute gedachte is vaak dat je door een strenge winter minder insecten krijgt.
                    Het is net het omgekeerde: insecten overleven zonder problemen strenge winters onder andere door dat ze in de grond of nissen kruipen. Het zijn juist hun natuurlijke vijanden die strenge winters door voedselgebrek niet overleven, zoals vogels. Zwaluwen pikken duizenden insecten per dag uit de lucht toch zorgen veel mensen er voor dat ze geen nest meer kunnen bouwen bij of aan hun woningen. Heb je in de tuin een poel of vijver maak hem dan niet zo schoon dat er geen leefgebied overblijft voor amfibieën, die overwinteren in de modder. Denk er aan bij het winterklaar maken van de tuin dat ook de nieuwe generatie spinnen en andere insecteneters niet verdwijnen: zij overwinteren o.a. in cocons vlak boven of in de grond.
                    En toch zou het beter ietwat kouder zijn, zowel overdag als 's nachts, want ik heb nog nooit zoveel last gehad van muggen tijdens de winter als dit jaar.
                    En 'k woon hier nu toch zo'n dikke tien jaar dus ik weet waarover ik spreek.

Een tuin heb ik niet, vijver dus sowieso ook niet maar wel een groot bos achter mijn woning waardoor een kleine beek (Molenbeek) stroomt dus wss komen de beestjes daar vandaan.

Zegt het feit dat er deze periode zoveel muggen actief zijn iets over de toestand van ons klimaat? Volgens mij wel...
                    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

En toch zou het beter ietwat kouder zijn, zowel overdag als 's nachts, want ik heb nog nooit zoveel last gehad van muggen tijdens de winter als dit jaar.
                      En 'k woon hier nu toch zo'n dikke tien jaar dus ik weet waarover ik spreek.

Een tuin heb ik niet, vijver dus sowieso ook niet maar wel een groot bos achter mijn woning waardoor een kleine beek (Molenbeek) stroomt dus wss komen de beestjes daar vandaan.

Zegt het feit dat er deze periode zoveel muggen actief zijn iets over de toestand van ons klimaat? Volgens mij wel...
                      Dat er nu in de winter muggen en andere insecten zich laten zien heeft o.a. met oplopende temperaturen te maken maar belangrijker nog de overvloedige regenval of smeltwater: zij vluchten de grond uit en zoeken het droge op. Op de website: Natuurfotoalbum.be/ heb ik nog foto's geplaatst waarop duizenden insecten door het hoogwater hun winterslaap onderbraken en via grasstengels en weidepalen droge poten wilde houden. Voor de hier overwinterende vogels waren ze een lekker hapje, maar hun meeste vijanden zijn nog niet hier of houden nog hun winterslaap.

Comment

Working...
                      X